ماجراهای هاکلبری فین

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
ماجراهای هاکلبری فین (nbookcity.com)

دانلود کتاب ماجراهای هاکلبری فین

کتاب ماجراهای هاکلبری فین در حقیقت جدال هاک با وجدانش است که در طول قصه سبب اتفاقات مختلفی می‌شود. او بی‌سر و پا و کم‌سواد بوده و در همه‌ی دوران زندگی‌اش به او آموخته‌اند که سیاهان انسان‌هایی فرومایه و درجه دو هستند. در واقع داستان هول محور همین تفکر متمرکز است. اما در نهایت هاک که در طول زندگی‌اش هیچ دوست واقعی نداشته، درمی‌یابد که نژاد و رنگ پوست نمی‌تواند سبب برتری و کمال افراد شود برای همین مردی سیاه پوست نزدیک‌ترین و بهترین دوست او شده و ماحصل این دوستی ماجراها و اتفاقات جذابی است که برای این دو شکل می‌گیرد.

در این کتاب مارک تواین با استفاده از دیالوگ‌های جذاب و پیچیده تبحر نویسندگی‌اش را به خوبی به رخ می‌کشد. همچنین لازم به ذکر است با وجود این که به غیر از تکرار یک شخصیت، وقایع به هم مرتبط نیستند اما این داستان در حقیقت جلد دوم کتاب ماجراهای تام سایر به شمار می‌آید.

چکیده کتاب 

بسیاری از منتقدان از هاکلبری‌فین به عنوان برترین اثر مارک توین، طنزپرداز و داستان نویس آمریکایی، یاد می کنند. سبک نویسنده در رمان ماجراهای هاکلبری فین بر بسیاری از نویسندگان پس از او چون همینگوی تاثیر گذاشته است. هاکلبری، پسر بچه‌ی شرور و همدست تام سایر را بیوه داگلاس به فرزندی قبول می کند و به مدرسه می فرستد و هاک که تازه به خواندن و نوشتن علاقه مند شده، از پیدا شدن سر و کله پدر لاابالی و سودجویش نگران می شود چرا که تردید ندارد پدرش نقشه هایی شوم در سر دارد.

این رمان درخشان از مارک تواین، چندین دهه است که به عنوان یکی از برترین نمونه های ادبیات آمریکا در نظر گرفته می شود و شخصیت فراموش نشدنی و فوق العاده جذابی به نام هاک را به مخاطبین معرفی می کند. ماجراهای هاکلبری فین با طنزی غنی و انتقادهای گزنده ی اجتماعی، به سفر هیجان انگیز هاک به همراه برده ای فراری به نام جیم می پردازد و توصیفات شگفت انگیزی از مکان ها و آدم های حاشیه ی رودخانه ی می سی سی پی ارائه می کند. این رمان کلاسیک که جامعه ای جنوبی در زمان قبل از جنگ را به تصویر می کشد، هجویه ای گزنده درباره ی نگرش های واپسگرایانه، به خصوص نژادپرستی، است.

بخشی از متن ماجراهای هاکلبری فین

سرم رو از پشت پرده بیرون آوردم و دیدم که یه سوراخ توی تشک درست کردن و پول رو گذاشتن اونجا و از اتاق بیرون رفتن. صبر کردم تا تعداد بیشتری از پله‌ها رو پایین برن و بعدش پول رو برداشتم و سریع رفتم توی اتاقم و به این فکر کردم که کجا قایمش کنم که دوک و پادشاه پیداش نکنن.آخر شب تصمیم گرفتم پول رو ببرم و یه جایی بیرون از خونه قایمش کنم که صدایی رو شنیدم. صدا داشت نزدیک و نزدیک‌تر می‌شد. باید سریع فکری می‌کردم. حالا چی‌کار کنم؟ پول رو توی تابوت پیتر گذاشتم و خودم هم سریع فرار کردم.

اون شب اصلاً نتونستم بخوابم و همه‌ش به این فکر بودم که چجوری می‌تونم پول رو از خونه بیرون ببرم. صبح وقتی به طبقه‌ی پایین رفتم، مردم دور تابوت جمع شده بودن و یکی هم اومده بود که کار کفن و دفن رو انجام بده؛ ولی وقتی رسیدم، در تابوت رو بست. حتی جرئت نمی‌کردم تا درش رو باز کنم که ببینم هنوز پول توی تابوت هست یا نه. مراسم خاکسپاری به‌ خوبی برگزار شد؛ ولی خیلی طولانی بود. پادشاه هم چند تا جمله چرت‌وپرت درباره‌ی اینکه چقدر برادرش پیتر رو دوست داشته، حرف زد و همه گریه کردن. بعد قبل از اینکه بفهمم، همون مردی که واسه کارای کفن‌ و دفن اومده بود، می‌خواست در تابوت رو مهر و موم کنه.

نقد و بررسی کتاب

کتاب ماجراهای هاکلبری فین از ۴۳ فصل تشکیل ‌شده است. ماجرای داستان از آن‌جا شروع می‌شود که هاکلبری فین خودش را به کسی که ممکن است خوانندگان آن را از قبل بشناسند معرفی می‌کند. خوانندگان متوجه می‌شوند که هاک از آخرین ماجرایی که با تام سایر دوگلاس و خواهرش داشته است، پول خوبی به جیب زده است. خانم واتسون، هاک را به خانه‌شان برده تا به او دین و آداب معاشرت بیاموزد. به‌جای پیروی از محافظانش ،هاک در شبی از خانه بیرون می‌زند تا به تام سایر بپیوندد و وانمود کنند که دزد دریایی هستند.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

  1. جدال بی هدف
  2. خاطرات آدم و حوا
  3. بینوایان جلد پنجم
  4. بیگانه ای در دهکده
  5. پینوکیو و چوب جادویی

تعداد بازدید: 1,562 بار

Mark%20Twain%20 %D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9%20%D8%AA%D9%88%DB%8C%D9%86 3

عنوان کتاب: ماجراهای هاکلبری فین

نویسنده: مارک تواین

مترجم: شهرام پورانفر

تعداد صفحات کتاب: 394 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 2.8 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

کتاب سالهای طلایی یک داستان کلاسیک از زندگی و جامعه آمریکایی در آن زمان. خانواده ای که فراز و نشیب های زیادی را طی می کنند پولدار می شوند، سقوط می کنند پدر زمین های زیادی خریده که معتقد است در آینده کنار راه آهن خواهند بود و زغال سنگ خواهند داشت و ....
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 481
کتاب زندگی‌ من نام خودزندگی‌نامه‌ای است که توسط مارک تواین، نویسندهٔ اهل ایالات متحده آمریکا نوشته شده‌ است. پس از گذشت ۱۰۰ سال از مرگ مارک تواین، خود زندگی‌نامه‌ اش منتشر شد. او این خودزندگی‌نامه را در دههٔ آخر عمر خویش نوشته و خواسته بوده که تا یک...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1110

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *