قدرت سکوت کارلوس کاستاندا

آخرین ویرایش: 4 هفته قبل
کتاب قدرت سکوت کارلوس کاستاندا

دانلود کتاب قدرت سکوت کارلوس کاستاندا

خواندن کتاب قدرت سکوت کارلوس کاستاندا به افرادی که علاقمند به علوم ماوراء الطبیعه هستند، توصیه می شود.

ساحری نوعی عرفان عملی با هدف بازگشت به مبداء است. در این کتاب ، ریشـه تجریدی و جزیـی از کل بـودن انسان در قـالب داستان‌هایی از زندگی ساحران گذشته تشریح می‌شود. در کتاب حاضر، مجموعه‌ای از تعلیمات دون خوان ماتیوس، گرد آمده است. مولف در این اثر اذعان می دارد که، سطح معرفت عملی با آموزش تسلط بر قصد امکان پذیر است و می توان با شکستن آئینه خودبینی به آن دست یافت.عناوین فصل های کتاب عبارت‌اند از :مظاهر روح، دق الباب روح، حیله گری روح، هبوط روح، نیازمندی های قصد، و بررسی قصد.

خلاصه کتاب

کارلوس کاستاندا دیگر آن پژوهشگر سرسخت و دیرباوری نیست که در آغاز راه، صرفاً بنا به دلایل کاری و در راستای پژوهش‌های علمی‌اش با دن خوان همراه شده بود. پس از پرداختن به مقوله‌هایی هم‌ چون موجودات غیرارگانیک، خرده ستمگران، شاهدان، تجلیات عقاب و معرفی پیوندگاه در کتاب قبلی، وی در این اثر به تعلیمات دن خوان درباره «روح» و «سکوت درون» پرداخته و دن خوان او را با مظاهر روح، هسته‌های انتزاعی یا تجریدی و از همه مهمتر، لزوم در هم شکستن آینه خودبینی توسط سالک آشنا ساخته و کاستاندا را هرچه بیشتر با مقوله پیوندگاه و حرکت آن و هم‌چنین مواضع گوناگونش آشنا می‌سازد.

سیر آفاق و انفس و از میان برداشتن نَفْس، برای کسانی که با عرفان پارسی آشنایی دارند، موضوع جدیدی نیست و می‌توان رد پای تمامی تعلیمات دن خوان را تا سایه‌ سارِ سیمرغِ قاف‌ نشینِ عشق در معرفت پارسی دنبال کرد، گویی تمامی عارفان واصل پا جای پای یکدیگر می‌ گذارند، حتی اگر تعدادشان به اندازه انگشتان یک دست باشد و این فقط صورت راه است که دیگرگونه به نظر می رسد، اما یافتن استادی فرازمان همچون دن خوان، حقیقتاً نیازمند اقبالی بلند و توجهی ویژه از جانب «روح» است.

بخشی از متن کتاب

هرگاه فرصتی مناسب و بجا پیش می‌آمد، دن خوان طبق عادت داستان‌هایی دربارۀ ساحران تبار خود، مخصوصاً استاد خودش ناوال خولیان، برایم تعریف می‌کرد. این روایات در واقع داستان‌هایی منسجم نبودند، بلکه به توضیح سلوک و طرز رفتار آن ساحران و ابعاد شخصیت‌شان می‌پرداختند. هر کدام از آن‌ها به گونه‌ای طراحی شده بودند تا به موضوعی خاص در آموزش‌های دوران شاگردی من بپردازند و ابهامات آن را روشن سازند.

من از تمامی پانزده عضو گروه یاران دن خوان که همگی ساحر بودند، روایات مشابهی شنیده بودم، اما هیچ‌کدام از آن‌ها نمی‌توانستند تصویری شفاف از افرادی ارائه دهند که آن‌ها را توصیف می‌کردند. از آن‌جا که هیچ راهی برای ترغیب دن خوان نداشتم تا جزئیات بیشتری دربارۀ آن ساحران بر من عرضه کند، به این پندار تسلیم شدم که هرگز قرار نیست به شناختی عمیق دربارۀ آن افراد برسم. یک روز بعدازظهر در کوهستان‌های جنوب مکزیک بودیم که دن خوان پس از این‌که مطالب بیشتری دربارۀ پیچیدگی‌های تسلط بر آگاهی برایم توضیح داد، مطلبی را بازگو کرد که کاملاً گیج و سردرگم شدم.

او گفت: «فکر کنم وقتش رسیده که دربارۀ ساحران گذشته‌مون حرف بزنیم.» و توضیح داد که این امر الزامی است تا بر اساس یک چشم‌انداز سیستماتیک از گذشته، شروع به استنتاج و رسیدن به نتیجه‌گیری‌هایی بکنم. برداشت‌هایی که هم به دنیای عادی و روزمره مربوط می‌شد و هم دنیای ساحران. او گفت: «ساحران علاقه‌ای حیاتی به گذشته‌شون دارن. البته منظورم گذشتۀ شخصی‌شون نیست. گذشته برای ساحران چیزیه که ساحران دیگه در روزگار پیشین انجام دادن و کاری که الآن می‌خوایم انجام بدیم، اینه که گذشته رو مورد بررسی قرار بدیم.

نقد کتاب قدرت سکوت کارلوس کاستاندا

کاستاندا نویسنده کتاب قدرت سکوت یک محقق مردم شناس است و در ابتدای کار مانند بسیاری از انسانهای عادی که وقایع متافیزیکی را تجربه نکرده‌اند، در زمان مواجه شدن با این وقایع دچار نوعی حالات سردرگمی و در عین حال اعتماد می گردد. سوالات و پاسخ‌های ردوبدل شده بین او و دن‌خوان موید این حالات می باشد. او پس از سه سال تعلیم درمی‌یابد وقایعی که در زمان خلسه بر او می گذرد ریشه‌ای خارج از ذهن او دارد. کاستاندا پس از حدود پنج سال تعلیم در رویارویی با واپسین تجربه خود در این زمینه دچار ترس و وحشتی حاد می‌گردد.

ترس کاستاندا از رویارویی با این رویداد او را از ادامه طی مسیر به سوی جایگاهی که دن‌خوان آن را جایگاه مرد دانا می نامد باز می دارد. او خود علت سر باز زدن از ادامه آموزه‌ها را ترس از شکست عنوان می کند.

تعداد بازدید: 1,168 بار

Carlos%20Castaneda%20 %DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%84%D9%88%D8%B3%20%DA%A9%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7

عنوان کتاب: قدرت سکوت

نویسنده: کارلوس کاستاندا

مترجم: مهران کندری

تعداد صفحات کتاب: 287 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 4 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

در کتاب مت هیگ می‌توانید اطلاعات زیادی درباره انواع آفت‌های زندگی مدرن از قبیل از کار افتادیگ، معضلات سلامت روانی، اضطراب‌های اینترنتی، واهمه های تلفنی، تنهایی مزمن، اختلالات تغذیه، اعتیاد به اینترنت...
بروزرسانی: 1 روز قبل
تعداد بازدید: 634
کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه به قلم جان مورفی در سال ۱۹۹۹ میلادی توسط مؤسسه مالی نیویورک منتشر شد. این کتاب بیش از ۵ سال عنوان پرفروش‌ترین منبع آموزشی چاپی در زمینه سرمایه‌گذاری را به خود...
بروزرسانی: 1 روز قبل
تعداد بازدید: 40997

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *