من تروریست نیستم

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
من تروریست نیستم (nbookcity.com)

دانلود کتاب من تروریست نیستم

شاید کتاب من تروریست نیستم رو برای این انتخاب کردین چون توی عنوانش نوشته شده «تروریست» و با خودتون فکر کردین: «از اون اولش می‌ دونستم مازیار جبرانی یه تروریسته!

ولی همیشه یه جوری خودش رو توی اذهان عمومی جا انداخته بود که همه باور می‌ کردن اون یه کمدین هستش. عجب مردکِ بدجنسِ مزخرفی! هر چند هیچوقت هم اونقدرها بامزه نبود!» یا شاید هم با من نسبتی دارین و فکر کردین: «این دیگه چیه! – ماز کتاب نوشته؟ بذار ببینم اسم من رو هم آورده؟! بهتره یه جلد بخرم و ببینم چطوریاس.» در هر حال، دلیلتون هر چی که بوده ازتون ممنونم. من یه طنزپردازم، برای همین هم به نوشتن چند خطی جملات و حرف‌های بامزه در طول روز عادت دارم، ولی وقتی فهمیدم که باید ۲۰۰ صفحه بنویسیم رنگم پرید!

برای همین هم سریع به یه راهی برای دور زدن این قضیه فکر کردم. مثلاً بیام هر خط رو با دو برابر فاصله بنویسم؟ یا مثلاً می‌تونم ۱۰۰ صفحه عکس‌های تزئینی بذارم؟ این کار برای پیش بردن کتاب عالی می‌شد. ولی بهتون بگم، همین که شروع به نوشتن کردم، دیگه باقیِ حرف‌ ها خودشون راحت به ذهنم سرازیر شدن. بالاخره این داستانی بود که داشتم از زندگی خودم می‌نوشتم. چه کسی بهتر از خودم برای نوشتن داستان زندگیم؟

خلاصه کتاب

من تروریست نیستم کتابی بسیار جذاب و خواندنی می باشد که نویسنده در طول محتوای آن، به شیوه ای طنزآمیز، جذاب و هنرمندانه، سرگذشت زندگی خویش را روایت می کند. مازیار جبرانی معروف به ماز جبرانی، بازیگر سینما و استند آپ کمدین ایرانی است که در تهران دیده به جهان گشود و در سن 6 سالگی به همراه خانواده اش به شهر کالیفرنیا مهاجرت کرده و دوران کودکی اش را در آن جا سپری می کند. وی مقطع دبیرستان را در ردوود لارکسپور گذرانده و سپس تحصیلات عالی اش را نیز در رشته ی علوم سیاسی و ایتالیایی در دانشگاه برکلی به پایان رساند.

تا این که بالاخره تصمیم می گیرد، به اجرا و بازیگری در زمینه ی کمدی پرداخته و به رویاهای کودکی اش رنگ واقعیت ببخشد. پس از ورود به عرصه ی اجرا، به سرعت توانست جایگاه ویژه ای را در میان عموم مردم به خود اختصاص داده و به موفقیت چشم گیری در این زمینه دست یابد.

جبرانی در طول کتاب من تروریست نیستم، با بهره گیری از لحنی طنز آمیز، کمدی و روان، به نگارش شرح زندگی، خاطرات و سفرهای خویش پرداخته و در نتیجه ی نگارش این اثر، همان طور که از او انتظار می رود، لبخند و شادی را بر لبان خواننده هویدا می سازد. مولف، با خلق چنین اثر موفق و جذابی به راحتی با مخاطب ارتباط برقرار کرده و او را با خویش همراه می کند. بنابراین اگر شما نیز خواستار تجربه ی لحظاتی پر انرژی و سرشار از لبخند و شادی هستید، توصیه می کنم که به هیچ وجه این کتاب را از دست نداده و حتما آن را مطالعه بفرمایید.

بخشی از متن کتاب

شاید من یه تروریست هستم شک من به بی گناهیم تا اوایل سال 2009 که برای اجرای برنامه ای توی سالن آمفی تئاتر دنور به فرودگاه اون جا اومدم احساسی درونی و ذاتی بود. من خبرهای اون روز رو دنبال نکرده بودم. یه آقای سفیدپوستی از کلوپ دنبال من اومد و بلافاصله از من پرسید که نظرم درباره ی دستگیری -زازی- متهم مظنون به ترور، چیه؟ اصلاً نمی دونستم که داره درباره ی چی حرف می زنه. با خودش گفته احتمالاً چون من یه خاورمیانه ای هستم ممکنه یه سری اطلاعات سری داشته باشم (این جور سؤال ها زیاد از من پرسیده می شه: نظرت درباره ی افزایش قیمت گاز چیه؟ چرا مردمت اون قدر شاکی هستن؟ اقدام بعدی تروریست ها کی هستش؟)

فهمیدم که اسم مظنون نجیب الله زازی بوده که یه راننده ی تاکسی دنوری هست و به اتهام اقدام برای بمب گذاری انتحاری در متروی نیو یورک دستگیر شده. زیاد به این اتفاق فکر نکردم، ولی یک کم مشکوک بودم که این یارو همون روزی دستگیر شده بود که من به دنور رسیده بودم. چند ماه بعد در آوستینِ تگزاس برنامه داشتم و باید صبح هم به هوستون می رفتم.

صبح که تلویزیون رو روشن کردم تا خبر یارویی که هواپیماش رو به ساختمون آی.آر.اِس. در شهر آوستین زده بود نگاه کنم چیزی که می شنیدم رو باور نمی کردم. شانسش چقدر بود که من دقیقاً همون روزی که توی آوستین حمله ی تروریستی شده بود، اون جا باشم؟ همین طوری که اخبار رو نگاه می کردم دعا می کردم که طرف خاورمیانه ای نباشه و خدا رو شکر معلوم شد که فقط یه سفیدپوست (غربی) ناراضی بوده. ولی خُب. من ایرانی هستم و ایرانی ها هم سفیدپوست هستن… هوم… و یه بار دیگه به خودم شک کردم که نکنه توی یه کار نادرستی دست دارم؟

نقد کتاب من تروریست نیستم

مازیار جبرانی کمدین ایرانی آمریکایی که با نام «ماز جبرانی» فعالیت می‌ کند، در کتاب من تروریست نیستم داستان زندگی خود را به زبان طنز نوشته است که خواندنش برای همه پارسی زبانان عزیز می تواند لذت بخش باشد.

تعداد بازدید: 330 بار

Maz%20Jobrani%20 %D9%85%D8%A7%D8%B2%20%D8%AC%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C

عنوان کتاب: من تروریست نیستم

اما یک بار تو فیلمی نقش اش را بازی کردم

خاطرات مرد طناز خاورمیانه ای

نویسنده: مازیار جبرانی

مترجم: مرضیه زمانی

تعداد صفحات کتاب: 151 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 2.1 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کتاب ده کار احمقانه که زندگی زنها را خراب میکند اثر لرا شلزینگر با ترجمه شهروز بیگوند است؛ اگر می‌خواهید زندگی‌تان همیشه خالی از نفرت و کینه باشد کار احمقانه نکنید. با علم و دانش در مورد مسایل زناشویی زندگی خود را بیمه کنیم. این کتاب خود یاری نیست، اما به خانم‌ها کمک...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1460
کتاب شامل هشت داستان است طولانی‌تر و غنی‌تر از هر چه تاکنون نوشته-ـ که ما را از کمبریج و سیاتل به هند و تایلند می‌برد، و با شرح زندگی خواهرها و برادرها، پدرها و مادرها، دخترها و پسرها، و عشاق طلسم می‌کند...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 373

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *