سیزده نفر سر میز شام

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
سیزده نفر سر میز شام (nbookcity.com)

دانلود کتاب سیزده نفر سر میز شام

کتاب سیزده نفر سر میز شام به قلم آگاتا کریستی نوشته شده است و توسط بهرام افراسیابی مترجم خوب کشورمان به فارسی ترجمه شده است. این رمان درمورد جین وینکلسون که بازیگر بسیار حرفه ای و زیبا و هم چنان خودخواه و مغرور می باشد. که تمام وقت از همسر خود متفر بوده است و سر زبانش این بوده کخ اگر از من جدا نشود او را خواهد کشت.او بعد از مدتی پیش پوآرو رفته و از او می خواهد که یاریش نماید.پوآرو با آنکه کارآگاه بوده اما قبول می کند که با لرد.آجور حرف بزند.

و با تعجب و شگفت زدگی متوجه می شود که همسر او آقای لرد آجور با درخواست طلاق موافقت کرده و می خواهد اورا طلاق دهد. ام در روز بعد لرد آجور به قتل می رسد. حافظه های مردم به طور معمول زیاد خوب نمی باشد و تمام چیزها را بسیار زود از یاد میبرند. و یکی از آن مسائل اتفاق کشته شدن جرج ‌آلفرد استی وینست مارشال بود که زمانی بر سره زبانها افتاد و پس از مدتی مردم تمام چیز را از یاد بردند . و با از یاد رفتن آن موضوعات اتفاقات دیگری جای رویدادهای قبل در ذهن مردم نقش بست.

بخشی از متن کتاب

حافظه عمومی مردم معمولاً خوب نیست و خیلی چیزها را زود فراموش می‌کنند… از آن جمله جریان جالب و هیجان‌انگیز قتل جرج‌آلفرد استی وینست مارشال  است که در اذهان عمومی مدتی شکل گرفت و همه را به کنجکاوی و بحث واداشت و سپس به فراموشی سپرده شد و با فراموش شدن آن موضوعات دیگری جایگزین اذهان عمومی شد. دوست من هرکول پوآرو هرگز به طور صریح در مورد آن پرونده اظهار نظری نکرد، او آن را قبول نکرد و پرونده به کس دیگر واگذار گردید. ولی از نظر پوآرو این پرونده یکی از پرونده‌هایی بود که نپذیرفتن آن را جزو اشتباهاتش به حساب می‌آورد. پوآرو همیشه سوگند یاد می‌کند که اظهارات بیگانه‌ای در خیابان وی را به خود آورد.

به هر صورت ممکن است وی به طور اتفاقی واقعیت را کشف کرده باشد اما به قول خودش: – من گمان می‌کنم که این جنایت آنگونه که باید کشف نشد و مسائل مبهمی هنوز به چشم می‌خورد و نکات تاریکی در آن وجود دارد. بنابراین من احساس می‌کنم که زمان آن رسیده که آن چه را که می‌دانم روی کاغذ بیاورم. من تمام جزئیات و مطالب پرونده را خوب می‌شناسم و این نکته را نیز متذکر می‌شوم که ممکن است این جنایت به جهت رسیدن یک خانم هوسران به خواسته‌هایش اتفاق افتاده باشد، که به هر صورت فرقی نمی‌کند. روزی که پوآرو در اتاق نشیمن، بالا و پایین می‌رفت و در فکر بود، در مورد پرونده‌ی فوق ‌اطلاعات و نکات بسیار جالبی را یادآوری کرد …

شما می توانید رمان سیزده نفر سر میز شام را به صورت رایگان از شهرکتاب دانلود نمایید.

تعداد بازدید: 1,967 بار

Agatha%20Christie%20 %D8%A2%DA%AF%D8%A7%D8%AA%D8%A7%20%DA%A9%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DB%8C 26

عنوان کتاب: سیزده نفر سر میز شام

نویسنده: آگاتا کریستی

مترجم: بهرام افراسیابی

تعداد صفحات کتاب: 289 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 2.65 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهرکتاب

آگاتا کریستی مشهورترین نویسنده‌ی زن و یکی از پیشروان ادبیات جنایی می باشد. آگاتا کریستی در خلق شخصیت بی‌نظیر بود و شخصیت‌های جاودانه‌ای مانند کارگاه هرکول پوآرو و خانم مارپل از شاهکارهای جاودانه‌ی او هستند. جالب است بدانید زندگی شخصی آگاتا کریستی هم مانند داستان‌هایش بسیار پیچیده و معما گونه بوده است. بیشتر شهرت آگاتا کریستی برای نوشتن رمان‌های پلیسی و جنایی است؛ اما جالب است بدانید که او تحت نام مستعار مری وستماکوت داستان‌ هایی عاشقانه و رمانتیک هم می ‌نوشت.

از این قسمت می توانید دسته بندی یا نویسنده مورد نظر خود را انتخاب کنید و به همه کتاب های منتشر شده در سایت دسترسی داشته باشید و یا اسم کتاب مورد نظر خود را وارد کنید.

انتخاب دسته بندی

کاربران عزیز در صورت تمایل می توانید با کلیک روی آیکون های زیر ما را در اینستاگرام دنبال کنید. همچنین با عضویت در کانال رسمی شهرکتاب می توانید به همه مطالب سایت در تلگرام دسترسی داشته باشید.

اینستاگرام
کانال تلگرام

نوشته‌های مشابه

رمان جنایتهای خیابان هیکوری توسط آگاتا کریستی نوشته شده است .خانم آگاتا کریستی نگارنده ی مشهور انگلیسی رمان های مهیج جنایی و ادبیات پلیسی بوده است. او هم اکنون با اسم مستعار مِری وستماکوت رمانهای عاشقانه و رومانتیک نگاشته است.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1648
کتاب قتل در قطار سریع السیر شرق در بین آثار آگاتا کریستی ، بعد از “قتل راجر آکروید” بیشترین تعداد خواننده‌ها را داشته است. شاید دلیل این استقبال یشتر به خاطر فیلمی است که در 1974 به همین نام از روی آن ساخته شد. 
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 2956

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *