بی نهایت بلند و به غایت نزدیک

آخرین ویرایش: 3 سال قبل
بی نهایت بلند و به غایت نزدیک (nbookcity.com)

دانلود کتاب بی نهایت بلند و به غایت نزدیک

کتاب بی نهایت بلند و به غایت نزدیک رمان دوم جاناتان سفران فوئر با موضوع خانواده است. داستان هایی که محور آن فقدان یکی از اعضای خانواده و رو به رو شدن با این فقدان را نشان می دهند.

اسکار شِل، پسری نه ساله است که علایق و توانایی های زیادی دارد: اختراع، حشره شناسی، نامه نگاری، صلح طلبی، مطالعه ی تاریخ طبیعی، نوازندگی، کارآگاهی، گیاهخواری و جمع کردن انواع مختلف پروانه. زمانی که پدر اسکار در حادثه ی تروریستی یازده سپتامبر کشته می شود، او تصمیم می گیرد معمای کلیدی را حل کند که در کمد پدرش پیدا کرده است.

این جست و جو، اسکار را به زندگی افرادی غریبه، جاهای مختلف نیویورک، تاریخ و البته سفری وارد می کند که مقصدش ممکن است یافتن آرامش روحی باشد. کتاب بی نهایت بلند و به غایت نزدیک، اثری فوق العاده هیجان انگیز است که بی شک مخاطبین را به وجد خواهد آورد.

توضیحات پشت کتاب

چند سال بعد از مرگ پدرش در یازدهم سپتامبر، اسکار شل کلیدی را در گلدانی پیدا می کند. کلید به پدرش تعلق دارد، اسکار از این بابت مطمئن است. اما این کلید کدام یک از 162 میلیون قفل شهر نیویورک را باز می کند؟ این سؤال اسکار کاشف، نامه نگار و کارآگاه آماتور را بر آن می دارد که هر پنج محله‌ی نیویورک را زیر پا بگذارد و وارد زندگی دوستان، اقوام و آدم‌هایی کاملاً غریبه شود.

در این راه، غم‌وغصه‌های زیادی روی شانه‌های اسکار سنگینی می‌کند، تحت‏ تأثیر این غم‌و‌غصه‌ها حتا جراحت‌هایی به خودش وارد می کند و با هر کشفی یک قدم به قلب ماجرای پُررمز‌و‌رازی نزدیک می‌شود که به پنجاه سال پیش و تاریخچه‌ی خانوادگی‌شان باز می‌ گردد. اما آیا این سفر او را از پدر درگذشته‌اش دورتر می‌کند یا او را به پدرش نزدیک‌تر؟

بخشی از متن کتاب

کتری چی؟ چی می‌شد اگر لوله‌اش که بازوبسته می‌شد، بخاری که ازش بیرون می‌زد تبدیل به دهانی می‌شد و می‌توانست با سوتْ ملودی‌های قشنگ بزند، شکسپیر بخواند یا این‌که اصلاً باهم بزنیم زیر خنده؟ می‌توانستم کتری‌ای اختراع کنم که با صدای بابا برایم کتاب بخواند، آن وقت می‌توانستم بخوابم، شاید هم چندتا کتری بخشِ کُر زیردریایی زرد را که یکی از آهنگ‌های بیتل‌هاست و من دوست دارم باهم بخوانند؛ چون حشره‌شناسی یکی از raisons d’être من است و این از آن اصطلاح‌های فرانسوی است که بلدم. میکروفُن‌های کوچک چی؟

چی می‌شد اگر هر کسی یکی از این میکروفُن‌ها را قورت می‌داد، و این میکروفُن‌ها هم صدای قلب‌مان را از بلندگوهای کوچکی پخش می‌کردند که می‌توانستیم توی جیب‌های لباسِ سرهمی‌مان بگذاریم؟ آن وقت شب‌ها توی خیابان که اسکیت‌سواری می‌کردی، صدای تپش قلب همه را می‌توانستی بشنوی و دیگران هم می‌توانستند صدای قلب تو را بشنوند، یک‌جورهایی شبیه ردیاب‌های صوتی. چیز عجیبی که به‌اش فکر می‌کنم این است که اگر قلب همهٔ آدم‌ها درست سر یک وقت شروع می‌کرد به تپیدن چی می‌شد، مثل زن‌هایی که باهم زندگی می‌کنند و همه باهم یک وقت پریود می‌شوند، البته این‌جور که من درباره‌اش می‌دانم و البته اصلاً دلم نمی‌خواهد بدانم.

ماجرا خیلی عجیب می‌شد، فقط این‌که جایی تو بیمارستان‌ها که بچه‌ها توش متولد می‌شوند صدای لوسترهای کریستال را توی خانه‌های قایقی می‌داد؛ چون بچه‌ها هنوز وقت نکرده بودند تپش قلب‌شان را باهم یکی کنند. و توی خط پایان ماراتن نیویورک، شهر صدای جنگ می‌داد. و در ضمن، خیلی وقت‌ها هست که آدم‌ها نیاز دارند سریع فرار کنند، اما آدم‌ها از خودشان بال ندارند، یا هنوز ندارند. به این ترتیب، نظرتان دربارهٔ پیراهنِ دانِ پرنده چیست؟

معرفی نویسنده

جاناتان سفران فوئر نویسنده کتاب بی نهایت بلند و به غایت نزدیک، زاده ی 21 فوریه ی 1977، رمان نویسی آمریکایی است.فوئر در واشنگتن دی. سی. به دنیا آمد. او در سال 1995 و در حالی که تازه وارد دانشگاه پریسنتون شده بود، در دوره ای مربوط به مقدمات نویسندگی با تدریس جویس کارول اوتس شرکت کرد. فوئر در سال 1999 در رشته ی فلسفه از دانشگاه پرینستون فارغ التحصیل شد. او مدتی را در دانشکده ی پزشکی ماونت سینای گذراند و پس از آن، به نویسندگی تمام وقت روی آورد.

نقد کتاب بی نهایت بلند و به غایت نزدیک

کتاب بی نهایت بلند و به غایت نزدیک رمانی که خانواده در آن نقشی به سزا ایفا می کند و از دست رفتن عضوی از آن یعنی پدر خانواده جرقه ای است برای گشایش دری به سوی دنیایی از رمز و رازها، زیرا تنها چندسال بعد از این واقعه اسکار کلیدی را می یابد که مطمئنا متعلق به پدر است اما اینکه این کلید برای چه قفلی است، سوالی است که او را به جستجو وا می دارد و همین جستجو تاریخچه ای از خانواده شان را پیش رویش نمایان می سازد. اسکار در جاده ای پرپیچ و خم و مرموز قرار می گیرد که هر لحظه چیزی تازه را برایش آشکار می کند.

تعداد بازدید: 698 بار

Jonathan%20Safran%20Foer%20 %D8%AC%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AA%D8%A7%D9%86%20%D8%B3%D9%81%D8%B1%D9%86%20%D9%81%D9%88%D8%B1

عنوان کتاب: بی نهایت بلند و به غایت نزدیک

(بسیار بلند و فوق العاده نزدیک)

نامزد جایزه ی ایمپک دوبلین سال ۲۰۰۷ 

جز برترین آثار تبدیل شده به فیلم و سریال

جزو برترین رمان های قرن 21

جز برترین آثار داستانی جریان سیال ذهن

جزو برترین کتاب ها با روایت چندگانه

نویسنده: جاناتان سفران فوئر

مترجم: لیلا نصیری ها

تعداد صفحات کتاب: 355 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 21.9 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

شخصیت اصلی رمان دلبند به اسم ست، برده زاده ای است که به اوهایو فرار می کند، اما با گذشت هجده سال، او همچنان نتوانسته آزادی و رهایی خود را به دست آورد. ست خاطرات بسیار زیادی از سوییت هوم دارد...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 1576
کتاب شگفتی  که با عنوان اعجوبه و معجزه هم ترجمه شده است، داستانی جدید و تازه در سبک ادبیات کودک و نوجوان است. این کتاب محتوای آموزنده‌ای دارد. شاید در حالت کلی خواننده از توصیف نگاه و رفتاری که...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 1328

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *