هر روز برای همان روز

هر روز برای همان روز (nbookcity.com)

دانلود کتاب هر روز برای همان روز

مسعود مهدوی پور در کتاب هر روز برای همان روز مسائلی همچون آرامش، آرزوها، ذهن، زمان حال، توجه، تمرکز، انتخاب، دیدن، تنفس، تصمیم، تغذیه، آب، تلاش و ده ها موضوع دیگر را بررسی می کند و تنوع موضوعات به نحوی است که شما به ندرت موضوع تکراری خواهید دید.
اگر هم موضوعی با فضای مشابه مطرح شود به این جهت است که از وجوه مختلفی به آن پرداخته شود. برخی از موضوعات بازه ی زمانی طولانی تری را در اختیار دارند و مولف چند روز پیاپی را به یک موضوع مشخص، بر حسب اهمیتی که در زندگی فرد دارد اختصاص داده است. مطالب کتاب در قالب دو تا پنج پاراگراف بیان شده اند که حدود هفتاد و پنج درصد آن ها در حد سه یا چهار پاراگراف هستند.
روند تقریبا مشابهی در تمامی پاراگراف های کتاب هر روز برای همان روز دیده می شود که معمولا در انتهای آن ها فضای اجرایی واضح یا چکیده ای از پیامی که بر آن تاکید شده، قرار می گیرد. یک سری تکنیک های ویژه نیز در میان موضوعات قرار گرفته اند که این تکنیک ها از لحاظ کاربردی دارای جنبه تقویتی بالا برای پرورش توانایی های ذهن به حساب می آیند.

خلاصه کتاب

روزها مانند ظروفی هستند كه محتوا و هویت هر ظرف،كیفیت و سرنوشت ظرف بعدی را تعیین میكند. از طرفی هر روزی كه از بامداد آغاز میشود، هویت و استقلال همان روز را دارد و میتوان فارغ از تاثیر روزهای قبل و نگرانی از آینده آن روز را نیز مستقل و كاملا جدا از گذشته و آینده طراحی و برنامه ریزی نمود و برای آن روز دلی پرشور و پر انگیزه داشت. مسعود مهدی‌پور کتاب پیش رو را تراوشات ضمیر نیمه آگاه و آگاه خود می‌ داند.

محتوای این کتاب مجموعه‌ای کسب شده از مطالعه‌ی منابع مختلف و تجربه‌ ها و درک‌های شخصی ۵۷ سال زندگی این نویسنده است. نویسده در کتاب هر روز برای همان روز، با صراحت به خواننده می‌ گوید: ارتباط روزانه با قلب مفهوم هر متن در فضای بردباری و تلاشی که هم‌سو با گردش روز و شب است، باعث می‌ شود درست پس از یک سال خود را در جایگاهی ببینید که عوامل زیر به تدریج تحت تاثیر توجه هر روز شما و گردش ایام و با صرف کمترین انرژی، جای معتدل و ثابتی در زندگی‌تان پیدا می‌کند و مطالعه‌ی کل کتاب می‌ تواند به‌ عنوان یک دوره‌ی آموزشی یک ساله عمل کند.

بخشی از متن کتاب

بزرگ‌ ترین و بارزترین وجه تمایز انسان با سایر موجودات، وجود ذهن و آگاهی اوست. ذهن، طبیعت بسیار عجیبی دارد. اگرکسی مستقیماً بخواهد افکارش را کنترل کند، نه‌ تنها نتیجه نمی‌ گیرد بلکه آن تسلط و کنترل نسبی را که از پیش بر آن داشت نیز از دست می‌ دهد. اگر تصمیم بگیرید برای مدت کوتاهی حتی ده دقیقه فکر نکنید، انواع فکرها از دور و نزدیک به ذهن شما سرازیر می‌ شود. اگر تصمیم بگیرید فکرکنید، پدیده‌ی عجیبی اتفاق می‌ افتد؛ یعنی در آن لحظاتی که آگاهانه دراین تصمیم هستید، با تعجب خواهید دید هیچ فکری به ذهن شما نمی‌ آید.

نقد کتاب هر روز برای همان روز

کتاب شامل 365 عنوان به تعداد روزهای سال و 12 بخش به تعداد ماه‌های سال است و هر متن هویت خاص خود را دارد. کتاب هر روز برای همان روز به شکل روزانه به نگارش درآمده تا خواننده هر زمان که اثر را تهیه کرد و مطالعه اش را آغاز نمود، طی یک سال دوباره در همان روز آن را به اتمام برساند. نگارنده تاکید داشته است که برای اثربخشی بهتر مطالب کتاب، به دستورالعمل کتاب عمل کرده و مطالعه ای مداوم داشته باشند. تمام موضوعات کتاب فرد را به سوی سلامت جسم و ذهن و ارتباط با طبیعت هدایت می­ کند.

این موضوعات شامل سلامت و سادگیِ تغذیه، عادت‌ها، خواب، حرکت و ورزش، سلامت گفتار و رفتار، سلامت ذهن، پذیرش و تطبیق با شرایط پیش­ بینی نشده در زندگی، تمـرکز، توجـه، زمانِ حـال، قدرت لحـظه، ارتباط با عناصر بکرِ طبیعت همچون آب، آفتاب و هـوای پاک، ارتباط با درون و بیرون و در کل زنـدگی سـاده و سـالم و حرکت در راه میانه و اعتدال در همه‌­ی امور است.

از شاخصه‌­های بارز کتاب هر روز برای همان روز، سادگی در نوشتار آن است که موجب شده برخی مسائل سخت و پیچیده، برای همه قابل درک و آماده‌ی تجربه باشد. همچنین متناسب با زندگی عادیِ یک انسان شهرنشین و پرمشغله­‌ی امروزی است که در دنیای ارتباطات و تکنولوژی محاصره شده است. در واقع را­ه‌­گشای کسانی است که زندگی سالم را در بطن جنگلِ تمدن و سرعت که واقعیتِ جهان امروز است، جستجو می‌ ­کنند.

تعداد بازدید: 1,189 بار

Masoud%20Mahdavi%20 %D9%85%D8%B3%D8%B9%D9%88%D8%AF%20%D9%85%D9%87%D8%AF%D9%88%DB%8C%20%D9%BE%D9%88%D8%B1

عنوان کتاب: هر روز برای همان روز

نویسنده: مسعود مهدوی پور

تعداد صفحات کتاب: 497 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 19.9 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

دکتر هرمزی جنگی در فروردین ماه 1371 در دل سرزمینی از سرزمین های کویری ایران زمین پا به عرصه وجود نهاد. دوران کودکی و نوجوانیش به منوال کویرنشینان به آسمان آبی و بی پروای نامدار کویر پیوند خورد...
بروزرسانی: 5 روز قبل
تعداد بازدید: 295
می‌خواهم در آستانت بگریم پیش از گمرکی شدن اشک‌هام، می‌خواهم دوستت بدارم ای بانوی من، تا بر ارابه‌ی زمان، تقویم‌ها را بگردانم، ماه‌ها و روزها را به نامی دیگر بخوانم. ساعات جهان را تنظیم کنم، با کوبه‌ی...
بروزرسانی: 5 روز قبل
تعداد بازدید: 485

2 پاسخ

    1. با سلام. نسخه pdf کتاب رو داریم که از همین صفحه برای کاربران vip قابل مشاهده و دانلود است.
      برای تهیه نسخه چاپی به سایت ناشر مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *