قتل در خانه کشیش

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
قتل در خانه کشیش (nbookcity.com)

دانلود کتاب قتل در خانه کشیش

کتاب قتل در خانه کشیش از مجموعه داستان‌ های جنایی و کارآگاهی است، که یک کارگاه خصوصی اهل کشور بلژیک به نام «هرکول پوآرو» که قهرمان داستان‌های آگاتا کریستی است، معمای آن را حل می‌کند. این داستان دستمایه مجموعه‌ های سینمایی و تلویزیونی نیز قرار گرفته است. این کتاب اولین رمان از مجموعه داستان‌های خانم مارپل می‌باشد در اکتبر ۱۹۳۰ در بریتانیا توسط انتشارات کولینز کرایم کلوب و در همان سال در آمریکا توسط انتشارات داد، مید اند کمپانی به چاپ رسیده است.

درباره آگاتا کریستی

آگاتا کریستی در سال ۱۸۹۰ متولد شد و هرکول پوآرو، کارآگاه معروف خود را در اولین رمان خود به نامِ “ماجرای اسرارآمیز در اِستایلز” خلق کرد. با رمان “ماجرای قتل راجر آکروید” به شهرت وسیعی رسید و در طی شصت سال، هشتاد رمان و داستان کوتاه نوشت.

بخشی از کتاب قتل در خانه کشیش

بله. مثل اینکه خود خانم پروترو دعوتش کرده. یا شاید هم او به خانم پروترو پیشنهاد داده. نمی دانم دقبقاًچی بوده. رفته که کارهای اداری‌اش را انجام بدهد. ظاهرا خانم پروترو نامه های زیادی دارد که باید تایپ شود. شانسش گرفته. چون دکتر استون در مسافرت است و خانم کرام کار خاصی ندارد. اين گورپشته هم عجب هیجانی ایجاد کرده.

ریموند گفت:

-استون؟ باستان‌شناس معروف؟

-بله در یک گورپشته کاوش می‌کند. توی ملک پروترو.

ریموند گفت: مرد خوبی است. خیلی به کارش علاقه دارد. چند وقت پیش دریک مهمانی دیدمش و کلّی با هم صحبت کردیم. باید بروم ببینمش.

بخش دیگری از رمان

دقیقاً نمی‌دانم این داستان را از کجا شروع کنم. ولی روز چهارشنبه‌ای را انتخاب می‌کنم که داشتیم در کشیش ‌سرا ناهار می‌خوردیم. صحبتهای آن روز، با اینکه بخش عمده‌اش به موضوع حاضر بی‌ارتباط بود، حاوی دو قضیه معنی‌دار بود که بر اتفاقات بعدی تأثیر داشت.

تازه برش زدن گوشتهای آب‌پز را (که ضمناً خیلی هم چغر بود) تمام کرده بودم و داشتم سر جایم می‌نشستم که با لحنی که دور از شأن لباسم بود گفتم:

ــ هر کس کلُنل پروترو را بکشد، به همه دنیا لطف بزرگی کرده.

برادرزاده جوانم، دنیس، فوری گفت:

ــ فردا که پیرمرد را غرق خون پیدا کنند، همه می‌گویند که امروز چه گفتید. مری شهادت می‌دهد. مگر نه مری؟ می‌گوید که چطور چاقو را با غیظ توی هوا تاب می‌دادید؟

مری که خدمتکار ماست و کار در کشیش‌سرا برایش سکوی پرتابی برای روزهای بهتر و درآمدهای بیشتر به شمار می‌رود، با صدای عبوس و بلند گفت:

ــ سبزیجات.

و با عصبانیت بشقاب تَرَکدار را جلو دنیس گذاشت.

مروری بر داستان کتاب

قتل در خانه‌ کشیش که عنوان اصلی آن the murder at the vicarage  است اولین بار سال 1930 منتشر شد.
قتل در خانه‌ی کشیش اولین حضور خانم مارپل در رمان‌های کریستی است.
این شخصیت قبلا در داستان‌های کوتاه کریستی که در مجلات منتشر می ‌شد ظاهر شد.
این داستان‌های کوتاه در سال 1932 در کتابی تحت عنوان «سیزده مشکل» منتشر شد. کریستی در زندگی‌نامه‌اش گفته است قصد نداشته داستان‌های دیگری با حضور خانم مارپل بنویسد و اساس خانم مارپل رقیب کارآگاه پوآرو نیست.  داستان کتاب قتل در خانه کشیش در سنت مری مید رخ می‌دهد. یک باستان شناس به نام دکتر استن در سنت مری مید مشغول کار است. لارنس ردینگ هنرمندی است که از یکی از ساختمان‌های ملک پروترو به‌عنوان کارگاه استفاده می‌کند. در پی اتفاقاتی کلنل پروترو که مرد بسیار ثروتمندی است اما هیچ کس حتی خانواده‌اش از او دل خوشی ندارند در خانه‌ی کشیش کشته می‌شود. چند نفر مدعی هستند از دور صدای شلیک شنیده‌اند. پلیس چند نفر را به قتل متهم می‌کند و پرونده تبدیل به یک پرونده‌ی پیچیده می‌شود. خانم مارپل می‌بیند کسی چمدانی را به جنگل می‌برد و توجهش به ماجرا جلب می‌شود او با دقت ذاتی‌اش می‌خواهد مسئله را حل کند.
سال 1949 از روی قتل  در خانه کشیش تئاتری ساخته شد که توجه‌های زیادی را به خود جلب کرد.
  در سال 1986 بی بی سی از روی این کتاب فیلمی ساخت که به نسخه‌ی اصلی کتاب بسیار نزدیک بود.

تعداد بازدید: 3,380 بار

Agatha%20Christie%20 %D8%A2%DA%AF%D8%A7%D8%AA%D8%A7%20%DA%A9%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DB%8C 29

عنوان کتاب: قتل در خانه کشیش

از سری ماجراهای خانم مارپل

نویسنده: آگاتا کریستی

مترجم: فرزانه طاهری

تعداد صفحات کتاب:  363صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل:  4.76 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

آگاتا کریستی مشهورترین نویسنده‌ی زن و یکی از پیشروان ادبیات جنایی می باشد. آگاتا کریستی در خلق شخصیت بی‌نظیر بود و شخصیت‌های جاودانه‌ای مانند کارگاه هرکول پوآرو و خانم مارپل از شاهکارهای جاودانه‌ی او هستند. جالب است بدانید زندگی شخصی آگاتا کریستی هم مانند داستان‌هایش بسیار پیچیده و معما گونه بوده است. بیشتر شهرت آگاتا کریستی برای نوشتن رمان‌های پلیسی و جنایی است؛ اما جالب است بدانید که او تحت نام مستعار مری وستماکوت داستان‌ هایی عاشقانه و رمانتیک هم می ‌نوشت.

از این قسمت می توانید دسته بندی یا نویسنده مورد نظر خود را انتخاب کنید و به همه کتاب های منتشر شده در سایت دسترسی داشته باشید و یا اسم کتاب مورد نظر خود را وارد کنید.

انتخاب دسته بندی

کاربران عزیز در صورت تمایل می توانید با کلیک روی آیکون های زیر ما را در اینستاگرام دنبال کنید. همچنین با عضویت در کانال رسمی شهرکتاب می توانید به همه مطالب سایت در تلگرام دسترسی داشته باشید.

اینستاگرام
کانال تلگرام

نوشته‌های مشابه

این نمایشنامه که در همان زمان یک اجرای تلویزیونی هم از آن شده است، به زبانی سمبولیک و با طنزی قدرتمند، به انقلاب سفید که آن روزها در جریان بوده است، می‌پردازد. تیمسار که نیمی از بدنش فلج است، فقط با...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 368
رمان هزار خورشید تابان، تاریخچه ای کم نظیر از سی سال تاریخ افغانستان و داستانی به شدت تأثیرگذار درباره ی خانواده، دوستی، ایمان و رستگاری ناشی از عشق است. جنگ، فقدان و سرنوشت، زندگی دو شخصیت اصلی داستان با نام های مریم و لیلا را، با یک نسل فاصله ی سنی و عقایدی کاملا...
بروزرسانی: 4 هفته قبل
تعداد بازدید: 2665

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *