قتل در کرانه نیل

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
قتل در کرانه نیل (nbookcity.com)

دانلود کتاب قتل در کرانه نیل

خانم آگاتا کریستی ، یکی از نویسندگان جنایی نویس انگلیسی می باشد. وی آثار بیشماری از خود به جای گذاشته است.وی به بانوی جنایت شهره بود . کتاب قتل در کرانه نیل نیز یکی دیگر از آثار ارزشمند او به شمار می آید. این رمان در دهه 1930به رشته تحریر درآمد. قتل در کرانه نیل  از جمله داستان‌هایی است که آگاتا کریستی سخت به آن علاقه داشته است زیرا داستانی است که در خارج از انگلستان نگاشته شده است و در مورد این داستان نظری بسیار مساعدی در نگارش آن دارد. خانم آگاتا کریستی می‌گوید این داستان بیشتر مورد پسند بانوان است تا آقایان! چون داستان پیرامون مسائل احساس عشقی و عاطفی دور می‌ زند تا مسائل جنایی.

این کتاب با عنوان مرگ در کرانه نیل هم چاپ شده است.

مروری بر کتاب

داستان بیشتر شکل رمانتیک و عاشقانه دارد تا داستان پلیسی و در نهایت درس اخلاقی و هشداری قوی برای کسانی است که ذهن خودشان را پر از گره‌های نادرست و کج‌آلوده کرده و نسبت به آنچه که دارند ناسپاس و ناشکرند.

خانم کریستی در این اثر بر روی کشتی کارناک صحنه‌هایی را در اسوان و شلا با چهره‌های مثل سیمون دایل، ژاکلین دبلفورت، پوارو، تیم آلرتون، خانم آلرتون، شایلر، آندریو پنینگتون ترسیم کرده که سخت مورد توجه فیلمسازان قرار گرفته و فیلمی هم به نام مرگ بر روی نیل از روی آن ساختند. این داستان را تقریباً می‌توان با داستان رمز قطار آبی که از جمله کارهای ظریف و برگزیده خانم آگاتاکریستی است، مقایسه کرد در هر دو قتل و دزدی با هم صورت می‌ گیرد و مسائل عاطفی و عشقی نیز زیربنا است و این دو انگیزه خواننده را تا صفحه آخر با خود می‌ کشاند.

این کتاب بصورت رایگان در اختیار کاربران سایت قرار گرفته است.

چکیده کتاب

دختری با تمام وجود برای نامزدش از دوست دیرینه‌اش درخواست شغلی می‌کند، دوستی که همه چیز را دارا است.

پول، ثروت، زیبایی و موقعیّت اجتماعی و …

ولی با دیدن نامزد دخترک تمام دوستی و معیارهای انسانی را زیرپا گذاشته و بدون درنگ نامزد دوستش را از وی می‌‌رباید. نامزد دوستش آقایی است به نام سیمون دایل با چهره‌ای زیبا و اندامی مردانه ولی مغزی بچگانه که تأثیر هوش و ذکاوت ژاکلین دبلفورت نامزد سابقش می‌باشد و زود فریفته می‌گردد و بایک برنامه شیطانی و هماهنگ با چند حادثه دیگر در کشتی کارناک، حوادثی را می‌آفریند که یکی از شاهکارهای خانم آگاتاکریستی به شمار می‌رود. برای خواننده هر لحظه‌ی داستان هیجان‌انگیز است و تصوّر نمی‌کند که لحظه بعدی بر روی رود نیل چه بر سر قهرمانان خواهد آمد.

تعداد بازدید: 2,582 بار

Agatha%20Christie%20 %D8%A2%DA%AF%D8%A7%D8%AA%D8%A7%20%DA%A9%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DB%8C 27

عنوان کتاب: قتل در کرانه نیل

نویسنده: آگاتا کریستی

مترجم: بهرام افراسیابی

تعداد صفحات کتاب: 174 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 7.12 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهرکتاب

آگاتا کریستی مشهورترین نویسنده‌ی زن و یکی از پیشروان ادبیات جنایی می باشد. آگاتا کریستی در خلق شخصیت بی‌نظیر بود و شخصیت‌های جاودانه‌ای مانند کارگاه هرکول پوآرو و خانم مارپل از شاهکارهای جاودانه‌ی او هستند. جالب است بدانید زندگی شخصی آگاتا کریستی هم مانند داستان‌هایش بسیار پیچیده و معما گونه بوده است. بیشتر شهرت آگاتا کریستی برای نوشتن رمان‌های پلیسی و جنایی است؛ اما جالب است بدانید که او تحت نام مستعار مری وستماکوت داستان‌ هایی عاشقانه و رمانتیک هم می ‌نوشت.

از این قسمت می توانید دسته بندی یا نویسنده مورد نظر خود را انتخاب کنید و به همه کتاب های منتشر شده در سایت دسترسی داشته باشید و یا اسم کتاب مورد نظر خود را وارد کنید.

انتخاب دسته بندی

کاربران عزیز در صورت تمایل می توانید با کلیک روی آیکون های زیر ما را در اینستاگرام دنبال کنید. همچنین با عضویت در کانال رسمی شهرکتاب می توانید به همه مطالب سایت در تلگرام دسترسی داشته باشید.

اینستاگرام
کانال تلگرام

نوشته‌های مشابه

این کتاب بین بیشتر خوانندگان محبوبترین آثار این نویسنده است. عجیب آنکه این کتاب از نظر آگاتا کریستی هم محبوبترین رمانش می باشد. این داستان در میان زن ها طرفداران بیشتری دارد. شاید مهمترین دلیل آن این است که این یک داستان لطیف عشقی است.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1320
برتونها خواهر و برادری هستند که برای رسیدن به آرامش و دور شدن از هیاهوی لندن به روستایی کوچک می روند. آنها هنوز آرامش روستا را تجربه نکرده اند که فردی ناشناس اقدام به فرستادن نامه های عجیب و تهدیدآمیز برای اهالی روستا می کند ...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 2016

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *