کنت دومونت کریستو

42.000 تومان45.000 تومان

(کنت مونت کریستو)

(سه جلدی)

نویسنده: الکساندر دوما

مترجم: ماه منیر مینوی

تعداد صفحات کتاب: متغیر

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: PDF (Zip)

کنت دومونت کریستو pdf

دانلود کتاب کنت دومونت کریستو pdf

ماجرای کتاب کنت دومونت کریستو pdf به اواخر دوره سلطنت ناپلئون مربوط می‌شود.

ماجرای مرد دریانوردی که بسیار مرموز است. این مرد «ادمون دانتس» نام دارد و دریانوردی زندانی است. او می‌خواهد با دختری به نام مرسده که از دوران کودکی باهم دوست بودند ازدواج کند.

ولی درست در روز عروسی «ادمون دانتس» متهم به خیانت و جاسوسی می‌شود. او را دستگیر کرده و راهی زندانی مخوف می‌کنند. زندانی شدن او برای شخصی به نام «ویلفور» بسیار مهم است!

دانتس مرتب درباره اینکه چرا زندانی شده و چطور متهم شناخته شده فکر می‌کند. او که درصدد تغییر وضعیتش هست، با یکی از زندانیان بالاخره تصمیم به فرار می‌گیرند. اما زندانی همراه او می‌میرد و قبل از مرگش نقشه گنجی را به دانتس می‌دهد.

در ادامه داستان کتاب کنت دومونت کریستو pdf دانتس پس از فرار از زندان دانتس گنج را پیدا می‌کند، که شروعی برای رسیدن به اهدافش است! او حالا با ثروتی که به دست آورده راهی پاریس می‌شود تا انتقام بگیرد و…

خلاصه کتاب

الکساندر دوما که ژنرالی فرانسوی بود بر اساس اسناد بسیاری که به دست آورد رمان‌های ماندگاری خلق کرد که زمینه همه آنها تاریخ فرانسه است. او یکی از پر آوازه‌ترین نویسندگان قرن 19 فرانسه است که به خاطر رمان‌های ماجراجویانه و تاریخی‌اش مانند سه تفنگدار و کتاب کنت دومونت کریستو pdf به شهرتی به سزا دست پیدا کرد.

او کتاب پیش رو را در سال 1844 نوشت. دوما با قدرت قلم خود شخصیت‌های واقعی را در قالب رمانی خواندنی پرداخته است تا رمانی مهیج را به نگارش درآورد. الکساندر دوما در سال 1970 و پس از 68 سال زندگی در فرانسه دار فانی را وداع گفت.

با این حال حدود 213 فیلم و سریال بر اساس رمان‌های وی ساخته شده است. کتاب کنت مونت کریستو pdf نیز بارها دستمایه اقتباس آثار سینمایی و تلویزیونی مختلف بوده است.

بخشی از متن کتاب کنت دومونت کریستو pdf

شام آماده بود و چون آلبر اطّلاع داده بود که تصوّر نمی‌کند به زودی برگردد، فرانز بدون او سر میز شام نشست. ارباب پاسترینی که عادت داشت آنها را با هم سر میز ببیند، علّت غیبت آلبر را پرسید. فرانز جواب داد که آلبر روز پیش دعوت‌نامه‌ای دریافت داشته و امشب به مهمانی رفته است.

خاموشی ناگهانی موکولوتی‌ها، تاریکی عمیقی که جانشین روشنایی شده بود، سکوتی که به دنبال هیاهو آمده بود، نوعی اندوه در روحیه فرانز باقی گذاشته بود که او را نگران می‌کرد. پس با وجود رعایت خوش خدمتی از جانب میزبان که دو سه بار وارد شد تا بپرسد که آیا او چیزی کسر ندارد، شام را در سکوت کامل صرف کرد.

فرانز تصمیم داشت تا آنجا که ممکن است منتظر آلبر بماند. پس کالسگه را برای ساعت یازده خواست، و از پاسترینی خواهش کرد که هروقت آلبر به هتل برگشت، فورآ به او اطّلاع دهند. در ساعت یازده آلبر هنوز برنگشته بود، فرانز لباس پوشید، و پس از آنکه به میزبان اطّلاع داد که شب را در کاخ دوک دو براکچیانو خواهد گذراند، عازم شد.

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

در این کتاب داستان‌ های زیادی بهم گره خورده‌اند که در دل آن جنبه‌ی روانشناسی نیز به‌چشم می‌خورد. بدون شک بعد از خواندن چند صفحه از کتاب کنت دومونت کریستو pdf چنان جذب داستان خواهید شد که لحظه‌ای کتاب را رها نخواهید کرد.

دانتس به پاریس می‌رود و از سه دشمن خود انتقام وحشتناکی می‌گیرد. دانتس از حد همه قوانین انسانی و الهی فراتر می‌رود و مانند تقدیر، بی‌رحم و تزلزل‌ناپذیر می‌شود. این کتاب، به سبب فراوانی ابداعات عجیب و غریبش و به لطف صفا و صداقت بیانش، هنوز هم می‌تواند برای خوانندگان جالب باشد.

عجیب‌ترین ماجراها در این اثر نقل می‌شود. نویسنده پروای حقیقت نمایی ندارد.  سبکش روی هم رفته روان و پویاست. با این همه، بسیاری از بخش‌های کتاب با حقیقت روان‌شناختی شخصیت‌ها و امکان وقوع ماجراها مغایرت دارد. شهرت کم‌نظیر این رمان با نمایشی که خود نویسنده بر اساس آن تنظیم کرد و بر صحنه آورد، ادامه یافت.

نقد کتاب کنت دومونت کریستو pdf

یکی از نکات جالبی که در رمان کنت دومونت کریستو pdf می‌بینیم  مرگ شخصیت های داستان به شیوه های مختلف است. مرگ با اسلحه، سکته، سم و یا شمشیر در این داستان دیده می‌شود و در قسمت‌های مختلف داستان می‌بینیم که کنت با خونسردی و بی‌تفاوتی نظاره‌گر قتل‌هایی بی‌رحمانه و ظالمانه است.

در طول رمان، دوما بارها از جذابیت مرگ صحبت می‌کند وبه این موضوع اشاره می‌کند که مردم برای تماشای مرگ چقدر مشتاق هستند. دوما در قسمتی از کتاب کنت دومونت کریستو pdf تاکید می‌کند «در زندگی هیچ صحنه‌ای جذاب‌‌تر از صحنه مرگ نیست».

خواننده کتاب هم خواسته و یا ناخواسته از پیگیری مرگ‌ های داستان دوما لذت میرد  و منتظر است ببیند آیا کریستو انتقامش را می‌گیرد یا نه و دیگر اهمیتی ندارد که این انتقام چقدر خونریزی دارد.

داستان کتاب کنت دومونت کریستو pdf در فرانسه، ایتالیا و جزایر مدیترانه در طی وقایع تاریخی 1815-1839 اتفاق می افتد: دوران ترمیم بوربن در زمان پادشاهی لوئی فیلیپ فرانسه.

این از روزی آغاز می شود که ناپلئون اولین جزیره خود در تبعید، البا را ترک کرد و دوره ی صد روزه ی به قدرت بازگشتن او آغاز شد. محیط تاریخی عنصر اساسی کتاب است، داستانی ماجراجویانه که محور آن موضوعاتی مانند امید، عدالت، انتقام، رحمت و بخشش است.

شخصیت اصلی رمان

شخصیت اصلی کتاب کنت دومونت کریستو pdf مردی است که به ناحق زندانی شده است و سعی می کند شرایط زندگی خود را تغییر دهد. این رمان به عنوان یکی از محبوب ترین رمان های آمریکا معرفی شده است. ادموند دانتس به جرم جنایتی که مرتکب نشده به زندان گریم فورترس انداخته شده است.

در آنجا او از انبوهی از گنج پنهان شده در جزیره مونت کریستو باخبر می شود و تصمیم می گیرد نه تنها فرار کند، بلکه همچنین حتما گنج را بیرون بیاورد و از آن برای نقشه ای جهت خراب کردن زندگی سه مردی که مسئول زندانی شدنش هستند استفاده کند.

داستان حماسی دوما از رنج و قصاص، با الهام از یک داستان واقعی از کسی که به ناحق زندانی شده بود، هنگامی که برای اولین بار در دهه 1840 به چاپ رسید، به یک موفقیت بزرگ تبدیل شد.

کتاب کنت دومونت کریستو pdf شاهکاری بی نظیر است. داستان پردازی عالی و پر کشش و ترجمه ای بسیار روان دارد.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1447 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کنت دومونت کریستو”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *