اشتباه در ستاره های بخت ما

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
اشتباه در ستاره های بخت ما (nbookcity.com)

دانلود کتاب اشتباه در ستاره های بخت ما

رمان حاضر در هفته اول پس از انتشار، پر‌فروش‌ترین کتاب لیست نیویورک تایمز شد، به سرعت به ۴۷ زبان دنیا ترجمه شد و ۱۰میلیون از آن در سراسر جهان به فروش رفت. از رمان اشتباه در ستاره های بخت ما فیلم موفقی نیز به کارگردانی جاش بون و با بازی شیلین وودلی و انسل الگورت در سال ۲۰۱۴ ساخته شد که همان هفته اول اکران در صدر پرفروش ترین‌ها قرار گرفت. همه دوست‌داران رمان‌ های عاشقانه و رمانتیک مخاطبان این کتاب جذاب‌اند.

قلم توانا و پرداختن جان گرین به مسائل روز جوانان و موضوعات سنت‌شکنانه قهرمانان داستان‌هایش از ویژگی‌های مهم نوشته‌های اوست و همین ویژگی‌ها موجب محبوبیت و به تصویر کشیده شدن بیش‌تر آثار او گردیده است. در کتاب اشتباه در ستاره های بخت ما داستان زندگی دو بیمار سرطانی را می‌خوانیم. داستان عاشقانه‌ مدرنی که ناامیدی‌ها و انگیزه‌های دو نوجوان مبتلا به سرطان را در طول رابطه احساسی‌شان روایت می‌کند. داستانی پر از احساس و عاطفه و در عین حال با فرجامی قابل پیش‌بینی برای دو نوجوان رو به مرگ.

خلاصه کتاب

نگاه جان گرین به سرطان و بیماری های ناعلاج، نگاهی واقع‌ گرایانه و نوین است او جوانان قصه‌اش را افرادی مبارز و امیدوار و عاشق نشان داده است؛ کسانی که خوش‌بین و پر از شور و اشتیاق‌اند و به اجبار در سن کم به نبردی نابرابر با زندگی تن داده‌اند، کتاب اشتباه در ستاره‌های بخت ما اثری برای بازماندگان این عزیزان است. کتابی که به بازماندگان درد کشیده یادآوری می‌کند شور زندگی پیوسته در روح ما جریان دارد حتی وقتی که دیگر در این دنیا نباشیم.

بخشی از متن کتاب

آخرش نتیجه گرفتم که بهترین کار این است که به او زل بزنم. به هرحال نگاه کردن فقط حق پسرها نیست. درحالی که پاتریک برای هزارمین بار به نداشتن بیضه و مسائل دیگرش اقرار می کرد، من هم به آن پسر نگاه می کردم. خیلی زود این کار به یک مسابقه ی زل زدن بدل شد. کمی بعد آن پسر لبخند زد و چشم های آبی اش را به آن طرف چرخاند. وقتی دوباره نگاهم کرد، ابرویم را بالا انداختم که بگویم من می برم.  شانه بالا انداخت. پاتریک ادامه داد و بالاخره زمان معرفی رسید. «ایزاک، شاید بخوای امروز نفر اول باشی. می دونم که با روزهای پُر چالشی روبه رویی. »

ایزاک گفت « خب، من ایزاک ام. هفده سالمه. به نظر می رسه که دو هفته ی دیگه یه جراحی دارم. بعد از اون کور می شم. شکوه و گلایه ای ندارم، چون می دونم که خیلی ها شرایط بدتری دارن، ولی خب، منظورم اینه که کور بودن هم یه جورهایی گند و مزخرفه. به هرحال دوست دخترم کمکم می کنه و دوست هایی مثل آگوستاس. » ایزاک  به سمت آن پسر سر تکان داد که حالا اسمش را می دانستم. به دست هاش نگاه می کرد که حالا مثل نوک یک خیمه ی سرخ پوستی به هم گره خورده بودند و ادامه داد « در این مورد هیچ کاری از دست کسی برنمی آد. »

پاتریک گفت « ایزاک، ما به خاطر تو این جاییم. بچه ها بذارین ایزاک حضور گرم شما رو حس کنه. » بعد همه یک صدا گفتیم « ایزاک، به خاطر تو این جاییم. » مایکل نفر بعدی بود. دوازده سالش بود و سرطان خون داشت. خوب بود ( یا این طور وانمود می کرد. او با آسانسور پایین آمده بود ) . لیدا شانزده ساله و آن قدر زیبا بود که بتواند منظره ی خوبی برای چشم ها آن پسر باشد. او سرطان خوش خیم روده داشت که در حال بهبود بود. قبلاً نمی دانستم که او هم هست. مثل چندباری که یک درمیان به جلسات گروه خوددرمانی می آمد، گفت که احساس قوی بودن می کند. همان طور که لوله ها نم نم اکسیژن را داخل سوراخ های دماغم می فرستادند، به نظرم این حرفش یک جوری قمپز درکردن بود.

نقد کتاب اشتباه در ستاره های بخت ما

اشتباه در ستاره های بخت ما یک داستان عاشقانه‌ی نو و درعین‌حال متفاوت درباره‌ی دو نوجوان مبتلا به سرطان است؛ ماجرایی عاطفی و درعین‌حال دلخراش با فرجامی قابل‌پیش‌بینیِ دو جوان روبه‌مرگ. شیوع بیماری‌های لاعلاج و افزایش تعداد بیماران در جهان موجب شده تا نویسندگان فراوانی به توصیف سرگذشت قربانیان و آسیب‌های اجتماعی و روحی ـروانی این بیماری‌ها بپردازند. پیچیده و مبهم بودن روش‌های صحیح مواجهه با این شرایط ناگوار این موضوع را به یکی از درون‌مایه‌های جذاب و درعین‌حال آموزنده‌ی ادبیات جهان تبدیل کرده است.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

تعداد بازدید: 2,461 بار

John%20Green%20 %D8%AC%D8%A7%D9%86%20%DA%AF%D8%B1%DB%8C%D9%86 1

عنوان کتاب: اشتباه در ستاره های بخت ما

جزو لیست پرفروش ترین های نیویورک تایمز

جایزه ی بهترین کتاب داستانی گودریدز در ادبیات نوجوان سال 2012

برنده جایزه ی لینکلن

جزو برترین رمان های ادبیات نوجوان

نویسنده: جان گرین

مترجم: مهرداد بازیاری

تعداد صفحات کتاب: 387 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 16.8 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

درون مایه‌ی اصلی این کتاب نژاد پرستی در جامعه‌ی آمریکا، ناعدالتی و احساس تعلق خاطر است. نژادپرستی در کشور آمریکا تاریخ دیرینه‌ای دارد و همیشه یکی از اصلی‌ترین موضوعات داستان‌های نویسندگان آمریکایی مانند تونی ماریسون...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 588
کتاب سیزده دلیل برای اینکه در ژانر نوجوانان است و داستان یک دانش‌ آموز دبیرستانی را روایت می‌ کند که تحت آزار و اذیت شدید هم‌ مدرسه‌ای‌ هایش افسرده می‌ شود و در نهایت دست به خودکشی...
بروزرسانی: 4 هفته قبل
تعداد بازدید: 2551

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *