خاطرات آدم و حوا

آخرین ویرایش: 3 سال قبل
خاطرات آدم و حوا (nbookcity.com)

دانلود کتاب خاطرات آدم و حوا

کتاب خاطرات آدم و حوا دارای نثری ساده و ابتدایی است و در نگاه اول دیدگاه‌های ابتدایی و متوسط را ارائه می‌دهد؛ در طی صفحات کتاب به این نتیجه می‌رسیم که این کتاب را شاید بتوان کتابی برای نوجوانان و جوانان توصیف کرد؛ نویسنده می ‌توانست در پاره‌ای از موارد با فضا سازی و قوه تخیل ارزش مطالعه و اثر هنری خود را بالاتر ببرد. نگاه واقع نگرانه تر این کتاب تهی از محتوی و پیام نیست و مفاهیمی چون عشق؛ ساده زیستن؛ فلسفه وجودی زن و مرد کنار یکدیگر؛ کنجکاوی‌های بشری و… دیده می‌شود اما بهتر بود از اصطلاحاتی مانند لبنیاتی و هنر برای این کتاب استفاده نشود.

این کتاب در نهایت ساده و روان نگاشته شده است و شاید ترجمه‌اش اینگونه باشد؛ در کل خواندن این کتاب تقریبا ۴۰ دقیقه وقت می‌برد و ارزش یکبار مطالعه را دارد. آدم، اولین آفریده ی خدا، به تنهایی در بهشت زندگی میکند تا سر و کله ی حوا، کسی که او را مزاحم می داند؛ پیدا می شود. حوا با خصوصیات زنانه اش عرصه را بر آدم تنگ می کند و آدم با اخلاقیات مردانه اش حوا را کلافه… کم کم دست تقدیر این دو را به هم علاقه مند میکند و …کتاب خاطرات آدم و حوا عاشقانه ی لطیفی است از اولین زوج آفرینش.

چکیده کتاب

در مورد کتاب خاطرات آدم و حوا پیش از هر چیز باید گفت که این کتاب به صورت منسجم نوشته نشده و در واقع مجموعه داستانها و نوشته های اوست که بنا به خواست و وصیت او مدت ها پس از مرگش جمع آوری شده و به شکلی که اکنون در دسترس ماست توسط دان رابرتز در سال 97 دوباره نویسی شده است.داستان آدم و حوا که با زبانی ساده و سرشار از ملاحت نگاشته شده را می توان دفترچه خاطراتی از مارک تواین دانست. آنجا که آدم را تمثیلی از خود میداند و همسرش را حوای عدن می بیند.

وادی ای که در آن پا گذاشته اند تنها میهمان این دوست و شاید این عدن ارتباطی است مه بین دو نفر ایجاد شده است و هیچ کس در این بین نقشی ندارد. ناآشنایی و غریب بودن رفتار و گفتار آن ها نشان از تفاوت دنیا و طرز تفکر بین زن و مرد است. رابطه ای که به مرور از ابتدای خلقت شروع می شود و به سمت امروز می اید و به گون های پیش می رود که آنها را از حالت تجرد خارج کرده و به انسان امروزی بدل میکند، با مشکلات و مسایل امروز. حسادت، بی توجهی، غرور  و … . در این بهشت موعود ظاهر می شوند و باعث بروز مشکلاتی می شوند تا میان این عشق ابدی فاصله اندازند.

شاید هیچ کس نتواند به این زیبایی داستانی درباره سرشت و ذات انسان بنویسد و آن را به عنوان یکی از خصوصیات ذاتی انسان تلقی کند و در همین حال لحن داستانی که برای آن انتخاب کرده را با طنز درآمیزد. مارک تواین انتهایی کاملا ملموس را برای داستانش انتخاب کرده تا علاوه بر لذت بردن از آن در پایان شما را به تفکر فرو برد. این کتاب، خصوصیات داستان طنز و فلسفی و شاید حتی مذهب یرا با یک زندگی شخصی درهم آمیخته و این هنر تواین است که این کتاب را برای خواندن بسیار لذت بخش می کند. لذتی همراه با اندیشه…

بخشی از متن

آدم: نباید کارای قشنگ و باشکوه هنری رو هول‌هولکی سرهم کرد! این دنیای نوساز و بزرگ قشنگ‌ترین اثر هنریه! که با وجود عجله‌ای که در وقت ساختنش کردن به شکل حیرت‌آوری کامله! بعضی جاها زیادی ستاره وجود داره در صورتی که جاهای دیگه به اندازه کافی ستاره نیست، اما حتماً این مشکل هم برطرف میشه!

حوا: زمانی که آدم یک هفته از خونه دور بود قابیل کوچولو به دنیا اومد. خیلی تعجب کرده بودم نمی‌دونستم چه اتفاقی داره می‌افته…اولش فکر کردم یه حیوونه اما با توجه با آزمایشاتی که انجام دادم دیدم اینطور نیست، چون نه دندون داره و نه پشم. به انسان شبیه بود اما نه اونقدر که مجاب شم تا اونو در رسته ی انسانا قرار بدم، برا همین اونو یکی از عجایب خلقت فرض کردم و منتظر پیش رفت‌های بیشتر موندم.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

  1. هنر عشق ورزیدن
  2. بهشت گمشده جلد سوم
  3. بهشت گمشده
  4. گلستان سعدی

تعداد بازدید: 2,314 بار

Mark%20Twain%20 %D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9%20%D8%AA%D9%88%DB%8C%D9%86

عنوان کتاب: خاطرات آدم و حوا

نویسنده: مارک تواین

مترجم: حسن علیشیری

تعداد صفحات کتاب: 35 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 0.8 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

مارک تواین در کتاب بیگانه ای در دهکده ، در قالب داستانی خیالی، ماجرای ورود شیطان را به دهکده‌ای دورافتاده در اتریش ترسیم می‌کند؛ دهکده‌ای که مردم آن اعتقادات مذهبی‌ محکمی دارند، اما شیطان به سادگی‌ بین آنها راه پیدا می‌کند. پسربچه‌ای که با عنوان شیطان وارد...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1416
کتاب زندگی‌ من نام خودزندگی‌نامه‌ای است که توسط مارک تواین، نویسندهٔ اهل ایالات متحده آمریکا نوشته شده‌ است. پس از گذشت ۱۰۰ سال از مرگ مارک تواین، خود زندگی‌نامه‌ اش منتشر شد. او این خودزندگی‌نامه را در دههٔ آخر عمر خویش نوشته و خواسته بوده که تا یک...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1110

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *