عشق و تنهایی

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
عشق و تنهایی (nbookcity.com)

دانلود کتاب عشق و تنهایی

کتاب عشق و تنهایی، اثری فوق العاده عمیق است که باعث نگاه متفاوتی به زندگی و اتفاقات آن خواهد شد.

اگر نیاز می‌بینید تغییری در خود و برخورد با وقایعی که باعث درد و رنج شما شده است، ایجاد کنید؛ و یا حس تنهایی می‌کنید این اثر، کتابی است که کمک خوبی می‌تواند باشد. جیدو کریشنا مورتی در بخش هایی از این کتاب اشاده به وابستگی می‌کند و با بیان سلیس می‌گوید:

وابستگی عشق نیست، حقیقت نیست، این مفاهیم را باید قبول کرد. اینها همه از تمایل می‌آیند که می‌خواهیم خودمان را ارضا کنیم. این احساس مالکیت الکی که در روابط هست همه از ترس تنهایی و بی کسی نشات می‌گیرد و به واقع آزادی را از خود و طرف مقابل خواهیم گرفت.

خلاصه کتاب

کتاب عشق و تنهایی، درباره زندگی بدون عشق و افزایش رنج‌ها و ناراحتی‌ها و مشکلات انسان سخن می‌گوید و بر این تأکید می‌کند که با عشق هر کاری را می‌توان انجام داد. اگر وجود شما خالی از عشق است می‌توانید هر کاری که دوست دارید کنید و به دنبال پیدا کردن خدا روی زمین بروید، انواع اصلاحات اجتماعی را انجام دهید، سعی کنید تا اوضاع مردم فقیر را تغییر و بهبود دهید، در تشکلات سیاسی فعالیت کنید، کتاب و شعر و رمان بنویسید.

ولی این را بدانید که همه این‌ها بیهوده است، چرا که این گونه، شما یک انسان مرده هستید. اما اگر با عشق زندگی کنید می‌توانید هر کاری را انجام دهید، چرا که هیچ خطری شما را تهدید نمی‌کند و هرگز دچار تناقض نمی‌شوید. کتاب عشق و تنهایی پاسخگوی شما برای سوالات مهم و اساسی در زمینه عشق، ارتباطات و روابط است.

وقتی می پرسید عشق چیست، ممکن است برای دیدن جواب خیلی وحشت زده باشید. پاسخ ممکن است به معنای یک آشفتگی کامل باشد؛ ممکن است خانواده را به هم بزند؛ شما ممکن است دریابید که همسر یا شوهر یا فرزندان خود را دوست ندارید – اینطور است؟ – ممکن است مجبور شوید خانه ای را که ساخته اید در هم بشکنید و ممکن است هرگز نتوانید به معبدی که برای خود ساخته بودید برگردید.

اما اگر هنوز می خواهید جواب را بفهمید کریشنا مورتی در کتاب عشق و تنهایی پاسخ را به شما خواهد گفت. در این کتاب خواهید دید که ترس، وابستگی، حسادت، تصرف و تسلط، مسئولیت و وظیفه، ترحم و عذاب دوست نداشتن عشق نیست، عشق در مقابل نفرت نیست همانطور که فروتنی در مقابل خودبینی قرار ندارد.

بنابراین اگر شما می توانید همه ی اینها را از بین ببرید، نه با نابودی که از سر اجبار باشد، بلکه با شستن آنها از وجود همچون باران که غبارهای غلیظ را از یک برگ می شوید، ممکن است سر آخر با این گل عجیب روبرو شوید که انسان همیشه گرسنه ی آن بوده و در صدد یافتنش است.

بعد از خواندن کتاب عشق و تنهایی برای همیشه آهنگ آن در قلب شما ماندگار خواهد شد. نویسنده کلماتی دردناک و در عین حال زیبا را در این اثر به نگارش درآورده که هم چنانکه روح را می خراشد، بر آن مرهم می نهد.

بخشی از متن کتاب

سؤال کننده: اگر انسان ایده آل هایی نداشته باشد، چگونه می تواند شخصیت خود را پرورش دهد و به طورکلی چگونه می تواند کوشش و تلاش داشته باشد؛ به جایی برسد؛ و خود را ارضا نماید؟ کریشنا مورتی: بسیاری از ما انسانها همیشه در طلب و جستجوی نوعی ارضا و ترضیه خاطر هستیم. ولی آیا چنین چیزی واقعا وجود دارد؟ آیا ارضا معنای واقعی دارد؟

میدانیم که ما سعی میکنیم از طریق فامیل، از طریق فرزند، از طریق ثروت، از طریق همگونی با یک گروه یا با یک مملکت یا از طریق دنبال کردن یک ایده آل یا از طریق میل و ذوق به استمرار «خود»، ارضا بشویم. ولی می پرسیم: پدیده ای که میخواهد یا قرار است از طریق همگونی ارضا بشود چیست؟ پدیده ای که میخواهد باشد چیست؟ شما چه وقت درباره ی ارضا فکر میکنید؟ چه وقت در جست وجوی ارضا هستید؟

چه وقت یک تمایل ارضا میشود؟ شما چه وقت نسبت به میل به بودن، شدن یا ارضا شدن مُشعرید؟ خواهش میکنم به خودتان توجه کنید. میل ارضا شدن هنگامی در شما وجود دارد که به شدت احساس تنهایی و بی کسی میکنید؛ احساس چیزی و کسی نبودن میکنید. هنگام احساس کردن خلا درونی و احساس تنهایی و بی کسی، میل ارضا در شما ایجاد میگردد ـ و شما نسبت به این میل مشعرید.

و سپس ارضا را به شکل های گوناگون جست وجو میکنید ـ از طریق سکس، از طریق رابطه با ثروت، از طریق شهرت و منصب؛ و نیز گاهی از طریق رابطه با طبیعت. میل بودن، میل همگونی، میل ارضا، تنها هنگامی وجود دارد که شما نسبت به «خود» – «خود» به عنوان یک پدیده ی تهی و تنها – اشعار دارید. میل ارضا در حقیقت فرار از چیزی است که آن را تنهایی می نامیم. پس مسئله ی ما چگونگی ارضا نیست؛ یا این نیست که ارضا اصولاً چیست.

زیرا چیزی به نام ارضا وجود ندارد. «خود» هرگز نمیتواند ارضا بشود؛ زیرا این یک «لاشئ» همیشه خالی است. شما ممکن است به علت بعضی موفقیتها احساس لذت نمایید؛ ولی به محض اینکه آن احساس (که بسیار سطحی و ناپایدار است) از بین برود دوباره شما میمانید و خلا و بنابراین جریانات قبلی را از نو دنبال میکنید. پس «من» یا «خود» خالق آن خلا است. «خود» یعنی خلا؛ یعنی یک جریان خود محصوریت.خود محصوریتی که در آن و از طریق آن ما نسبت به جدا افتادگی فوق العاده شدید آگاهی داریم.

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

کتاب عشق و تنهایی کتابی است که از ابتلائات زندگی بدون عشق می‌گوید. اینکه بدون عشق رنج‌ها و مسائل انسان افزایش می‌یابد و بی‌وقفه تا پایان عمر مضاعف خواهد شد.

در واقع اگر عشق نباشد هر چه دست به انواع اصلاحات و عملیات اجتماعی بزنید، هرچه بکوشید تا در وضع مردم فقیر تغییر و بهبود ایجاد کنید، وارد تشکیلات و فعالیت‌های سیاسی بشوید، کتاب بنویسید، شعر و غزل بگویید و بنویسید، باز هم فایده‌ای نخواهد داشت.

اما با عشق شما می‌توانید هر کاری دلتان می‌خواهد بکنید و هیچ خطری شما را تهدید نخواهد کرد. شما با عشق هرگز اسیر تضاد و تناقض نخواهید بود  در آن صورت عشق را می‌توان جوهر و عصاره فضیلت دانست.  نکته‌ی جالبی که این کتاب دارد این است که موعظه نمی‌کند و خوب و بدی را تعریف نمی‌کند.

نقد کتاب عشق و تنهایی

وقتی کتاب های کریشنا مورتی را دست می گیرید باید بدانید که شوخی ندارد! قرار نیست مثل بقیه کتاب های خودشناسی با کلمات قشنگ هیجان زده ات کند؛ قرار نیست تو را به سمتی بکشاند؛ قرار نیست سرگرم شوی… خودت هستی و حقیقتی که از آن فرار میکنی! کتاب عشق و تنهایی، مفاهیم و تعاریفی که عموما در کتاب‌های دیگر ارائه میشود را به چالش می‌کشد و بیشتر سعی می‌کند عمیق تر به موضوع نگاه کند.

خواندن این کتاب، خود به خود به شما کمک میکند که به خودتان نزدیکتر شوید. خبری از تحویل گرفتن و انگیزه یا حتی منفی نگری نیست بلکه دید شما را نسبت به زندگی درونیتان وسیعتر می کند. محتوای این کتاب بسیار مفید و ارزنده است بخصوص برای افرادی که علاقه مند به خودکاوی و عرفان هستند.

جیدو کریشنا مورتی سمبل حقیقت و بازتابی الهی است و خواندن کتاب عشق و تنهایی از این نویسنده، به نوعی لطف به خود است!

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 450 بار

Jiddu%20Krishnamurti%20 %D8%AC%DB%8C%D8%AF%D9%88%20%DA%A9%D8%B1%DB%8C%D8%B4%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AA%DB%8C

عنوان کتاب: عشق و تنهایی

نویسنده: جیدو کریشنامورتی

مترجم: محمدجعفر مصفا

تعداد صفحات کتاب: 196 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 20.9 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

نویسنده داستان پسربچه‌ای به نام امید را بیان می کند که همراه با والدینش که آن‌ها را «با و مان» صدا می زند، زندگی می کند. امید در زیر تخت‌ خوابش سرزمینی عجیب به نام لگوریسه را کشف می کند؛ جزیره‌ای که‌ فقط امید اجازه‌ رفت‌...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 273
این کتاب در سال 2015 در آمریکا به چاپ رسیده است و در حوزه کارآفرینی و کسب وکار است و توسط نشریه‌های بسیار معتبری همچون نیویورک تایمز در رتبه بهترین و تاثیرگذارترین کتاب‌های این حوزه...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 2287

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *