چگونه در این دنیای مزخرف انسان بمانیم

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
چگونه در این دنیای مزخرف انسان بمانیم (nbookcity.com)

دانلود کتاب چگونه در این دنیای مزخرف انسان بمانیم

هدف اصلی تمرینات مراقبه، مدیتیشن، همدردی، شکرگزاری و هر چیز دیگری در مسیر کتاب چگونه در این دنیای مزخرف انسان بمانیم این است که بیش از پیش احساس زنده بودن کنیم و بتوانیم ظرفیت‌ مان را به عنوان یک انسان بالا ببریم.

یعنی در زمان حال حضور پیدا کنیم و با طیف گستردۀ تجربیات انسانی احساس راحتی کنیم. درست برعکس محدود کردن خودمان به یک سری اصطلاحات کلیشه‌ای رایج. تیم دزموند با نگارش کتاب چگونه در این جهان مزخرف، انسان بمانیم؟ تمرینات متحول ‌کنندۀ مراقبه و رنج همگانی بشریت را به شما نشان می‌ دهد و با راهکارهایی که ارائه می‌ دهد، کمکتان می‌ کند تا بیش از پیش از زندگی لذت ببرید و در لحظه حضور داشته باشید.

تیم دزموند ، دانشمند ، درمانگر ، نویسنده و مربی بودایی در آلستد، نیوهمپشایر، در سال 2005 توسط Thich Nhat Hanh به سفارش Interbeing منصوب شد. کارهای پیشگامانه وی در مورد خود دلسوزی و ذهن آگاهی به طور گسترده در رسانه های جهانی به نمایش گذاشته شده است.

خلاصه کتاب

چگونه در این دنیای مزخرف، انسان بمانیم؟ این کتاب پاسخی جدید و دلنشین به این سؤال مهم است. اگر قبلاً مراقبه را امتحان کرده‌ای اما اثربخش نبوده تو را درک می‌ کنیم. احتمالاً به تو گفته‌ اند که در اتاقی تاریک روی یک متکا بنشین، مدیتیشن کن و نفس‌هایت را بشمار. اما مراقبه به این معنا نیست که خودمان را از مشکلات در جهان جدا کنیم. بلکه به ما یاد می‌دهد چگونه به سمت مشکلات برویم، با رنج تک‌تک موجودات زنده ارتباط برقرار کنیم و با این کار رنج خودمان را در آغوش بکشیم تا بهبود یابیم، متحول شویم، رشد کنیم و در نهایت به آرامش برسیم.

رنج‌های زیادی در دنیای ما وجود داردو بهترین راه برای گذراندن زندگی این است که در این جهان از خودمان ردپای مثبت بگذاریم. این انگیزه نیروی محرکی است در بهتر کردن وضعیت سلامت و زندگی. نویسنده در صومعه بودائیان به مدیتیشن مشغول شد و جنبش‌های اجتماعی به راه انداخت. سازمان خیریه تاسیس کرد و شرکتی نوپا در گوگل تاسیس کرد برای سلامت ذهن. هدف نویسنده از نوشتن  کتاب چگونه در این دنیای مزخرف انسان بمانیم آن است که هرچه یاد گرفته با دیگران به اشتراک بگذارد و درجهان برای زیبایی تلاش کند.

بخشی از متن کتاب

می‌ توانستم ببینم کدام ویژگی‌ های مادرم درون من وجود دارد. می‌ توانستم ویژگی‌های مثبت او مانند دل‌ و جرئتش و دغدغه‌اش برای برقراری عدالت را درونم ببینم، ویژگی‌ های منفی‌اش را هم همین‌ طور؛ مانند اینکه چگونه از مردم کناره‌گیری می‌ کند تا به او آسیبی نرسد، اما درونم هیچ‌ چیزی از پدرم نمی‌ دیدم، یا شاید هم نمی‌ خواستم ببینم. در ذهنم تصور می‌کردم که درختی هستم با ریشه‌های عمیقی در سمت چپ اما هیچ ریشه‌ای در سمت راستم وجود ندارد.

می‌ دانستم که اشتباه می‌ کنم. حداقل ژن‌های پدرم در من وجود داشت. من از هرکسی که در خانوادهٔ مادری‌ ام وجود دارد قدبلندتر هستم و هیکلم ورزیده‌ تر است و می‌ دانستم که پدرم نیز قدبلند و ورزیده است. به‌ محض اینکه روی زمین دراز کشیدم احساس ضد و نقیض آزار دهنده‌ای به من دست داد. صدایی درونم می‌گفت: بخش اعظمی از ویژگی‌های فیزیکی‌ات را از پدرت گرفته‌ ای. به‌ علاوه او شخصیت تو را نیز شکل داده، حتی اگر در زندگی‌ات حضور نداشته است. صدای دیگری فریاد می‌کشید: من هیچ ربطی به پدرم ندارم!

نقد کتاب چگونه در این دنیای مزخرف انسان بمانیم

اگر نخواهیم رنج ما را به اسارت خود درآورد، باید کم کم به این درک برسیم که چه زمانی این رنج درون ما حضور پیدا می‌کند. فقط در صورتی که از رنج خود آگاه باشیم می‌توانیم واکنش مؤثری نشان دهیم. پس باید خودمان را تعلیم دهیم تا لحظه به لحظه به حس‌های فیزیکی ای که در بدنمان رخ می‌دهد توجه کنیم. اکثر ما تا وقتی که شدت عصبانیت، ناراحتی یا ترسمان به درجه هشت از ده نرسد، از این احساسات آگاه نمی‌شویم. تا آن زمان این رنج ما را کاملا احاطه می‌کند. حتی گاهی تا وقتی که آن احساس به ما صدمه نزند، نمی‌توانیم برایش اسم بگذاریم.

آن موقع است که به اطرافمان نگاه می‌کنیم و می‌گوییم: «وای! حتما حسابی از کوره دررفتم.» اما باید یاد بگیریم که تا وقتی این احساسات کم رنگ هستند به آن‌ها توجه کنیم. اگر ترس شما سه از ده باشد خیلی راحت‌تر می‌توانید با مهارت کامل به آن واکنش نشان دهید. خواندن کتاب چگونه در این دنیای مزخرف انسان بمانیم اثر باارزش و پرطرفدار تیم دزموند می تواند برای همگان مفید باشد.

تعداد بازدید: 979 بار

Tim%20Desmond%20 %D8%AA%DB%8C%D9%85%20%D8%AF%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86%D8%AF

عنوان کتاب: چگونه در این دنیای مزخرف انسان بمانیم

تمرینات مراقبه برای رسیدن به یک زندگی واقعی

نویسنده: تیم دزموند

مترجم: الهه علوی

تعداد صفحات کتاب: 237 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 11.3 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

هیچکس نمی فهمد که کیکو در واقع از زندگی اش راضی است و چیز بیشتری نمی خواهد. چیزی که کیکو خودش را با آن تعریف می کند فروشگاه شبانه روزی است. همه چیز عادی پیش می رود تا اینکه یک روز...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 166
کتاب آشیانه افسانه یک رمان فانتزی نوشته ی براندون مول است که در سال 2006 منتشر شد. داستان این کتاب در مورد دو خواهر و برادر است که پدربزرگ و مادربزرگشان، صاحبان یک طبیعت محافظت شده برای...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 274

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *