اگر زندگی بازی است

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
اگر زندگی بازی است (nbookcity.com)

دانلود کتاب اگر زندگی بازی است

کتاب اگر زندگی بازی است، این قوانینش است، شامل ۱۰ قانون و هر قانون آن به صورت یک بخش مجزا نوشته شده، در هر فصل علاوه بر شرح قوانین، داستان هایی به زبان ساده و نقل قول هایی از بزرگان آورده شده تا با بهره گیری از آنها قوانین بازی را به خوبی یاد بگیریم.

اثر‌ی فوق العاده از شری کارتر اسکات، نویسنده و سخنران انگیزشی آمریکایی است که قوانین و اصولی را برای زندگی بهتر پیشنهاد می دهد. در ادامه به معرفی قوانین و خلاصه آنها می پردازیم.

خلاصه کتاب

  • قانون اول (به شما جسمی داده می‌ شود)، در طول سفر زندگی، انسان و جسمش همواره با یکدیگر خواهند بود. جسم انسان، که خانه ای مناسب برای روح است، دانش و درکی را که قبل از پیشروی در سفر زندگی نیاز است در اختیار انسان قرار می دهد. درسهایی که در قانون شماره یک باید بیاموزیم عبارتند از : پذیرش، احترام به نفس، احترام، لذت.
  • قانون دوم (با دروستان مواجه می شوید)، هر انسانی مسیر منحصر به فرد خود را در زندگی طی می کند، مسیری که جدا از راه دیگران است. در گذر از مسیر زندگی با درس های بیشماری روبرو می‌شود که مخصوص به زندگی اوست درس هایی که در قانون شماره دو باید به خاطر بسپاریم شامل این موارد می باشند: پذیرا بودن، انتخاب، انصاف، عظمت درون.
  • قانون سوم (اشتباه وجود ندارد تنها درس است) در مسیر پر فراز و نشیب زندگی گاهی اوقات انسان پیروز میدان است و گاهی ناامیدی در انتظارش آزمایشی که در زندگی انسان وجود دارد ، نهایتاً به رشد انسان و خرد می‌انجامد و بهتر است از آن به کامیابی یاد کنیم. درسهای اصلی این قانون عبارتند از: رحمت، عفو، اصول اخلاقی، مزاح.
  • قانون چهارم (درس آنقدر تکرار می‌شود تا آموخته شود) در زندگی درس های متعددی وجود دارد اما تا زمانی که انسان یک دست را کامل نیاموزد، درس بعدی را یاد نخواهد گرفت، دروس پایه قانون چهارم این موارد می باشند: آگاهی، رضایت ،قانون علیت، علت و معلول ،صبر.
  • قانون پنجم (آموختن پایان ندارد) انسان برای ادامه رشد و تعالی به آموختن درس ها نیاز دارد و هرگز از آنها معاف نخواهد بود و هرگز انسان موفق نخواهد شد که تمام درس را به پایان برساند بدین معنی که: تا وقتی که انسان زنده است درس هایی برای آموختن وجود دارد. اصول قانون پنجم: تعهد، تواضع، انعطاف پذیری
  • قانون ششم (جایی بهتر از اینجا و اکنون نیست) بهتر است انسان در لحظه اکنون زندگی کند و برای رعایت این قانون درس های زیر را مد نظر داشته باشد: قدرشناسی، عدم وابستگی، تنعّم، آرامش
  • قانون هفتم (دیگران فقط آینه شما هستند) انسان نمی تواند چیزی را در دیگران نپسندد یا از آن خوشش بیاید مگر آنکه منعکس کننده چیزی باشد که درباره خودش می پسندد یا از آن بدش می‌آید، در واقع واکنش انسان در قبال دیگران بیش از آن که نشان دهنده برداشتش از آنها باشد نشان دهنده برداشتی است که از خودش دارد. دروس پایه قانون هفتم عبارتند از: تحمل، روشنی، التیام، حمایت
  • قانون هشتم (انتخاب چگونه زندگی کردن با شماست) همانطور که قبلا اشاره کردیم، مسیر زندگی هرکس منحصر به فرد و خاص خود اوست، پس چگونگی زندگی هرکس به دست خود او می‌باشد برای یک انسان، به دست داشتن اختیار زندگی اش، از مسلم ترین حقوقش است.درس های اصلی برای قانون هشتم از این قرار است: مسئولیت، رها کردن، شجاعت، قدرت، دل به دریا زدن
  • قانون نهم (جواب های تان در وجود خودتان است) در وجود هر کس معرفتی نهادینه شده که پیام ها و نشانه هایی را برای راه گشایی راهنمایی در زندگی ارائه می کند، این معارف و پیام ها، مسیر زندگی هر کس را مشخص می کند، تنها کاری که باید بکنیم این است که به ندای درونی خود گوش فرا داده و به آن اعتماد کنیم درسهای اصلی قانون نهم عبارتند از: گوش دادن، اعتماد، الهام.
  • قانون دهم (تمام این ها را در بدو تولد فراموش می کنید) گاهی ما در زندگی چیزهایی را به خاطر می آوریم و از طرفی چیزهایی را فراموش می کنیم قانون شماره ۱۰ درباره در نظر گرفتن و دوباره به حقیقت رسیدن است، برای زمانی که چیزی را که فراموش کردیم دوباره به یاد آوریم، درس های اصلی برای رسیدن به تعالی، بیداری و آگاهی در زندگی از این قرار است: ایمان، خرد، بی انتهایی.

بخشی از متن کتاب

خیلی از مردم گمان می کنند به محض رسیدن به برخی از هدف های خاص خود شادمان خواهند شد. ممکن است هدف برخی جمع آوری میلیونها دلار پول باشد، هدف برخی ۱۰ کیلو کاهش وزن و هدف برخی دیگر یافتن شریک زندگی مناسب، شغل خوب یا اتومبیل گران قیمت تر یا… آنجایی که در ذهن شماست، هرچه می خواهد باشد. شاید شما مطمئن باشید آنجا مساوی است با رسیدن به آرامش رویایی شما. اما اغلب اوقات وقتی به آنجا می رسید، باز هم احساس نارضایتی می کنید و باز نگاهتان به جای دیگری متمایل می شود و با تعقیب همیشگی آنجای دیگر آنچه در اینجا دارید، نمی بینید و قدر آن را نمی دانید. مروری بر گذشته داشته باشید. می گفتید به آنجا که برسم خوشحال خواهم شد.

و بعد از خودتان سوال کنید آیا واقعا بعد از رسیدن به آنجا خوشحال تر شدم؟ شاید برای لحظه ای کوتاه بله اما آرزوهای شما بیشتر شد و شما باز جستجو برای چیزهای جدید را ادامه دادید. آرزوهای دائمی باعث می شود که هیچ وقت به خودمان اجازه زندگی در زمان حال را ندهیم و دائما در نقطه ای دوردست باشیم. حال آنکه در واقع ما تنها همین لحظه را داریم که اکنون هست و اینجاست. اگر برای رسیدن به آنجا اینجا را از دست بدهیم، خود را از آنچه اکنون و اینجا داریم محروم کرده ایم. در واقع قانون ششم به معنی زندگی در زمان حال است. روحانیون و اساتید علوم روحانی از گذشته های دور در تلاش بوده اند به ما بیاموزند که چگونه در زمان حال زندگی کنیم.

مهم این است تشخیص دهیم، انسان بودن یعنی سازش با تمایلی که برای دیدن جایی فراتر و دورتر از جای فعلی داریم. این کششها در عین حال که شما را به جلو می رانند و شور و هیجان شما را زنده نگاه می دارند، می توانند شما را از لذت های زندگی دور کنند. داشتن هدف در زندگی ضروری است و اشکالی ندارد شرایط تان را بهبود ببخشید اما کار مهم شما این است که برداشته های فعلی اتان تمرکز کنید. رمز موفقیت شما این است که در عین حال که روی خطی ظریف بین زمان حال و اینجایی که هستید می رقصید. رویاها و آرزوهایتان را برای آینده در قلب تان حفظ کنید.

نقد کتاب اگر زندگی بازی است

هر شخصی روی این سیاره مجموعه درس‌هایی دارد که باید بیاموزد. این درس‌ها در عین حال جدا از هم و منحصر به فرد هستند و آنقدر تکرار می‌شوند تا در آن استاد شوید. تکامل شخصی شما بسته به آن است که درس هایتان را تا چه اندازه مشتاقانه بپذیرید و آنها را در داخل زندگی‌تان پیاده کنید. به یاد داشته باشید که تنها نتیجه مقاومت در برابر این درس‌ها، تکرار دوباره و دوباره آن‌ها است. دیروز تاریخ است، فردا نامعلوم است و امروز هدیه، برای همین است که آن را زمان حال می نامیم. اگر از خواندن کتاب های انگیزشی لذت می برید کتاب اگر زندگی بازی است برای شماست.

تعداد بازدید: 616 بار

Ch%C3%A9rie%20Carter Scott%20 %D8%B4%D8%B1%DB%8C%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B1%20%D8%A7%D8%B3%DA%A9%D8%A7%D8%AA

عنوان کتاب: اگر زندگی بازی است

ده قانون انسان بودن

(ده قانون طلایی)

(اگر موفقیت یک بازی است قانون های آن، چنین است)

قانون های ده گانه ی موفقیت

نویسنده: شری کارتر اسکات

مترجم: رویا پورمناف

تعداد صفحات کتاب: 80 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 5.6 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

نویسنده در کتاب تاریخ بی خردی از تروا تا ویتنام با دستمایه قرار دادن برخی رخدادهای معروف تاریخ جهان، از عهد باستان تا امروز سعی کرده است، به نقد رفتار حاکمان در مواجهه با این رخدادها بپردازد.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 3160
این کتاب به مردان در شناخت و درک بهتری از نیازهای عاطفی و ارتباطی زنان کمک می‌کند تا بتوانند از مزایا و موهبت‌های یک ازدواج پویا برخوردار شوند و به رسالت انسانی و اخلاقی خود عمل نمایند. خوب می‌دانید که امروزه در آمریکا و...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 328

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *