بلندی های بادگیر

آخرین ویرایش: 2 ماه قبل
بلندی های بادگیر (nbookcity.com)

دانلود کتاب بلندی های بادگیر

بلندی های بادگیر اولین بار در سال 1847، یک سال قبل از مرگ نابهنگام نویسنده‌اش منتشر شد. منتقدان واکنش‌های متفاوتی نسبت به آن نشان دادند.

گروهی تحت‌تاثیر زیبایی اثر و موضوع داستان قرار گرفته‌اند و قصه‌پردازی ظریف و مرموز نویسنده از فضای خلنگ‌زار را ستودند اما بعضی‌ها از موضوع داستان و شیوه روایت آن خوششان نیامد و از این که امیلی برونته درباره شخصیت‌های کتابش اظهار نظر نمی‌کرد، دلخور شدند. با این حال، چرا بلندی های بادگیر بعد از 150 سال هنوز پرطرفدار است؟

برونته شخصیت‌های داستانش را نقد نمی‌کند و قضاوت درباره خوبی و بدی آن‌ها را بر عهده خواننده می‌گذارد. این خصوصیت باعث شده هر نسل از خوانندگان نظر متفاوتی نسبت به اثر داشته باشد. بدون شک موضوع داستان نیز جذاب و گیرا است. نویسنده رابطه پور شور و ویرانگر دو خانواده را به خوبی تعریف می‌کند و به منظره بکر خلنگ‌زار مانند یکی از شخصیت‌های داستان جان می‌بخشد.

خلاصه کتاب

بلندی های بادگیر، داستان پرشور و طوفانی عشق جنون آمیز و به نوعی شیطانی میان کاترین ارنشاو و هیثکلیف است. هیثکلیف، کودکی سرراهی بود که پدر کاترین، او را به فرزندی پذیرفت. پس از مرگ آقای ارنشاو، هیثکلیف توسط برادر کاترین، هیندلی، مورد آزار و تحقیر قرار می گرفت؛ او با فکر این که عشقش به کاترین، کاملا یک طرفه است، بلندی های بادگیر را ترک می کند و سال ها بعد در هیبت مردی ثروتمند و باوقار بازمی گردد. او با این هدف به خانه ی سابقش بازگشته که انتقام سختی از عاملین بدبختی های گذشته اش بگیرد.

اتفاقات داستان، پر از آشوب و گهگاهی خشونت آمیز هستند، اما ساختار پیچیده، توصیفات هنرمندانه از شخصیت ها و تخیلات و تصویرسازی های شاعرانه ، این اثر را به رمانی منحصربه فرد و شاهکاری در طول تاریخ ادبیات انگلیس بدل کرده است. کتاب بلندی های بادگیر، به خاطر به تصویر کشیدن پیچیدگی ها و آشفتگی های ذهنی شخصیت ها و نقد هنجارها و ارزش های جامعه ی ویکتوریایی با توجهی ویژه به مسائلی چون تزویر در دین، اخلاقیات، طبقه های اجتماعی و برابری جنسیتی، تأثیر شگرفی بر اذهان عمومی گذاشت.

معرفی نویسنده

امیلی برونته نویسنده رئالیستی است که کتاب بلندی های بادگیر را به زبان ساده روزگار خود نوشته است، اما رگه‌های رمانتیسم و سنت داستان‌نویسی گوتیک و فضاهای خیالی و حتی جادویی در کارش نمایان است، به طوری که بعضی از نقادان این اثر را «گوتیک» هم خوانده‌اند. به هر حال، این رمان درباره عشقی است قدرتمندتر از مرگ، و شور و سودایی خارق‌العاده، بی‌همتا و مرموز که گذشت زمان از جاذبه‌اش نمی‌کاهد. کتاب بلندی های بادگیر اثری است ناآرام به قلم نابغه‌ای آرام که شارلوت برونته درباره‌اش گفته است: «نیرومندتر از مردان، ساده‌تر از کودکان، بی‌همتا در میان همتایان.

نقد کتاب بلندی های بادگیر

رمان بلندی های بادگیر گرچه در نگاه اول اثری‌ست عاشقانه که به قلم دختری تنها و متکی بر تخیل خود نوشته شده، و گرچه فضا و ادبیات وی در زمان حال نمی‌گنجد و به نوعی باطل گردیده و جزو کلاسیک‌ها محسوب می‌گردد، اما امیلی برونته با چنان خلاقیت و صراحتی تاثیرات رفتارهای ستیزه‌گرانه و خشن را بر روح و روان آدمی به تصویر کشیده است که گویی او در زمان حال زیسته و در زمینه این ناهنجاری‌ها مدرکی دانشگاهی داشته است. افراد زیادی این کتاب و این داستان را در حد داستانی برجسته و اثری به یادماندنی نمی‌دانند اما از دید من، این داستان دامنه وسیعی برای اندیشیدن در مقابل انسان می‌گستراند.

متاسفانه این کتاب هم از آن دسته کتاب‌هایی‌ست که پس از مرگ خالق خود، او راه به شهرتی جهانی رسانده است.

این رمان بلند 20 فصل دارد. حوادث، شخصیت‌ها و فضاهای داستان نشان از بازتاب زندگی شخصی امیلی در این رمان است، در واقع با نگاهی به زندگی امیلی برونته و شناخت اخلاق و روحیات او می‌توان بازتاب زندگی او را در رمان بلندی‌های بادگیر دید. وجود عناصر طبیعت، مرگ مادر شخصیت‌های اصلی در خردسالی، و حتی زندگی برادر کاترین یعنی هیتکلیف بسیار شبیه به زندگی برادر امیلی است. جوزف که در این داستان شخصیتی مذهبی و متعصب دارد هم کاملا نمودی از پدر سرسخت و مذهبی امیلی است.

بخشی از متن رمان

با خود می‌اندیشم: ای مرد بدبخت! تو نیز مانند سایر همنوعانت قلبی در سینه‌ات می‌تپد و اعصابی داری که در برابر غم‌ها و شادی‌ها حساسیت نشان می‌دهد. چرا بیهوده سعی می‌کنی عکس العمل قلب اعصابت را از شنیدن خبر این فاجعه پنهان داری؟ چرا می‌خواهی وانمود کنی که خونسردی و آرامش خود را از دست نداده‌ای؟ این کبر و غرور تو نمی‌تواند خدا را فریب دهد!

خواندن رمان بلندی های بادگیر را به علاقمندان رمان های عاشقانه پیشنهاد می کنیم.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

  1. جین ایر
  2. زنان کوچک
  3. درخت زندگی
  4. هری پاتر و جام آتش جلداول
  5. بیوگرافی گابریل گارسیا مارکز

تعداد بازدید: 23,340 بار

Emily%20Bront%C3%AB%20 %D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%20%D8%A8%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AA%D9%87 1

عنوان کتاب: بلندی های بادگیر (عشق هرگز نمی میرد)

نویسنده: امیلی برونته

مترجم: علی اصغر بهرام بیگی

تعداد صفحات کتاب: 384 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 27.14 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

لینکلن نسبت به بث احساس پیدا می‌کند، اما در دوراهی گیر کرده است که هویت خود را به عنوان فردی که ایمیل های آنها را خوانده است، آشکار کند یا نه. در این میان به مسائل شخصی، عواطف...
بروزرسانی: 4 هفته قبل
تعداد بازدید: 163
گاوینا با ایمان مذهبی بسیار زیادی پرورش یافته است. کارهای مذهبی‌اش را با دقت و وسواس زیاد انجام می‌دهد، مطیع حرف کشیش است و به تک‌تک توصیه‌ها و حرف‌ های کشیش عمل می‌کند. حالا که در آستانه...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 203

4 پاسخ

  1. سلام
    من اشتراک دارم ولی این کتاب رو نمی تونم دانلود کنم میشه از ایمیل برام ارسال کنید اگه امکان داره ☺️🙏🌹

    1. سلام
      دوست عزیز این کتاب اشتراکی نیست جز محصولات شهرکتاب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *