ملکه قلب ها و پری دریایی

آخرین ویرایش: 3 هفته قبل
ملکه قلب ها و پری دریایی (nbookcity.com)

دانلود کتاب ملکه قلب ها و پری دریایی

کتاب ملکه قلب ها و پری دریایی که برای کودکان و نوجوانان علاقه مند نوشته شده است اثریست از شل سیلورستاین.

این اثر، مجموعه‌ای است از اشعار نویسنده که دو کتاب او را در برمی گیرد. ملکه قلب ها نام شعری است که سیلورستاین در کتابی تحت عنوان “کنج کودکانه عمو شلبی” همراه اشعار دیگر، به چاپ رسانده است. كتابی است كه مدتها باعث بحث و جنجال فراوانی در مجامع غربی بوده است، چرا كه در آن، اصول تربيتی مكاتب روانشناسی و مربيان قانون گرا زير سوال می رود.

پری دریایی نیز شامل مجموعه اشعار عاشقانه سیلورستاین است که جملگی به ترانه بدل شده‌اند و امروز در سوگ شاعر، به نوعي جزء حافظه جمعی دوست داران او به شمار می روند. اين دو كتاب برای اولین بار است كه به فارسی ترجمه می شوند.

خلاصه کتاب

شل سیلورستاین در شعرهای کتاب ملکه قلب ها و پری دریایی، به گونه طنز نگاه خشک و انعطاف‌ ناپذیر نظام آموزشی را از دیدگاه عاصی کودکان مطرح می سازد. ترجمه اشعار در این کتاب همراه با متن انگلیسی به چاپ رسیده است.

بخشی از متن کتاب

تعجب نکن، نمونه‌ای از اشعار این مجموعه است: من قبول می کنم که قد بلند و خوش قیافه نیستم/ و قبول می‌کنم که سرم دارد طاس می‌شود/ قبول دارم کمی چاقم/ و چند عیب دیگر مانند آن/ پس تعجب نکن اگر گوشه‌ای می نشینم/ و تنها با خجالت پوزخندی می زنم…

آدم های پیر می گویند: کولی ها می آیند تا بچه های کوچک را بخرند و با خود ببرند. پنجاه سنت برای بچه های بزرگتر، و بیست و پنج سنت برای کوچکترها، چهل سنت برای تپل ها و یازده سنت برای قدبلندها، یک دلار برای بچه های شوخ و شنگ، و یک سکه سیاهبرای بچه های دمق؛ بچه ها، وقتی کولی ها برای خریدن شما می آیند گریه دردی از دردتان دوا نمی کند، اما بین خودمان باشد: آنها هرگز بچه های بد را نمی خرند!

مامان کجاست؟ مامان رفته خرید، ولی نگاه کن! ساعت یک ربع به چهاره! شاید یه دزد دریایی اونو دزدیده! و اون دیگه هیچ وقت به خونه برنمی گرده…!

نقد کتاب ملکه قلب ها و پری دریایی

نویسنده کتاب ملکه قلب ها و پری دریایی با نام کامل شلدون آلن سیلورستاین شاعر، نویسنده، کاریکاتوریست و خواننده آمریکایی در ۲۵ سپتامبر ۱۹۳۰ در شیکاگو، ایلینوی متولد شد و در ۱۰ مه ۱۹۹۹ بر اثر حمله قلبی درگذشت. پدرش ناتان و مادرش هلن نام داشت و نام خودش شلدون آنی سیلورستاین بود. او یک دختر و یک پسر داشت، دخترش شوشانا در ۱۱ سالگی از دنیا رفت و تنها پسرش ماتیو در هنگام فوت پدر ۱۲ سال داشت.

او هرگز نمی‌خواست که برای بچه‌ها بنویسد و با اصرار یکی از دوستانش که نویسندهٔ کودکان بود به جهان ادبیات کودک داخل شد و سبکی جدید و تک را بنیان نهاد. سیلورستاین اگرچه به عنوان شاعر و نویسندهٔ کودکان شناخته می‌شود اما آثارش بین بزرگسالان نیز بسیار دوست داشتنی است. وی در سال ۱۹۵۰ در ارتش آمریکا به خدمت فراخوانده شد و از همان زمان کار نقاشی کارتونی را برای برخی از مجلات مثل استریپس، استارس، پاسیفیک آغاز کرد.

سیلورستاین از کودکی استعداد ذاتی خاصی در نقاشی و نوشتن داشت. خودش بعدها در جایی می‌نویسد که این دو کار نقاشی و نوشتن تنها اموری بودند که وی در آنها موفق بود. معروفترین آثار سیلورستاین آثاری است که او برای کودکان نوشته‌است؛ هرچند آثار وی در گروه سنی و مخاطب خاصی نمی‌گنجد و بسیاری از آثار او محبوبیت قابل توجهی در بین بزرگسالان دارد.

اگر از طرفداران این نویسنده نامدار هستید، خواندن کتاب ملکه قلب ها و پری دریایی برای شما لذتبخش خواهد بود.

کتاب های پیشنهادی

کتاب ملکه قلب ها و پری دریایی

عنوان کتاب: ملکه قلب ها و پری دریایی (دوزبانه)

کتابی از نزدیک قلب

نویسنده: شل سیلورستاین

مترجم: چیستا یثربی

تعداد صفحات کتاب: 79 صفحه

زبان کتاب: فارسی و انگلیسی

حجم فایل: 891 کیلوبایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

تصوف ایرانی در منظر تاریخی آن مجموعه‌ای از سخنرانی‌های عبدالحسین زرین کوب دربارۀ تصوف و عرفان ایرانی و مروری عالمانه و ماهرانه بر تاریخ تصوف ایرانی از آغاز تا دهۀ 40 شمسی است که در دو دانشگاه «پرینستن» و «کالیفرنیا» در تابستان و پاییز 1970 به زبان انگلیسی ایراد شده است.
بروزرسانی: 2 هفته قبل
تعداد بازدید: 1420
راه اندازی رشته فقه و حقوق اقتصادی این فرصت را فراهم نموده که با یک نگاه سیستمی به تعاملات بشری در چارچوب یافته های فقهی، حقوقی و اقتصادی توجه شود...
بروزرسانی: 1 هفته قبل
تعداد بازدید: 647

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *