از ترس تنهایی

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
از ترس تنهایی (nbookcity.com)

دانلود کتاب از ترس تنهایی

اثر حاضر رمانی به شدت صادقانه و ماهرانه است. کتاب از ترس تنهایی به زیبایی نوشته شده است.

اگر بخواهیم از دید روانشناسی به کتاب نگاه کنیم می فهمیم اعتماد به نفس به شدت مهم است و ممکن است خیلی از افراد استعداد و هوش خاصی نداشته باشند ولی با اعتماد به نفس به جاهای بالایی برسند. لوک گرینفیلد کارگردان آمریکایی در سال 2011، فیلمی کمدی رمانتیک ساخت که برگرفته از داستان این رمان بوده است.

امیلی گیفین یکی از پرفروش‌ترین نویسندگان نیویورک تایمز است و همه‌ی آثارش با استقبال خوب مخاطبان رو به‌ رو می شوند. اما در بین آثار او، رمان عاشقانه‌ی پیش رو بیش از دیگران مورد توجه خوانندگان قرار گرفته و از این لحاظ، در صدر فهرست آثار او قرار دارد. این رمان در سایت گودریدز نیز نزدیک به پانصد هزار رأی دارد که نشان می دهد تا چه میزان در بین علاقه‌مندان به آثار عاشقانه محبوب است.

خلاصه کتاب

در سال 2005 امیلی گیفین نویسنده پرافتخار آمریکایی، کتاب از ترس تنهایی را منتشر کرد و قصه ای عاشقانه و زنانه را به تصویر کشید. داستان این رمان درباره وکیلی جوان و سخت کوش به نام ریچل وایت است که در آستانه سی سالگی قرار دارد و به تنهایی در منتهن به کار و زندگی مشغول است. ریچل همواره در طول زندگی خود از اعتماد به نفس زیادی برخوردار نبوده، رابطه عاطفی درستی نداشته و تلاش کرده تا دختر خوب و باوجدانی باشد اما حالا در روز تولد سی سالگی اش درگیر یک رابطه عاطفی نامتعارف و پیچیده با نامزد بهترین دوستش می شود.

دارسی که در آستانه ازدواج با دکس، صمیمی ترین دوست ریچل است به ریچل علاقه نشان می دهد و او نیز با وحشت و عذاب وجدانی بسیار متوجه می شود که به راستی به این مرد احساساتی عمیق و عاشقانه دارد اما نمی داند که باید چطور روابطش را باهمدیگر تنظیم کند و به بهترین دوستش چه پاسخی بدهد! سرانجام با نزدیک شدن به تاریخ عروسی دارسی و دکس، ریچل باید انتخابی سرنوشت ساز انجام دهد و بین درست و غلط تصمیم بگیرد و برای رسیدن به خوشبختی واقعی، ریسک بزرگی کند…

کتاب از ترس تنهایی اثری داستانی سرشار از موقعیت های بغرنج میان عشق و وجدان. میان دوست داشتن یا بی تفاوت بودن. عملا شخصیت های جوان این اثر داستانی مدام در موقعیت های پیچیده عشقی قرار می گیرند که مجبور هستند سریعا دست به انتخاب بزنند. انتخابی که می تواند برای آنها گران تمام شود و بعد از هر انتخاب هیچ راه برگشتی برای آنها باقی نگذارد.

بخشی از متن کتاب

مثل خیلی از بچه ها در ایالت های آمریکای میانه، رؤیای من برای بزرگ شدن این بود که به نوتردام بروم. ما ایرلندی نیستیم یا حتی کاتولیک، اما از وقتی هشت ساله بودم و پدر و مادرم مرا برای دیدن بازی راگبی به نوتردام می بردند، دلم می خواست آن جا باشم. برای من آن جا کالجی بود که امید داشتم بروم. با ساختمان‌های سنگی محکم، چمن‌های مرتب و تزئینی و تنوع فرهنگی. می خواستم بخشی از آن باشم.

دارسی هیچ وقت کوچک‌ترین علاقه‌ای به نوتردام نشان نداده بود و از اینکه داشت به حریم آرزوهای من تجاوز می کرد عصبانی شده بودم. اما در اینباره خیلی نگرانی نداشتم که بتواند جای مرا بگیرد. نمره‌ هایم از او خیلی بالاتر بود و نمره‌ی آزمونم هم احتمالاً بالاتر بود و جز این‌ها، سالانه بیشتر از یک دانش آموز از مدرسه‌ی ما می توانست وارد نوتردام شود.

آن بهار، نامه های پذیرش یا رد شدن خیلی دیر به دستمان می رسید. هر روز صندوق پستی را با عذاب چک می کردم. مایک اُ سالیوان، که سه نسل فارغ التحصیل در خانواده‌شان داشتند و مبصر کلاسمان بود، اولین نفری بود که در نوتردام پذیرفته شد. فکر می کردم نفر بعدی خواهم بود، اما دارسی قبل از من نامه‌اش را دریافت کرد. وقتی نامه‌اش را گرفت با او بودم، هرچند جلو من نامه‌اش را باز نکرد. به خانه رفتم، با احساس گناه از اینکه امیدوار بودم خبرهای بدی دریافت کند.

نقد کتاب از ترس تنهایی

کتاب از ترس تنهایی داستان تردیدهای دختری است که به شکلی ناخواسته در موقعیت عاشقانه‌ پیچیده‌ای قرار می گیرد. او که همیشه دختر خوب و سر به‌ راهی بوده است، در شب تولد سی سالگی‌اش وارد ماجرایی می شود که زندگی عاطفی‌اش را به‌ کلی عوض می‌کند. ماجرایی که به او می فهماند مرز درست و غلط بسیار باریک است و گاهی لازم است در زندگی خطر کنیم. این رمان درست مثل زندگی است.

درباره ی زنی ست که نصف زندگی اش به خاطر فداکاری های بیش از حد و بی تفاوتی، به هدر رفته و در سی سالگی متوجه می شود که باید مسیر زندگیش را تغییر بدهد. به طور خلاصه سیر پیشرفت و افزایش اعتماد به نفس شخصیت داستان را شرح می دهد. وی تحت تاثیر تعالیم خانواده دچار کمبود اعتماد به نفس بوده و به ناچار تجربه های ناخوشایندی را پیش رو می یابد. صرف نظر از فضای داستان که با جامعه ما تطبیق ندارد، اثری دوست داشتنی برای شما خواهد بود.

همه دوست داران رمان های عاشقانه و اجتماعی از خواندن کتاب از ترس تنهایی لذت می برند.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 611 بار

Emily%20Giffin%20 %D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%20%DA%AF%DB%8C%D9%81%DB%8C%D9%86

عنوان کتاب: از ترس تنهایی

نویسنده: امیلی گیفین

مترجم: علی شاهمرادی

تعداد صفحات کتاب: 299 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 18.9 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

مردی که می‌خندد روایت زندگی بسیار غم‌انگیز کودکی به نام «جوئین پلین» است که از بدو تولد بی‌خانمان شده و هیچ‌گاه خانواده خود را ندیده‌ است. «کومپراچیکوها» (خریداران بچه) او را خریده بودند، ولی در ۱۰ سالگی...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 4054
در بین تمام شوالیه‌هایی که برای هر کدامشان یک تریلی لازم است که القاب و افتخاراتشان را یدک بکشند، فقط یک شوالیه‌ست که افتخاراتش واقعی‌ست که او هم اساسا وجود ندارد! به اصطلاح اهل...
بروزرسانی: 11 ماه قبل
تعداد بازدید: 218

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *