پس از تشییع جنازه

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
پس از تشییع جنازه (nbookcity.com)

دانلود کتاب پس از تشییع جنازه

داستان کتاب پس از تشییع جنازه مانند تمام داستان های آگاتا کریستی توجه‌های زیادی را به خود جلب کرده است و به زبان های بی شماری برگردانده شده است.

این کتاب که از مجموعه داستان‌های پوآرو می‌باشد در مارس ۱۹۵۳ در آمریکا توسط انتشارات داد، مید اند کمپانی با نام تشییع جنازه مهلک و در ۱۸ مه همان سال توسط انتشارات کولینز کرایم کلوب در بریتانیا به چاپ رسیده است.

خلاصه کتاب

پس از تشییع جنازه اثر کارآگاهی دیگری از آگاتا کریستی است که اولین بار در سال ۱۹۵۳ با عنوان «funerals are fenal» منتشر شد. این کتاب سال ۱۹۶۳ بار دیگر با عنوان «murder at the gallop» در انگلیس منتشر شد. کتاب حاضر یکی از داستان‌های کارآگاه پوآرو است اما جالب است بدانید که در اقتباس سینمایی‌ای که بر اساس این داستان ساخته‌ شده است خانم مارپل به‌ جای کارآگاه پوآرو حضور دارد.

داستان کتاب داستان مرگ مرد ثروتمندی است که در خانه‌اش می میرد. خانواده و بستگان او پس از تشییع جنازه برای خواندن وصیت‌ نامه جمع می شوند. در این جمع خواهر مرد مدعی می شد که او به قتل رسیده است. روز بعد جنازه‌ی خواهر مرد ثروتمند را هم پیدا کردند. اینجا بود که کارآگاه پوآرو فراخوانده شد تا پرده از راز ماجرا بردارد. داستان این کتاب سوژه‌ی یکی از قسمت‌های سریال کارآگاه پوآرو نیز هست.

داستان‌های آگاتا کریستی، به خصوص آن دسته که دربارهٔ ماجراهای کارآگاه هرکول پوآرو یا خانم مارپل هستند، نه‌ تنها لقب «ملکه جنایت» را برای او به ارمغان آوردند بلکه وی را به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین و مبتکرترین نویسندگانی که در راه توسعه و تکامل داستان‌های جنایی کوشیده‌اند نیز معرفی و مطرح کردند.

بخشی از متن کتاب

پوآرو با دقت خاصی افراد را یک به یک از زیر نگاه خود می‌گذراند. اول نگاهش را به سوزان دوخت، که صاف نشسته بود و بشاش و سرحال به‌ نظر می‌رسید. بعد نوبت به شوهر سوزان رسید، که نزدیک سوزان نشسته بود، با چهره‌ای بی‌حالت، و داشت یک سیم را به دور انگشتانش حلقه می‌کرد. نگاه پوآرو از روی گرِگوری به روی جرج کراسفیلد لغزید؛ او داشت درباره حقه‌ بازیهای قماربازان با رزاموند صحبت می‌کرد، و رزاموند با بی‌علاقگی و کاملاً بدون فکر می‌گفت: «آه چه جالب! اما چرا؟».

نفر بعد مایکل بود، با آن نگاههای خسته و در عین حال مطبوع و دلنشین؛ مردی با جذابیتی انکارناپذیر که در آن جمع همتایی نداشت. سپس نگاه پوآرو به هلن خیره شد، که باوقار و اندکی دور از بقیه نشسته بود. تیموتی نفر بعد بود؛ او در بهترین مبل لم داده بود، و یک بالش اضافی هم در زیر کمرش قرار داشت. مود در کنار تیموتی بود، محکم و مصمم با هیکلی تنومند؛ و آماده خدمت به تیموتی.

آخرین نفر گیل‌ کریست بود که در خارج از جمع خانواده نشسته بود؛ بلوزی بسیار شیک بر تن داشت و می‌شد در چهره‌اش خواند که از اینکه به آن جمع راه یافته سپاسگزار است. پوآرو با خود گفت که بزودی گیل‌کریست برمی‌خیزد و بهانه ای می آورد و این جمع خانوادگی را ترک می‌کند و به اتاق خودش می‌رود. گیل‌کریست مقام خودش را می‌دانست. و این را به طریقی دشوار آموخته بود.

نقد کتاب پس از تشییع جنازه

کتاب های آگاتا کریستی لذت بخش و خواندنی اند. او نویسنده ای کم نظیر است و توانسته داستان هایی بنویسد که مردم سراسر جهان را به خود جلب کند. داستان های او فارغ از جنسیت، سن و سال، فرهنگ و جغرافیا هستند. هنوز هیچ کس راز موفقیت بی نظیر کریستی را نمی داند اما می توان گفت کتاب های او بهترین راه علاقه مند کردن نوجوانان به کتابخوانی است. کتاب پس از تشییع جنازه معمای دیگری از کریستی است که او در آن شما را با کارآگاه محبوب و دوست داشتنی اش پوآرو همراه می کند تا پرده از راز قتل هایی عجیب بردارید.

داستان پس از تشییع جنازه داستان چندان بلندی نیست و برای خواندن پیش از خواب یا وقت هایی که جایی منتظر هستید گزینه ی بسیار خوبی به نظر می رسد.

تعداد بازدید: 1,701 بار

Agatha%20Christie%20 %D8%A2%DA%AF%D8%A7%D8%AA%D8%A7%20%DA%A9%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DB%8C 01

عنوان کتاب: پس از تشییع جنازه

نویسنده: آگاتا کریستی

مترجم: رویا سعیدی

تعداد صفحات کتاب: 251 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 21.6 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

در این داستان دختری به نام نرما با بازگشت پدرش از سفر آفریقا مواجه می‌شود که با زن دیگری ازدواج کرده‌است وی برای دور شدن از آن‌ها به لندن می‌رود به دو دختر هم‌اتاقی می‌شود بعد از آن برای مدت‌ها فکر می‌کند روانی شده است...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1896
کتاب ان یا ام؟ یک داستان پلیسی جذاب است. این داستان اولین بار سال ۱۹۴۱ در آمریکا منتشر شد. موضوع داستان درباره‌ی ستون پنجم است و آگاتا کریستی با قلم توانمند و جذابش این موضوع را در قالب داستانی...
بروزرسانی: 3 سال قبل
تعداد بازدید: 1359

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *