ان یا ام

آخرین ویرایش: 3 سال قبل
ان یا ام؟ (nbookcity.com)

دانلود کتاب ان یا ام

کتاب ان یا ام؟ یک داستان پلیسی جذاب است. این داستان اولین بار سال ۱۹۴۱ در آمریکا منتشر شد. موضوع داستان درباره‌ی ستون پنجم است و آگاتا کریستی با قلم توانمند و جذابش این موضوع را در قالب داستانی هیجان‌انگیز، پرفراز و نشیب و دلهره‌ آور روی کاغذ آورده است.

این داستان در فضای جنگ جهانی دوم شکل‌ گرفته و در آن مطالب جالبی دربار‌ه‌ی استخبارات انگلیس و سرویس‌های جاسوسی آلمان آمده است. کتاب ان یا ام؟ یکی از داستان‌های کریستی است که با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده و تاکنون به چندین و چند زبان مختلف برگردانده شده است. این کتاب مانند بسیاری از آثار کریستی مورد توجه سینماگران نیز قرارگرفته است.  سال ۲۰۱۵ از روی این کتاب سریالی سه‌ قسمتی در شبکه‌ی بی‌بی‌سی ساخته شد که نظرات زیادی را به خود جلب کرد.

خلاصه کتاب

در داستان کتاب ان یا ام جهان در آتش جهنم جنگ جهانی دوم می سوزد و در حالی که نیروی هوایی سلطنتی انگلستان در تلاش است تا در برابر نیروی هوایی آلمان نازی بایستد، بریتانیا باید با تهدیدی جدی مواجه شود: دشمنانی درون خاک خود یا همان نازی هایی که در استتار شهروندانی عادی مشغول دسیسه چینی هستند. سازمان اطلاعات بریتانیا با افزایش فشارها، دو کارآگاه با نام های تامی و تاپنس برسفورد را مأمور رسیدگی به این تهدیدها می کند.

مأموریت این دو شخصیت این است که یک زن و یک مرد را در میان مهمانان پرتعداد و متنوع هتلی ساحلی به نام سان سوچی پیدا کنند. اما تامی و تاپنس با چالشی بسیار سخت رو به رو هستند زیرا افرادی که تنها با نام «ان» و «ام» شناخته می شوند، برجسته ترین مأمور بریتانیا را به قتل رسانده اند و اکنون به هیچکس نمی شود اعتماد کرد.

تام و تامپنس زوج میان‌سالی هستند که قبلاً هم در داستان‌های کریستی هم حضور داشته‌اند. این زوج بریتانیایی تصمیم می‌گیرند در زمان جنگ مؤثر باشند و کاری برای کشورشان انجام دهند. همین مسئله پایشان را به یک ماجرای جاسوسی باز می‌کند و آن‌ها درگیر اتفاقات پیچیده و عجیبی می شوند.

بخشی از متن کتاب

 این جنگ را با اعتماد به نفسی خوش بینانه شروع کردند. البته منظورم کسانی نیست که واقعا مطلع و آگاه بودند… ما از همان اول می دانستیم که با چه دشمن قدرتمندی رو به رو هستیم… از توانایی های دشمن، قدرت نیروی هوایی اش، اراده ی آهنینش و نظم و طراحی فوق العاده ی ماشین جنگی اش باخبر بودیم. می خواهم بگویم که عموم مردم به جنگ خوشبین بودند. این آدم های خوش قلب اما گیج و منگ طرفدار دموکراسی فقط آنچه را که مطابق میلشان است باور می کنند… اینکه آلمان بزودی از پا درمی آید یا در آستانه ی انقلاب است، سلاح هایش را از قوطی حلبی می سازند و سربازانش آن قدر گرسنگی کشیده اند که وقتی قدم رو می روند، غش می کنند… خلاصه از این جور مزخرفات که، به قول معروف، همه اش خواب و خیال بود.

نقد کتاب ان یا ام

شخصی با نفوذ در دولت انگلستان که از دوستان تامی و تاپنس است، به واستهٔ از یکی از سرگردهای اسکاتلندیارد، ایشان را دعوت به همکاری برای یافتن عاملان ستون پنجم در انگلستان می‌کنند. تنها اطلاعات موجود این پرونده که از افسری مرحوم (دنباله گیر ماجرا) به جا مانده عبارت (ام یا ان، سانگ سوزی) می‌باشد. تامی و تاپنس در مهمان‌خانه‌ای به نام سان‌سوسی مستقر می‌شوند و در همان منطقه، ام و ان و عاملان قتلی را که در این حین حادث شده و دلیلش را می‌یابند.

رمان های آگاتا کریستی پرفروش ترین داستان های پلیسی سراسر جهان اند. داستان های او سال های سال است که تجدید چاپ می شوند و با وجود آثار متعددی که هرروز به بازار کتاب می آیند بازهم جایگاه خود را حفظ کرده اند. رمان ان یا ام؟ یکی از داستان های جذاب اوست که فضایی کمی متفاوت از فضای معمول داستان های او دارد.

این یک رمان جاسوسی است. نویسنده در رمان ان یا ام؟ خواننده را به فضای جنگ جهانی و اهمیت فعالیت جاسوسان می برد، قلم خاص کریستی باعث شده است مخاطب خود را در فضای داستان احساس کند و با شخصیت های داستان همراه شود. اگر می خواهید یک روز خسته کننده را با یک داستان جذاب و خوشایند تغییر دهید کتاب ان یا ام انتخاب خوبی است.

تعداد بازدید: 1,359 بار

Agatha%20Christie%20 %D8%A2%DA%AF%D8%A7%D8%AA%D8%A7%20%DA%A9%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DB%8C 31

عنوان کتاب: ان یا ام؟

نویسنده: آگاتا کریستی

مترجم: محمدطاهر ریاضی 

تعداد صفحات کتاب: 190 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 2.3 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کتاب قتل در خانه کشیش از مجموعه داستان‌ های جنایی و کارآگاهی است، که یک کارگاه خصوصی اهل کشور بلژیک به نام «هرکول پوآرو» که قهرمان داستان‌های آگاتا کریستی است، معمای آن را حل می‌کند. این داستان دستمایه مجموعه‌ های سینمایی و تلویزیونی نیز قرار گرفته است.
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 3380
ده نفر، هفت مرد و سه زن، توسط افرادی به ظاهر مختلف دعوت می شوند که تعطیلات خود را در جزیره ای دورافتاده به نام «جزیرهٔ زنگی» بگذرانند. زمانی اوضاع مغشوش می شود  که این فرد شروع...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 8854

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *