دروغ های تابستانی

آخرین ویرایش: 3 هفته قبل
دروغ های تابستانی (nbookcity.com)

دانلود کتاب دروغ های تابستانی

کتاب دروغ های تابستانی، مجموعه ای از چندین داستان کوتاه است که هر کدام ماجرای زندگی فردی را بیان می کند.

برنهارد شلینک تا کنون کتاب های زیادی در رابطه با تاریخ معاصر آلمان نوشته است. از ویژگی های آثار او پرداختن به دوران ناسیونال – سوسیالیسم و جنگ است. نویسنده در این کتاب، با روایتی دلنشین یاد آورِ گذشته ها از منظری متفاوت است.

خلاصه کتاب

کتاب دروغ های تابستانی مجموعه ی هفت داستان کوتاه تحت عناوین زیر را دربر می گیرد:

  • بیگانه ‌ای در شب
  • شبی در بادن ‌بادن
  • تعطیلات دیرهنگام
  • خانه ‌ای در جنگل
  • آخرین تابستان
  • یوهان سباستیان باخ در روگن
  • سفر به جنوب

هر یک از قصه های کتاب دروغ های تابستانی، مضامین مختلفی را پوشش داده و روایتی زیبا را برای مخاطب شرح می دهند. به عنوان مثال در داستان بیگانه ای در شب، راوی قصه، مسافر پرواز نیویورک” ـ “فرانکفورت می باشد که به تنهایی سفر می کند.

وی ضمن حفظ آرامش خویش، بی صبرانه منتظر برخاستن هواپیما از زمین است که مردی حدودا پنجاه ساله، بلند قامت، باریک اندام و خوش برخورد، به او نزدیک شده و در صندلی کناری اش، می نشیند. مرد، از همان لحظات ابتدایی، سعی در برقراری ارتباط با راوی قصه کرده و خود را شخصی مهم و معروف معرفی می نماید. اما علی رغم ادعاهای این مرد، راوی وی را نشناخته و نسبت به شناخت او، اظهار بی اطلاعی می کند.

در ادامه، مرد ناشناس، که خود را ورنر منزل خطاب می نماید، از راوی می خواهد تا شنونده ی داستان پر فراز و نشیب زندگی اش باشد و با وی به مکالمه بپردازد. با پذیرش این درخواست، ورنر، داستان پر از ماجرا و هیجان انگیز زندگی خود را شرح داده و خواننده را مجذوب روایت های خویش می سازد… لازم به ذکر است که نویسنده کتاب دروغ های تابستانی، برنهارد شلینک، قاضی و حقوقدان آلمانی است.

بخشی از متن کتاب

پس از چند ماه زندگی در خانه ی جدید، او گفت «محاسن اینجا فقط مرتع و درخت و پرنده نیست ببین چه قدر کارا خوب پیش میرن. اینجا وضع همه چی بهتره، مثلاً ریتا نسبت به موقعی که تو شهر بودیم سالم تره و درختای سیبی که من و جاناتان هرس کردیم، محصول خوبی میدن.» روزی در باغ ایستاده بودند، دستش را دور شانه ی کیت گذاشت و کیت به او تکیه کرد و گفت:

«تنها چیزی که ناتموم مونده، کتاب منه که اون هم تا زمستون یا بهار آینده تموم میشه.» «چه سریع، آیا برای نوشتن اینجا راحت تر نیستی؟» «طرح اولیه اش تو پاییز آماده میشه. میخوای بخونیش؟» کیت همیشه بر این باور بود که نباید درباره ی آنچه میخواهی بنویسی به کسی حرفی بزنی یا آن را به کسی نشان دهی؛ چون بدشانسی می آورد.

و حالا از اینکه مورد اعتماد کیت است و نیز از تصور محصول درخت سیب و سرکه ی سیبی که از آن میگرفت خرسند بود. از حالا خمره ی بزرگی سفارش داده بود. پاییز خیلی زود از راه رسید و یخبندان زودهنگام، درختان افرا را به رنگ قرمز آتشین درآورد. ریتا این تنوع رنگها را درک نمی کرد. همچنین نمی دانست چه طور در شبهای سرد با سوزاندن چوب و کاغذ در شومینه میتوان خانه را گرم کرد.

او اجازه میداد که ریتا کاغذها را مچاله کند، هیزمها را مرتب کند و سپس کبریت روشن را نزدیک آنها بگیرد. با همه ی اینها، ریتا میگفت: «بابا نگاه کن گویی» معجزه ای را شاهد بوده است. وقتی سه نفری کنار آتش می نشستند، برای ریتا آب سیبی که با برگهای نعنا تزیین شده بود می آورد و برای خودشان یک نوشیدنی آرامش بخش. احتمالاً به دلیل مصرف نوشیدنی و یا پایان پیش نویس اولیه ی داستان، کیت در اتاق خواب احساسات بیشتری به خرج میداد.

میخواست هر روز صفحاتی از پیش نویس را بخواند. از این رو به ریتا گفته بود که اوقاتی از روز را باید تنها بازی کند. روز اول ریتا پس از دو ساعت اتاق پدرش را زد و پذیرای تحسین او شد و قول داد که روز بعد ساعات بیشتری را به تنهایی سپری کند. اما تا روز بعد خواندن پیش نویس به پایان رسید. نیمه شب از رختخواب بیرون آمده و تا پایان آن را خوانده بود…

نقد کتاب دروغ های تابستانی

برنهارد شلینک در داستان های کتاب دروغ های تابستانی با بهره گیری از نگارش واقع بینانه به تلخی و شیرینی و جاذبه و دافعه‌ی عشق و زندگی می‌پردازد و پرده از وجوه مختلف آن برمی دارد: بازی ها، خیانت‌ها،حقایق و دروغ های پنهان که مبین واقعیات زندگی هستند. اگر جوان، میانسال و یا سالخورده هستید، در گوشه و کنار این داستانها خود را باز خواهید یافت.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 129 بار

Bernhard%20Schlink%20(%D8%A8%D8%B1%D9%86%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%AF%20%D8%B4%D9%84%DB%8C%D9%86%DA%A9)

عنوان کتاب: دروغ های تابستانی

نویسنده: برنهارد شلینک

مترجم: مژگان جهانگیر

تعداد صفحات کتاب: 246 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 23.79 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

ویلیام بلیک به نقاشی علاقهٔ فراوان داشت و بسیار بااستعداد بود. همین سبب شد والدین او نسخه‌هایی از نقاشی‌های معروف کلاسیک را برای او تهیه کنند. این کار باعث گرایش او به نقاشی کلاسیک شد...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 227
این کتاب توانایی این را دارد که خواننده اش را مجذوب شخصیت اصلی آن کند و او را به جستجوی بیشتر در مورد این شخصیت سوق بدهد. نکته بعدی اینکه باید این کتاب را در رده کتب انگیزشی هم به حساب آورد زیرا...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 780

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *