معجزه نوشتن صبحگاهی

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
معجزه نوشتن صبحگاهی (nbookcity.com)

دانلود کتاب معجزه نوشتن صبحگاهی

کتاب معجزه نوشتن صبحگاهی شامل موضوعی بسیار مهم و بکری است که می توان در یک صفحه توضیضش داد. صبح ها بنویسید و ۱۴ روز به این تصمیم تن بدهید تا عادت شود و…

همه ما در مورد تاثیر نوشتن می‌دانیم. بسیاری از ما خاطرات روزانه‌مان را می نویسیم و برخی دیگر به دنبال نوشتن کارهایمان هستیم. اما آیا تابه حال به نوشتن بی‌هدف فکر کرده‌اید؟ بله درست شنیدید: نوشتن بی‌هدف! این چیزی است که قرار است در این کتاب با هم کار کنیم و یاد بگیریم. جالب است بدانید که نوشتن بی‌هدف هم به عنوان یک روش درمانی به کار می‌رود و هم به پرورش خلاقیت انسان‌ها کمک می‌کند. پس چرا از آن غافل شویم؟ کتاب معجزه نوشتن صبحگاهی اینجا است تا راه و روش این کار را به ما بیاموزد.

خلاصه کتاب

دفتر و خودکاری تهیه بکنید. هر روز صبح بعد ازاینکه بیدار شدید شروع کنید به نوشتن. شما باید هر روز صبح سه صفحه تمام از این دفتر را پر کنید. یادتان باشد نباید به هیچ وجه به گوشی یا ساعت یا به چیزی که حواس شما را پرت می کند نگاه کنید. هرچیزی که به ذهنتان می رسد را بنویسید. مهم نیست که چی مینویسید مهم اینجاست که با کمک نوشتن، برون ریزی ذهنی می کنید. بجز شما کسی قرار نیست که این دفتر رو بخواند پس راحت باشید.

کتاب معجزه نوشتن صبحگاهی تماما در مورد این هست که هر روز صبح بدون فکر کردن و بدون پیش زمینه یا برنامه ریزی قبلی در مورد چیزی که می خواهیم بنویسیم، شروع به نوشتن کنیم. البته در چند فصل کوچک تعاریف و موانع موجود را هم بررسی کرده و راه حل هایی را ارائه می دهد. در کل نوشتن برای آرامش و افزایش رضایت از زندگی و دور شدن از افکار منفی و دغدغه های روزمره بسیار مفید است.

بخشی از متن کتاب

در این زمان و دورانی که افسردگی و بیماری های مرتبط با استرس در بیشترین حد خود قرار دارد، هیچ زمان مناسب تری از همین حالا وجود ندارد تا بنویسیم و از نوشتن برای کمک گرفتن بهره گیریم. این کتاب نظریه صفحات صبحگاهی را تشریح می کند؛ یعنی چارچوبی که جولیا کامرون در کتابش «راه هنرمند» ابداع کرده بود و سال‌هاست کتاب مورد علاقه من بوده است. دوستی عزیز که گمان می‌کرد من از این تمرین بهره خواهم برد، آن را به من داد. در آن زمان به چیزی احتیاج داشتم که به من کمک کند تا آن برهه سخت را پشت سر بگذارم. این بدل به بخش جدید فوق العاده‌ای در زندگی‌ام شد؛ چیزی که مشتاقانه برایش منتظر بیدار شدن می‌ماندم. در اینجا برخی از مزایای صفحات صبحگاهی برشمرده می‌شود:

  1. اجازه می‌دهد که جنبه خلاق ذهن به جای جنبه منطقی آن به کار افتد.
  2. آزادی بیان را تقویت کرده و راه خروجی برای منفی بودن است.
  3. به ما یاری می‌رساند تا هر چیز را در جای درست خودش در نظر بگیریم.
  4. همچنین به شما یاری می‌رساند تا مقدار پیشرفتتان را بسنجید.

نقد کتاب معجزه نوشتن صبحگاهی

از این جهت که نقطه ضعف بسیاری از ما ایرانیان رعایت نکردن یک چارچوب مشخص در «نوشتن» است کتاب معجزه نوشتن صبحگاهی می تواند بسیار کمک کننده باشد و شروعی برای قوی کردن مهارت نویسندگی. کتابی کوتاه و جامع در مورد نحوه نوشتن های صبحگاهی هست که واقعا همه جوانب و مسائل رو درنظر گرفته. درکل برای افرادی که میل به تغییر زندگی و آرامش ذهنی دارن، کتاب بسیار بسیار مفیدی است. دو ذهن یک موقعیت یا تجربه را از زوایای متفاوتی می‌بینند و بیشتر آسیب‌هایی که در زندگی‌تان می‌بینید نتیجهٔ مستقیمی از چنین برداشت‌هایی است.

نگرش متواضعانه به معنای انتظار کمتر است و بنابراین به لحاظ ذهنی، دربارهٔ هر چیز خوبی که در زندگی‌تان اتفاق می افتد شادترید. همچنین مانع این می‌شود تا زیادی منفی نباشید. اگر قصد دارید اول‌شخص را به کار گیرید از خودتان سؤال کنید که آیا می‌خواهید قربانی ماجرا باشید و آیا این قرار است که بر شما به عنوان یک شخص متمرکز باشد یا خیر. اگر پاسختان آری است پس این شیوه را رها کرده و سوم‌شخص را برگزینید؛ زیرا شما را قادر می‌سازد مشکلاتتان را از یک فاصلهٔ مطمئن ببینید به‌جای اینکه مرکز ننه‌غریبم‌بازی خودتان قرار بگیرید. این استفادهٔ مطلوبی از صفحات صبحگاهی نیست.

تعداد بازدید: 886 بار

%D9%85%D8%B9%D8%AC%D8%B2%D9%87%20%D9%86%D9%88%D8%B4%D8%AA%D9%86%20%D8%B5%D8%A8%D8%AD%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C%20 nbookcity.com 1

عنوان کتاب: معجزه نوشتن صبحگاهی

راهنمایی برای نوشتن روزانه

نویسنده: اسکار هاروست

مترجم: احمد تازه کار

تعداد صفحات کتاب: 29 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 2.4 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کافه چی در حالی که پاهایش را روی زمین میکشید از پشت پیشخوان بیرون آمد و به استان نزدیک شد. پسرک خیلی آرام بود با سکه هایش مشغول بود آن قدر از ما دور بود که نمیتوانست ما را ببیند...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 110
داستان در یک بیمارستان در کردستان عراق روایت می‌شود. وقتی یک مرد همسر پسرعمویش را به بیمارستان می‌آورد زیرا او سوخته است. عمار مسوول بیمارستان است و سالانه حدود ۵۰۰ زن را برای سوختگی به بیمارستان او ...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 155

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *