زندگی من

آخرین ویرایش: 3 سال قبل
زندگی من (nbookcity.com)

دانلود کتاب زندگی من

کتاب زندگی من نام خودزندگی‌نامه‌ای است که توسط مارک تواین، نویسندهٔ اهل ایالات متحده آمریکا نوشته شده‌ است. پس از گذشت ۱۰۰ سال از مرگ مارک تواین، خودزندگی‌نامه‌اش منتشر شد. او این خودزندگی‌نامه را در دههٔ آخر عمر خویش نوشته و خواسته بوده که تا یک قرن پس از مرگش انتشار نیابد. در سال ۲۰۱۰ پس از گذشت این مدت دانشگاه “برکلی” کالیفرنیا اولین جلد از این خودزندگی‌نامه را منتشر کرد.

فروش کتاب از انتظار ناشر آن بسیار فراتر رفت و تا نوامبر ۲۰۱۰، در آمریکا ۲۷۵۰۰۰ نسخه از آن فروخته شد. بخش اعظم کتاب را توین در چهار سال آخر عمر خود به تندنویسش دیکته کرده بود. منتقد نیویورک تایمز، خودزندگی‌نامه تواین را سیاسی‌تر از سایر آثار او می‌داند و آن را «رک و راست، بانمک و خشمگین» توصیف می‌کند. به گزارش وی این کتاب سرشار از خاطرات دوران کودکی مارک تواین است که تأثیر بسزایی بر کتاب ماجراهای هاکلبری فین گذاشته بود.

چکیده کتاب

ساموئل لانگهورن کلمنس(۱۸۳۵-۱۹۱۰) که بعدها اسم مستعار مارک تواین برخود نهاد در ۳۰نوامبر ۱۸۳۵در قصبه فلوریدا از توابع میسوری در خانواده تهیدستی زاده شد.. نام مستعار مارک تواین یادگار خدمت کشتیرانی او بر رودخانه می سی سی پی است. توضیح آنکه ملاحان اغلب برای اینکه عمق آب رودخانه را به کشتیها اطلاع بدهند علائمی با شماره در ساحل نصب می کردند و مثلا به کشتیها خبر می دادند که از طرف مارک تری یعنی علامت سوم و یا مارک تواین یعنی علامت دوم حرکت کنند. او را بیشتر داستان پرداز عجایب به شمار میآورند. اشخاص داستانهای او افرادی فراموش نشدنی هستند که همواره موجب سرگرمی نسلهای آینده گشته‌اند.

جملاتی از متن کتاب

  • وقتی که جوان تر بودم می توانستم هر چیزی را به یاد بیاورم ، خواه اتفاق افتاده و خواه اتفاق نیفتاده بود . اما استعدادهایم دارد تحلیل می رود و به زودی به مرحله ای می رسم که نمی توانم چیزی را به یاد بیاورم مگر آن هایی را که هرگز اتفاق نیفتاده است.
  • این بسیار تاسف آور به نظر می رسد که دنیا بسیاری از چیزهای خوب را فقط به دلیل این که سالم و سودمند نیستند دور بیندازد.
  • امروز من تنبل تر از چهل سال قبل نیستم اما این به آن علت است که چهل سال پیش به آخرین حد تنبلی رسیده بودم . شما نمی توانید خارج از حد امکان پا بگذارید.
  • اندازه ی بدبختی هرکسی را نمی توان با مقیاس کس دیگری معین کرد و فقط مقیاسات شخصی که به آن بدبختی گرفتار شده ، اندازه ی آن را تعیین می کند.

نقد و بررسی آثار مارک تواین

مارک تواین نویسنده، روزنامه نگار و فکاهى نویس مشهور آمریکایى است که با داستان هاى پرماجراى خود مانند « هاکلبرى فین » و « تام سایر » به نویسنده اى جهانى بدل شد و در سراسر  جهان خوانندگان فراوانى یافت. او که به تلفظ و نحوه اداى کلمات و جملات بسیار دقیق و حساس بود موفق شد نوع جدیدى از گفتار محاوره اى را براى داستان نویسى آمریکا معرفى کند. « ارنست همینگوى » در اثر خود به نام « تپه هاى سبز آفریقا » مى نویسد: “تمام ادبیات نوین آمریکا از یک کتاب سرچشمه مى گیرد و آن « هاکلبرى فین » اثر مارك تواین است… و  بهترین کتابی است که در دست داریم.”

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

تعداد بازدید: 1,120 بار

Mark%20Twain%20 %D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9%20%D8%AA%D9%88%DB%8C%D9%86 5

عنوان کتاب: کتاب زندگی من

نویسنده: مارک تواین

مترجم: ابوالقاسم حالت

تعداد صفحات کتاب: 735 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 8.7 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

کتاب ماجراهای هاکلبری فین در حقیقت جدال هاک با وجدانش است که در طول قصه سبب اتفاقات مختلفی می‌شود. او بی‌سر و پا و کم‌سواد بوده و در همه‌ی دوران زندگی‌اش به او آموخته‌اند که سیاهان انسان‌هایی فرومایه و درجه دو هستند. در واقع داستان هول محور همین تفکر متمرکز است.
بروزرسانی: 3 سال قبل
تعداد بازدید: 1579
مارک تواین در کتاب بیگانه ای در دهکده ، در قالب داستانی خیالی، ماجرای ورود شیطان را به دهکده‌ای دورافتاده در اتریش ترسیم می‌کند؛ دهکده‌ای که مردم آن اعتقادات مذهبی‌ محکمی دارند، اما شیطان به سادگی‌ بین آنها راه پیدا می‌کند. پسربچه‌ای که با عنوان شیطان وارد...
بروزرسانی: 3 سال قبل
تعداد بازدید: 1440

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *