احتمال عشق در نگاه اول

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
احتمال عشق در نگاه اول (nbookcity.com)

دانلود کتاب احتمال عشق در نگاه اول

کتاب احتمال عشق در نگاه اول، یکی دیگر از آثار پرفروش جنیفر ای اسمیت با بغض و کینه و نفرت آغاز مى شود و سرانجامى متفاوت را رقم مى زند. هَدلى، به خاطر تغییر وجهه ى ناگهانى زندگى اش، سرشار از نفرت است.

زندگى اش تغییر کرده و حالا تمام آن خاطرات خوشِ خانوادگى، همچون قفل هایى بر قلبش سعى در بستن راه عواطف و احساسات دارند. پدرش که استاد ادبیات است، چند سال پیش براى تدریس به آکسفورد فراخوانده شد و همین اتفاق سبب شد تا خانواده ى آنها از هم بپاشد. حالا هدلى به جشن عروسى پدرش دعوت است و چنان از این اتفاق بیزار است که حتى فکر کردن به آن هم او را پریشان مى کند. شخصیت هاى کتاب احتمال عشق در نگاه اول از برخى لحاظ شبیه به دو شخصیتِ اصلى کتاب نحسى ستاره هاى بخت ما نوشته جوجو مویز است که اگر از آن کتاب لذت برده باشید، این کتاب نیز مى تواند تا حد زیادى باب میلتان باشد.

خلاصه کتاب

هدلى به عنوان شخصى که از عشق، نفرت و کینه به دل داشت، حالا در مقام مبتلا به عشق، دست از قضاوت بر مى دارد و سعى مى کند اعمال پدر را بپذیرد. شخصیت اولیور، پسرى تو دار و سرسخت که با خیانت هاى مدامِ پدر روبرو بوده و حالا در مقام مقایسه، پدرِ هدلى را تبرئه مى کند، به خوبى پرداخته شده، مخصوصا در قسمتهایى که شوخ طبعى اش نمایان مى شود. احتمال عشق در نگاه اول، با داستان خطى و پایان قابل پیش بینى اش، یک کتابِ خوشخوان براى علاقه مندان به کتاب ها و داستان هاى عاشقانه است.

معرفی نویسنده

جنیفر اسمیت در ایالت شیکاگو آمریکا متولد شد و دوران کودکی خود را در همان ایالت گذراند. وی سپس برای ادامه تحصیل به اسکاتلند مهاجرت کرد و توانست در زمینه «خلاقیت در نوشتار» مدرک استادی را از دانشگاه سنت اندروز دریافت کند. کتاب‌های وی مثل همین کتاب احتمال عشق در نگاه اول تاکنون به بیش از 30 زبان زنده دنیا ترجمه شده است.

بخشی از متن کتاب

هدلى ادامه مى دهد: “براى عروسى نباید این قدر هیاهو به پا کرد و همه رو از اون طرف دنیا به این طرف دنیا کشید تا شاهد عشق دونفر باشن. اگه دونفر بخوان زندگى شون رو با هم تقسیم کنن، خب این خیلى خوبه، اما این تعهد بین دو نفره و همین هم باید کافى باشه. پس این نمایش بزرگ براى چیه؟ چرا باید اون رو به رُخ همه بکشن؟” اولیور یک دستش را زیر چانه اش مى برد و معلوم است که کاملا مطمئن نیست به چه چیزى فکر کند. بالاخره مى گوید:”انگار تو به مراسم عروسى اعتقادى ندارى، نه به خود ازدواج!”

تو براى چند ساعت یک دسته صندلى را با شخص دیگرى شریک مى شوى. برایش از زندگى ات مى گویى، شاید برایش یک داستان جالب یا حتى لطیفه هم تعریف کنى. نظرت را درباره ى آب و هوا مى گویى و از غذاى بد هواپیما گله مى کنى. به خر وپفش گوش مى کنى و بالاخره از او خداحافظى مى کنى…

هدلی آرام می‌گوید: «ببخشید، من نباید می‌اومدم.» اولیور می‌گوید: «نه.» و هدلی نگاهی مبهوت به او می‌اندازد. او دوست داشت کلماتی شبیه این بشنود: نرو یا لطفاً بمون یا من هم متأسفم، اما اولیور فقط می‌گوید: «اشکالی نداره.» هدلی از این‌پا به آن‌پا می‌شود. پاشنه‌های کفشش درون گل‌ولای فرو رفته‌اند. می‌گوید: «بهتره برم»، اما انگار چشم‌هایش می‌گویند: «نذار برم.» و دست‌هایش در تلاش برای آنکه دست‌های اولیور را ملتمسانه نگیرند، می‌لرزند. اولیور می‌گوید: «درسته. من هم باید برم.» هیچ‌کدام از آن‌ها حرکتی نمی‌کنند و هدلی متوجه می‌شود که نفسش را در سینه حبس کرده است…

نقد کتاب احتمال عشق در نگاه اول

هَدلى، دخترى دبیرستانى است که زندگیش در شرف تغییراتى شگرف است. مادر و پدرش از هم جدا شده اند و حالا او براى شرکت در جشن عروسى پدرش دعوت شده تا به لندن برود. اما طولى نمى کشد که عشق او را هم مبتلا مى کند. کتاب احتمال عشق در نگاه اول اثر جنیفر ای. اسمیت، کتابی است درباره‌ عشق، سرنوشت و امید، دوری و بخشش. همچنین، کتابی درباره‌ پیامدهای هر عمل؛ اینکه چطور یک اتفاق کوچک مانند از دست دادن پرواز، بابت ۴ دقیقه تأخیر، می‌ تواند زندگی شما را متحول کند.

تعداد بازدید: 627 بار

Jennifer%20E.%20Smith%20 %D8%AC%D9%86%DB%8C%D9%81%D8%B1.%20%D8%A7%DB%8C%20%D8%A7%D8%B3%D9%85%DB%8C%D8%AA

عنوان کتاب: احتمال عشق در نگاه اول

نامزد جایزه بهترین داستان نوجوان گودریدز

نویسنده: جنیفر ای اسمیت

مترجم: سیده سمانه (سیمین) سیدی

تعداد صفحات کتاب: 328 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 14.6 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

بامدادان در این کتاب با اتکا به منابع تاریخی و با استفاده از روشی تحلیلی، به بررسی روایت های مختلف از پیدایش اسلام می‌پردازد. او در این کتاب به این نتیجه می رسد که روایت های سنتی از پیدایش اسلام...
بروزرسانی: 2 روز قبل
تعداد بازدید: 72
دکتر هرمزی جنگی در فروردین ماه 1371 در دل سرزمینی از سرزمین های کویری ایران زمین پا به عرصه وجود نهاد. دوران کودکی و نوجوانیش به منوال کویرنشینان به آسمان آبی و بی پروای نامدار کویر پیوند خورد...
بروزرسانی: 4 روز قبل
تعداد بازدید: 359

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *