کتاب خانه سکوت

خانه سکوت (nbookcity.com)

دانلود کتاب خانه سکوت

اورهان پاموک در کتاب خانه سکوت همراه با خانواده‌ای به دنبال گذشته سرگردان‌ شان پس از 30 سال گذر زمان می‌پردازد. مادربزرگی که خاطرات 90 ساله‌ی عمرش را آرام آرام مرور می کند.

پدربزرگی که بین طبیعت و نابودی رساله‌ای را به نگارش در آورده و آشنایانی که در میان سکوت این خانه وجودشان حس می‌شود را در قالب روایتی جذاب و خواندنی در برابر خواننده طرح می‌کند. ساختار این اثر روایی است و خانواده ای را توصیف می کند که هر کدام از اعضای آن ها اعتقادات و باورهای مختلفی دارند.

خلاصه کتاب

کتاب خانه سکوت نوشته پاموک نویسنده ترک و برگزیده جایزه نوبل در سال ۲۰۰۶ است. او تنها نویسنده ترک است که تا کنون موفق به دریافت جایزه نوبل شده است. پاموک آشنایانی که در میان سکوت این خانه وجودشان حس می‌شود را در قالب روایتی جذاب و خواندنی در برابر خواننده طرح می‌کند. این رمان با استقبال شگفت‌انگیزی روبه‌رو شد و به بسیاری از زبان‌ها ترجمه شده و جوایز فراوانی را از آن خود کرده است.

بخشی از متن کتاب

بادمجان نصفه رو برگردوندم. تو یه بشقاب تمیز خیلی زیبا و لوبیا ریختم بردم. شروع که کرد به هم زدن لوبیاها، دوباره رفتم داخل، نشستم و شروع به خوردن کردم. کمی بعد دوباره صدا کرد، فلفل، اما خودم را به نشنیدن زدم. بعد صدا کرد: میوه. رفتم و کاسه میوه را جلوش گذاشتم. با دست های استخوانی و ظریفش مثل یه عنکبوت خسته، سنگین سنگین شروع به جستجو کرد. بالاخره ایستاد. همشون خراب اند. از کجا تو اینارو پیدا کردی؟ از زیر درخت جمع کردیشون؟

گفتم: خراب نیست خانوم بزرگ؛ عالیه، اینا بهترین شفتالوها هستند. از ماناو خریدم. اینجاها درخت شفتالو باقی نمانده، شما هم می دانید. خودش رو به نشنیدن زد و یکی از شفتالوها را انتخاب کرد. من داخل رفتم که لوبیام رو تمام کنم که صدام کرد. « بازش کن، رجب کجایی؟ بازش کن ببینم ». دویدم رفتم دیدم شفتالو را نصفه توی پیش دستی باز کرده و نصفش رو گذاشته…

نقد کتاب خانه سکوت

داستان کتاب خانه سکوت در مورد یک خانواده است. مادربزرگی که در خانه قدیمی تنها زندگی می کند به همراه کوتوله ای به نام رجب که در حقیقت فرزند نامشروع همسرش است و الان سه تا نوه اش به دیدنش آمده اند، نیلگون فاروق و متین . پیرزن دائم به گذشته بر می گردد خاطرات خودش شوهرش و فرزندش را مرور می کند. نوه ها در تفکرات خودشان غرقن و..

تعداد بازدید: 693 بار

Orhan%20Pamuk%20 %D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%87%D8%A7%D9%86%20%D9%BE%D8%A7%D9%85%D9%88%DA%A9 3

عنوان کتاب: خانه سکوت (خانه خاموش)

نویسنده: اورهان پاموک

مترجم: مریم طباطبائیها

تعداد صفحات کتاب: 367 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 3.4 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

دکتر هرمزی جنگی در فروردین ماه 1371 در دل سرزمینی از سرزمین های کویری ایران زمین پا به عرصه وجود نهاد. دوران کودکی و نوجوانیش به منوال کویرنشینان به آسمان آبی و بی پروای نامدار کویر پیوند خورد...
بروزرسانی: 2 روز قبل
تعداد بازدید: 322
می‌خواهم در آستانت بگریم پیش از گمرکی شدن اشک‌هام، می‌خواهم دوستت بدارم ای بانوی من، تا بر ارابه‌ی زمان، تقویم‌ها را بگردانم، ماه‌ها و روزها را به نامی دیگر بخوانم. ساعات جهان را تنظیم کنم، با کوبه‌ی...
بروزرسانی: 2 هفته قبل
تعداد بازدید: 513

یک پاسخ

  1. وقتی کتاب رو تموم میکنید انگار که نیمه کاره تموم شده!
    364 صفحه بود اما به همین تعداد صفحه میتونست ادامه داده بشه.
    شاید قسمت دومی هم داره که من در جریان نیستم.
    🕮

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *