کتاب طلایی پری دریایی

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
پری دریایی (nbookcity.com)

دانلود کتاب طلایی پری دریایی

کتاب طلایی پری دریایی به قلم هانس کریستیان آندرسن نوشته شده و توسط خسرو خلیقی ترجمه شده است. داستان چنین شروع می‌شود: وسط اقیانوس، آنجا که رنگ آب مثل شبق آبی و مثل الماس شفاف است، خیلی خیلی عمیق است. در اعماق دریای آبی قلمرو بی‌ انتهای پادشاه دریاهاست. دختر کوچک و زیبای پادشاه از ۱۵ سالگی اجازه دارد روی صخره‌ای بنشیند و از دور مردم روی زمین را تماشا کند.یک روز که پسر پادشاه برای تفریح به دریا آمده، کشتی او غرق می‌شود و …

کتابهای طلایی

آنها که دوران کودکی و نوجوانی ‎شان مصادف بود با سالهای آغازین دهه چهل و یا دو دهه بعد از آن، کتابهای طلایی را به ‎خوبی به یاد دارند و احتمالا خاطره دمخور بودن با این کتابهای دوست داشتنی و جذاب، حالا جزو یادبود‎های نوستالژیک آنها از روزگار کودکی‌شان به حساب می ‎آید. کتاب هایی که بالای جلد همه‎ ی آنها نواری طلایی بود و طرح دایره ‎ای که نام کتاب در آن حک می ‎شد؛ صفحه آخر و پشت جلد آن نیز دو کودک در حال کتاب خواندن داشت. دختربچه ‎ای نشسته روی صندلی، در بالای صفحه و پسر بچه‎ ای نیز در پایین صفحه.

کتاب را که ورق می ‎زدی صفحه اول تصویر سه بچه بود که همیشه در حال آویختن پرده‎ ای بودند! به مانند پرده سینما شاید، یکی دختر بچه ‎‎ای بود که گوشه پرده را گرفته، و آنطرف تصویر هم دو پسر بودند، یکی در بالای نردبان و در حال محکم کردن پرده  و دیگری هم همیشه نردبان را نگاه داشته بود. روی پرده اما هربار نام داستان تازه‎ ای نقش می ‎بست. این تصویر نقاشی شده، پرده‎ ی اول همه‎ ی کتابهای طلایی بود… و این شاید برای شما نیز تصویری آشنا باشد که آن را بارها در دوره کودکی دیده‎ و دوره کرده اید.

تعداد بازدید: 3,728 بار

Hans Christian Andersen هانس کریستیان آندرسن01

عنوان کتاب: پری دریایی (کتاب طلایی 27)

نویسنده: هانس کریستیان آندرسن (کریستین اندرسن)

مترجم: خسرو خلیقی

تعداد صفحات کتاب: 22 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 3.86 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

از نگاه هانس کریستیان آندرسن ، هر کلامی که برای کودک خوانده می‌شود، مانند بذری در او جای می‌گیرد. این کلام آندرسن باعث شد که نویسندگی کودک و نوجوان به طرز عجیبی متحول شد. شخصی به نام گئورگ براندس که از منتقدان هانس بود، از او پرسید که آیا مایل است داستان زندگی خود را بنویسد؟ او نیز پاسخ داد قبلا اینکار را انجام داده است. آن هم با نوشتن داستان جوجه اردک زشت ! به دیدگاه بسیاری از منتقدان ادبی، آندرسن پدر علم رمان‌نویسی کودک و نوجوان است.

از این قسمت می توانید دسته بندی یا نویسنده مورد نظر خود را انتخاب کنید و به همه کتاب های منتشر شده در سایت دسترسی داشته باشید و یا اسم کتاب مورد نظر خود را جستجو کنید.

انتخاب دسته بندی

کاربران عزیز در صورت تمایل می توانید با کلیک روی آیکون های زیر ما را در اینستاگرام دنبال کنید. همچنین با عضویت در کانال رسمی شهرکتاب می توانید به همه مطالب سایت در تلگرام دسترسی داشته باشید.

Instagram

اینستاگرام

Telegram

کانال تلگرام

نوشته‌های مشابه

اگر عشق نباشد هر چه دست به انواع اصلاحات و عملیات اجتماعی بزنید، هرچه بکوشید تا در وضع مردم فقیر تغییر و بهبود ایجاد کنید، وارد تشکیلات و فعالیت‌های سیاسی بشوید، کتاب بنویسید، شعر و...
بروزرسانی: 12 ماه قبل
تعداد بازدید: 427
در ابتدای مقدمه مفهوم ها و ابزارهای تفکر نقادانه، ریچارد پل نویسنده کتاب می‌گوید: کتاب کوچکی که در دست دارید شامل مفهوم‌ها و ابزارهای اصلیِ تفکر نقّادانه از دیدگاه ریچارد پُل می‌شود و این مفهوم‌ها و ابزارها را به صورت فشرده بیان می‌کند. این کتاب حاوی برداشتی از تفکر نقادانه است...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 2503

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *