قانون عشق

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
قانون عشق (nbookcity.com)

دانلود کتاب قانون عشق

کتاب قانون عشق لورا اسکوئیول، یکی از مشهورترین رمان‌های او و شاید بهترین نمونه برای اثباتِ خلاقیت ادبی و تخیل شگرف نویسنده است.

لورا اسکوئیول یکی از شناخته‌ شده‌ ترین نویسندگانِ معاصرِ کشور مکزیک است. او در داستان‌های خود، همواره عنصر غافلگیری را در افراطی‌ترین شکل ممکن به کار می‌گیرد، و هیچ‌ گونه ابایی از شکستنِ قواعد حاکم بر ژانرهای روایی ندارد. ذهنِ خلاق و استعداد حیرت‌ انگیز او در قصه‌ گویی، این جسارت را به او بخشیده که خود را در قالب ها و کلیشه‌ها محصور نکند. به همین دلیل است که مواجه شدن با آثارش، برای هر مخاطبی در عین شوکه‌ کننده بودن بی‌اندازه لذت‌ بخش خواهد بود.

خلاصه کتاب

قانون عشق داستانی است که عاشقانه را با رئالیسم جادویی و تخیلات بی حد و مرز نویسنده ترکیب می کند و اندیشه‌های فلسفی را هم درمیانش می گنجاند. داستان درباره زن ستاره شناسی به نام سیتلالی است که در دوران استعمار اسپانيا در مكزيک زندگی می کند. او قربانی خواسته‌های حاکمان می شود و جانش را از دست می دهد اما در دوره‌های دیگر، دوباره ظاهر می شود و تکامل پیدا می کند. او در سراسر کهکشان سفر می‌کند، به دنبال عشق گمشده‌اش می گردد و در راهش با دشمنی کشنده رو به‌ رو می شود….

لورا اسکیول علم، تخیل و افسانه را درهم آمیخته ست تا برای اندیشه‌های فلسفی‌اش مجال بروز پیدا کند. او از قضاوت‌ هایی می گوید که در جامعه‌ای معیار ظلم، نیکی و بدی می‌شوند و در هر دور، تغییر می‌کنند… چه بسا که نیکی به بدی تبدیل شود و بدی، صورت نیک به خود بگیرد. داستان کتاب قانون عشق درباره‌ی دوران سیطره‌ی اسپانیا بر کشور مکزیک است. کورتز دریانورد بزرگی‌ست که با توسل به زور و خشونت کشور مکزیک را تحت استعمار اسپانیا درآورده است. او اکنون با انبوهی از افرادِ خود در این کشورِ زیبای آمریکای شمالی ساکن‌ شده.

در این میان یکی از بزرگ‌ترین فرماندهان او، رودریگو دیاز، در سودای تصرفِ هرچه بیشتر دستاوردهای حاصل از پیروزی‌ست. کورتز به او زمینی برای ساخت و ساز می دهد که تعدادی بومی بر آن زندگی می کنند. یکی از این بومیان سیتالی نام دارد. رودریگو دیاز، بی‌خبر از قدرتِ جادوییِ این زن، او را به سوی خود فرامی‌خواند؛ بی‌خبر از سرنوشتی که با این کار برای او و اطرافیانش رقم زده خواهد شد…

در این میان، ما جریانِ تناسخ‌های روحانی سیتالی در زندگی‌های بعدی‌اش را نیز دنبال می‌کنیم؛ جریانی که با به دست دادنِ تصویری تکه‌تکه از ماهیت زمان، و نشان دادنِ روندِ تغییراتِ انسان در طول تاریخ، هر مخاطبِ هوشمندی را به تفکر در بابِ ماهیت بشر و بازاندیشی در باورهایش وا می‌دارد. از این منظر، کتاب قانون عشق را می توان رمانی فلسفی نیز نامید. اثری که از خلالِ روایتِ داستانی سرگرم‌ کننده و پرکشش، به تأملی شگرف در معنای زندگی می پردازد…

بخشی از متن کتاب

مستم، می‌گریم، پر از خشم، می‌اندیشم، سخن می‌گویم، و این را در درون خود باز می‌یابم. می‌شود هرگز نمیرم. می‌شود هیچگاه ناپدید نشوم. جایی که در آن مرگ نیست. جایی که در آن بر مرگ غلبه شده. بگذار آنجا جایی باشد که می‌روم. می‌شود هرگز نمیرم. می‌شود هیچگاه ناپدید نشوم. چه وقت مردگان می‌میرند؟ وقتی که فراموش شوند. چه وقت شهری ناپدید می‌شود؟

وقتی که دیگر در خاطر کسانی که در آن زندگی می کردند وجود نداشته باشد. و چه وقت عشق پایان می یابد؟ وقتی که کسی دوباره عاشق می شود. در این باره هیچ تردیدی نیست…

در جنگ یک لحظه کافی است تا از شمشیر بگریزی، یا در معرض برخورد با آن قرار گیری. هنگام تسخیر مکزیک، تنها کسانی که می‌توانستند در یک آن واکنش نشان دهند، زنده ماندند. آنان کسانی بودند که تمام غرایز، تمام واکنش‌های غیر ارادی، و تمام احساساتشان را در خدمت این ترس گذاشته بودند.

نقد کتاب قانون عشق لورا اسکوئیول

موضوع اصلی کتاب قانون عشق قضاوت‌های انسانی یک اجتماع درباره معیارهای نیکی و بدی، ظالم و مظلوم و مانند آن است. نویسنده در این رمان تلاش می‌کند این نکته را یادآور شود که هیچ یک از این معیارها ثابت نیستند، چه بسا ظالمان که خود مظلومانند. ای بسا نیکی‌ها که در دوره‌ای دیگر تبدیل به معیارهای ناخوش آینده می شود.

قهرمانان داستان در این رمان، در بی‌نهایت زمان در حرکتند و در هر زمان در نقش و هیاتی ظاهر می‌شوند. و بسته به قالبی که در آن جای گرفته‌اند نقش خود را ایفا می‌کنند؛ اما آن چه هدف “اسکیول ” است بیان فلسفه زندگی است. شخصیت اول داستان زنی است به نام “سیتلالی ” در دوران استعمار اسپانیا در مکزیک، زنی که قربانی قدرت فاتحان می‌شود و جان خود را از دست می‌دهد؛ اما در دوران دیگر در قالب‌های متعدد ظاهر می‌شود و تکامل می یابد.

قانون عشق لورا اسکوئیول برای تمام دوست‌ داران داستان‌های عاشقانه و رئالیسم جادویی لذتبخش خواهد بود.

تعداد بازدید: 378 بار

Laura%20Esquivel%20 %D9%84%D9%88%D8%B1%D8%A7%20%D8%A7%D8%B3%DA%A9%D9%88%D8%A6%DB%8C%D9%88%D9%84 1

عنوان کتاب: قانون عشق

نویسنده: لورا اسکویل (لورا اسکوئیول ، لائورا اسکیبل)

مترجم: فریدون قاضی نژاد

تعداد صفحات کتاب: 228 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 2.5 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

کتاب پیش رو راهگشای تندخوانی است و این مباحث در این مهارت نیز آموزش داده می‌شود. در فصول ابتدایی کشش و روند ارائه مطالب کند و بی رمق است، ولی مطمئنا اگر ادامه دهید دستاوردهای خوبی را بدست...
بروزرسانی: 4 روز قبل
تعداد بازدید: 1047
زنی که در کودکی توسط خاله اش با دنیایی خارج از دنیای خاله زنکی زنان آن دوره آشنا می شود و هنرمند می شود سپس خاله اش را از دست می دهد و برای فرار از دست اولین دیو زندگیش یعنی پدرش...
بروزرسانی: 4 روز قبل
تعداد بازدید: 4041

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *