بازی های محلی ایران

بازی های محلی ایران برای کودکان و نوجوانان (nbookcity.com)

دانلود کتاب بازی های محلی ایران

کتاب بازی های محلی ایران برای کودکان و نوجوانان اثر فاطمه بدرطالعی دربردارنده مجموعه بازی‌هایی در اشکال گوناگون، اعم از بازی‌های پرتحرک، کم تحرک و بازی های خانوادگی است.

کتاب حاضر، یک اثر تحقیقی و پژوهشی نیست. کتابی ساده است که کودکان و نوجوانان می توانند با استفاده از آن، اوقات فراغت خود را با شادی و نیرو پر کنند. در این کتاب سعی شده است نوع بازی، متناسب با جا و مکان، خانه ها و آپارتمان ها، مهدکودک ها، دبستان ها و پارک ها و حتی فضای کوچک اتومبیل‌ها (هنگام مسافرت) باشد.

خلاصه کتاب

همیشه آیین هایی وجود دارند که فکر می کنیم باید آنها را برای فرزندانمان حفظ کنیم، زیرا باعث می شوند حس کنیم به یک سرزمین و سنت تعلق داریم. اما تحولات پر شتاب جهانی همچون جهانی سازی، شهرنشینی و تاثیرات رسانه ای منجر به شبیه شدن رفتارها و سبک زندگی، نابودی تنوعات فرهنگی و حتی گرایش به تجاری کردن فرهنگ در میان اقوام و گروه های اجتماعی شده است. بازیها و ورزش های سنتی از جمله رفتارهای بشری است که قابلیت بسیاری برای ایجاد ارتباط و گفت و گو داشته و بسیاری اوقات به عنوان وسیله ای برای رفع کدورتها و یا ایجاد تعامل میان افراد و جوامع به کار رفته است.

فاطمه بدرطالعی برای آگاهی هرچه بیشتر دوستداران فرهنگ سنتی، تلاش نموده در کتاب بازی های محلی ایران، شمه ای از بازیهای بومی و محلی کشورمان را با زبانی ساده و مختصر ارایه دهد تا بتوان با همه سنین ارتباط برقرار نموده و گامی در جهت انتقال و حفاظت از میراث ناملموس فرهنگی کشور برداشته شود.

تربیت و پرورش توانایی های جسمی کودکان و نوجوانان و آموزش مهارتهای لازم به آنها از طریق بازیها، بویژه بازیهای دسته جمعی، هم اوقات فراغت آنها را به شکل شایسته پر می کند و هم آنها را برای ورود به عرصه زندگی اجتماعی و پذیرش مسئولیتهای آن آماده می سازد. کتاب حاضر مجموعه ای از بازیهای سرگرم کننده است که با هدف فوق و متناسب با فضاها و مکانهای مختلف تدوین یافته است و پدر و مادرها و بزرگترها نیز می توانند در کنار فرزندان، لذت بازیهای دوران کودکی خود را تکرار کنند.

بخشی از متن کتاب

آفتاب مهتاب چه رنگه؟ نوع بازی دسته جمعی، آرام و کم تحرک ۲. تعداد بازیکنان: ۲ نفر هم وزن و هم قد ٣. سن بازیکنان: ۷ تا ۱۳ سال ۴. وسایل بازی ندارد ۵. محل بازی: فضای باز، زمین صاف و هموار ۶. هدف بازی سرگرم شدن برای مدتی کوتاه و رشد مهارت های حرکتی ۷. شرح بازی: دو بازیکن پشت به پشت هم می ایستند و دست هایشان را به یکدیگر قلاب می کنند. آن وقت یکی از آنها به طرف زمین خم می شود. در نتیجه، بازیکن دوم به حالت خوابیده، پشت او قرار می گیرد، طوری که پاهایش از زمین بلند می شود.

بعد نفری که سرش به طرف زمین است، از نفر پشتی که سرش به طرف آسمان است، می پرسد، آفتاب مهتاب چه رنگه و او جواب می دهد، سرخ و سفید، دو رنگه دوباره نفر پایین می پرسد، کی گفته؟ بالایی می گوید، آلاله بازی همین طور ادامه دارد، اما این بار نفری که خم شده، بلند می شود و نفر دوم خم می شود و همان شعر را بین خودشان رد و بدل می کنند. شعر بالا را کودکان تهرانی می خوانند؛ اما در آذربایجان این بازی کوی ده نه وار نام دارد، یعنی تو آسمان چی هست و به جای شعر بالا، این شعر را می خوانند:…

نقد کتاب بازی های محلی ایران

کمک به تربیت و پرورش توانایی‌های جسمی و آموختن مهارت‌های لازم به کودک و نوجوان، باید به شکلی انجام شود که هر کدام از آن‌ها در سایه‌ی جاذبه‌ی بازی‌ها، هم به سلامتی روح و روان دست یابند و هم برای قبول مسئولیت‌های زندگی، آمادگی بیش تری بیابند. کتاب بازی های محلی ایران برای کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۵ سال مفید و سازنده است که با کمک بزرگسالان و مربیان می توانند انها را انجام دهند. در بسیاری بازی‌ها، بزرگسالان هم می توانند شرکت کنند و مدتی در دنیای کودکان و نوجوانان سیر کنند و لذت ببرند.

تعداد بازدید: 1,192 بار

%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C%20%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D9%85%D8%AD%D9%84%DB%8C%20%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%20%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%20%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%86%20%D9%88%20%D9%86%D9%88%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%86%20 nbookcity.com 1

عنوان کتاب: بازی های محلی ایران برای کودکان و نوجوانان

نویسنده: فاطمه بدرطالعی

تعداد صفحات کتاب: 77 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 12.5 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

فضای رازآلود و پرتنشی که میان شخصیت‌ها روایت می‌شود با افزوده شدن عنصر مبهمی به داستان جذاب‌تر و پیچیده‌تر می‌شود. کامیون سیاه رنگی که راننده آن مردی میانسال و مشکوک است، سایه به...
بروزرسانی: 12 ماه قبل
تعداد بازدید: 153
پیام کتاب بازی برنده‌ها بسیار تکان‌دهنده و درعین‌حال ساده است: شما از یک منبع سرشار از عشق و سلامتی هستید. وقتی با آن منبع هماهنگ شوید، می‌توانید قدرت منبع انرژی‌تان را دوباره به دست آورید. قدرت برآورده کردن...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 549

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *