بده و بستان

بده و بستان (nbookcity.com)

دانلود کتاب بده و بستان

آدام گرانت، محقق برنده جایزه و استاد دانشگاه وارتون، در کتاب بده و بستان به بررسی نیروهای غافلگیر کننده‌ ای می‌ پردازد که توضیح می‌ دهند چرا برخی افراد به صدر نردبان موفقیت می‌ رسند در حالی‌ که دیگران به قعر آن سقوط می‌ کنند.

سال‌ها است که بر روی محرک‌های فردی موفقیت مانند عشق و علاقه، سخت‌ کوشی، استعداد و شانس تمرکز کرده‌ ایم. اما در دنیای سراسر تغییر شکل یافته امروز، موفقیت روز به روز بیشتر به نحوه تعامل ما با دیگران وابسته می‌ شود. 

بده و بستان که توسط جامعه‌ شناس‌ها، نظریه‌ پردازهای کسب و کار و رهبران شرکت‌ های بزرگ ستایش شده است رویکرد جدیدی را به روی کار، تعاملات، بهره وری، که چیزی از انقلابی بودن کم ندارد، باز می کند. این کتاب را به تمام کسانی که در زندگی به‌ دنبال موفقیت هستند پیشنهاد می‌ کنیم. کتاب گزینه ب نیز از این نویسنده بسیار خواندنی ست.

خلاصه کتاب

بده و بستان واقعاً كتاب خارق العاده ای است. کتاب نادری که تصوراتتان درباره ی نحوه ی کارکرد دنیا را زیر و رو می کند و تا هفته ها پس از مطالعه اش، مغزتان را شعله ور نگه می دارد. این کتاب باورهای عامه و متداولی که بخشنده ها را مترادف آدم های ضعیف و گیرنده ها را برابر با آدم های قوی تصور می کند کنار می زند.

گرانت اهمیت تغذیه و تشویق رفتارهای طرفدار جامعه را به ما نشان می دهد.  بیشتر مردم مایل هستند که در محل کار در یکی از این سه گروه باشند: حسابگران، گیرندگان و بخشندگان. آدام گرانت بر این باور است که هر سه گروه می‌ توانند به موفقیت دست پیدا کنند، اما ویژگی متمایزی در موفقیت بخشندگان وجود دارد:

آن‌ها همواره رو به جلو پیش می‌ روند و موفقیتشان پایدار می‌ ماند. وقتی افراد گیرنده به موفقیت می‌ رسند، این بدان معنا است که گروهی دیگر شکست خورده‌اند. زمانی که یک بخشنده به موفقیت دست پیدا می‌ کند هیچ کس جلوی پیشرفت او را نمی‌ گیرد؛ چرا که می‌ دانند موقعیتی برای آن‌ها هم فراهم می‌ شود تا به خواسته‌ شان که همان پیشرفت است دست پیدا کنند.

بخشی از متن کتاب

در کتاب بده و بستان می‌خوانیم: اگر همیشه در زمان آشنایی با یک همکار جدید گارد می‌گیرید، احتمالاً به این دلیل است که فکر می‌ کنید که آن فرد با انگیزه‌های خودخواهانه به شما نزدیک شده است. وقتی که می‌بینیم یک گیرنده به ما نزدیک می‌شود، با بستن درهای شبکه‌هایمان، دریغ کردن اعتماد و کمکمان، از خودمان محافظت می‌کنیم.

بسیاری از گیرنده‌ها برای این که لو نروند به متقلب‌های خوبی تبدیل می‌شوند، آن‌ها سخاوتمندانه با ما رفتار می‌کنند تا بتوانند در شبکه‌های ما در لباس بخشنده‌ها یا برابری‌ طلب‌ها ول بچرخند. در حدود دو دهه این نوع رفتار در مورد کن لی جواب داد.

فعالیت‌های خیرخواهانه و نوع‌ دوستانه او به دیگران اجازه داد که با دید مثبت به او نگاه کنند و درهای روابط و منابع جدید یاری را به روی او بگشایند. اما گیرنده‌ها ‌نمی‌توانند در تمام تعاملاتشان این نمای زیبا و دروغین را حفظ کنند. کن لی هنگام برخورد با افراد قدرتمند در واشنگتن بسیار جذاب و دوست داشتنی می‌شد، اما بسیاری از همتایان و زیردستانش روی دیگر او را می‌دیدند.

یکی از کارکنان سابق انرون با یادآوری خاطرات گذشته می‌گوید: «اگه می‌خواستی حضوراً لی رو ببینی، باید حتماً با خودت یه فرد بسیار مهم رو می‌بردی.» در زبان هلندی ضرب‌المثلی وجود دارد که این دوگانگی را به زیبایی توصیف می‌کند: «چاپلوسی بالادست و زورگویی به زیردست.»

نقد کتاب بده و بستان

بده و بستان کتابی موفق است که نشان می‌ دهد چرا تعاملات ما با دیگران نقش مهمی در موفقیت‌ ما ایفا می‌ کند.

از ایام قدیم همواره فرض بر این بود که کار سخت، استعداد و خوش‌ شانسی از دلایل اصلی موفقیت در تجارت هستند، اما آدام گرانت در کتابش ثابت می‌ کند که در دنیای امروز، موفقیت بیشتر به چگونگی تعامل شما با دیگران باز می‌ گردد.

کتاب‌های پیشنهادی

کتاب بده و بستان (ببخش و بگیر)

عنوان کتاب: بده و بستان (ببخش و بگیر)

رویکردی انقلابی به موفقیت

نویسنده: آدام گرانت

مترجم: مریم حیدری

تعداد صفحات کتاب: 330 صفحه

حجم فایل: 32.22 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

در ابتدای داستان این کتاب جز و باب همراه لباس‌های مخصوص خود در بیرون از محفظه‌های مخصوص هستند و برای رسیدن به آن‌ها تلاش می‌کنند. جز زمانی که در حال انجام مانورهای لازم برای عضویت در صنف بود، لباسش با مشکل...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 512
جاناتان مرغ دریایی یک کتاب معمولی نیست، کتابی است که به‌عنوان الهام‌بخش‌ترین کتاب عصر ما شناخته می‌شود. این کتاب کوتاه و دوست‌داشتنی داستان شکستن حصارهاست. داستان لذت‌بخشی که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. ریچارد باخ در کتابش از مخاطب می‌خواهد...
بروزرسانی: 2 هفته قبل
تعداد بازدید: 7415

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *