این سوی تلهای شن

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
این سوی تلهای شن (nbookcity.com)

دانلود کتاب این سوی تلهای شن

جمال میر صادقی نویسنده بزرگی است که کمتر در محافل و مجالس ادبی – فرهنگی دیده شده. کتاب این سوی تلهای شن یکی از آثار این نویسنده است.

وی از سنین نوجوانی شروع به نوشتن کرده است و اولین داستانش در سال ۳۷ در مسابقه مجله سخن که پرویز ناتل خانلری آن را منتشر می‌کرد، برنده و چاپ شد. اولین مجموعه داستان او با نام «شاهزاده خانم سبز چشم» در سال ۴۱ منتشر شده است. نام این کتاب در چاپ‌های بعدی به «مسافرهای شب» تغییر یافت.

میرصادقی نویسنده تک رویی است که معمولاً آرام و بی سر و صدا به کار خود می‌پردازد. در سال‌های دور جلال آل احمد و ابراهیم گلستان از منتقدان سرسخت او بودند. او چند سالی است که دیگرعضو کانون نویسندگان نیست. میرصادقی ۲۸ کتاب در زمینه داستان کوتاه، رمان و پژوهش ادبی منتشر کرده است که این سوی تلهای شن یکی از این آثار به شمار می آید.

معرفی نویسنده

جمال میرصادقی نویسنده کتاب داستانی این سوی تلهای شن در ۱۹ اردیبهشت ۱۳۱۲ درتهران به دنیا آمد. فارغ‌التحصیل دانشکده ادبیات و علوم انسانی از دانشگاه تهران در رشته ادبیات فارسی است. میرصادقی مشاغل گوناگونی داشته‌است. کارگری، معلمی، کتابدار دانشسرای تربیت معلم، کارشناس آزمون سازی در سازمان امور اداری و استخدامی کشور، مسوول اسناد قدیمی در سازمان اسناد ملی ایران و مدرس دانشگاه در رشته ادبیات و ادبیات داستانی. در دوره دراز کار نویسندگی، داستان‌های کوتاه و بلند بسیار و ده رمان نوشته‌است که برخی از آن ها به زبان‌های آلمانی، انگلیسی، ارمنی،ایتالیایی، روسی، رومانیایی، عبری، عربی، مجاری،هندو، اردو و چینی ترجمه شده‌اند.

بخشی از متن کتاب

با اینکه هنوز اول صبح است، گرما هنگامه می کند . مستخدم که کاغذ پاره ها را از کف راهرو جمع می کند از گرما می نالد: آقا دیشب چشمم به هم نیامد، جهنم بود.» محمود به اتاقش می آید. همه چیز سر جای خود مرتب است .کت نازك خود را در می آورد و به پشت صندلی می آویزد . عرق از سر و صورتش جاری است. پیراهنش خیس شده است. کولر را باز می کند دستمالش را بیرون می آورد و محکم به گردن و صورت خود می کشد . بر می گردد و پشت ماشین تحریر می نشیند تا رپورتاژ افتتاح اداره جدید وزارت صنایع سنگین ورفاه ملی» را بنویسد. محل ساختمان اداره جدید، در گذشته باغ بزرگ و قشنگی بوده…

تعداد بازدید: 303 بار

Jamal%20Mirsadeghi%20 %D8%AC%D9%85%D8%A7%D9%84%20%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D9%82%DB%8C 1

عنوان کتاب: این سوی تلهای شن

نویسنده: جمال میرصادقی

تعداد صفحات کتاب: 118 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 2.5 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

بیشتر داستان های این مجموعه وصف زندگی مردم کوچه و بازار و آداب و رسوم آنهاست. اما داستان های کتاب چشمهای من خسته ویژگی دیگری نیز دارند. توصیف محله های‌ قدیمی تهران، مجالس عروسی، عزاداری، روضه خوانی و مانند آنها.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 536
یکی از آثار مشهور جمال میرصادقی همین کتاب درازنای شب است که نخست در دهه پنجاه توسط انتشارت زمان به چاپ رسید قصه و روایت بر طبق اصول نوشتاری جمال میرصادقی است که در همه آثار او این شیوه رعایت شده تنها فرقی که می توان این اثر را نسبت به دیگر آثار قدری...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 977

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *