من حتی توی تلویزیون هم جوکم

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
من حتی توی تلویزیون هم جوکم (nbookcity.com)

دانلود کتاب من حتی توی تلویزیون هم جوکم

کتاب من حتی توی تلویزیون هم جوکم علاوه بر این‌ که لحظات شادی را برای بچه‌ها به وجود می‌آورد، به آن‌ها یاد می‌دهد که صبر و تحمل بالاتری داشته باشند، بتوانند مشکلاتشان را خودشان حل کنند، برای مسائل کوچک ناراحت نشوند و در هر شرایطی شاد و خوشحال باشند.

جیمی از زمان اجرای مسابقات نهایی دیگر کار طنز انجام نداده و نگران افول استعدادهایش است، برای همین تصمیم می‌گیرد برای بچه‌های دبستانی یک مسابقه‌ی استعدادیابی طنز برگزار کند. حالا جیمی ناچار است دوباره وارد دنیایی بزرگ و جدی شود. تهیه‌کنندگان برنامه‌ی تلویزیونی برای امضای قرارداد به او فشار می‌آورند و او برای امضای قراردادها مردد است.

خلاصه کتاب

من حتی تو تلویزیون هم جوکم اثری از جیمز پترسون و کریس گاربنستاین، درباره ی پسری است به نام جیمی گریم که سال ها پیش خانواده ی خود و توانایی راه رفتن را از دست داده است. حالا چند سال بعد، او در مسابقه ی نمکی ترین بچه کمدین دنیا برنده شده و یک میلیون دلار و حق پخش برنامه ی تلوزیونی خودش را جایزه گرفته. زمانی که افرادی از هالیوود به مدرسه اش می آیند تا او اوراق تایید این برنامه را امضا کند، او دچار تردید می شود. آن ها تصمیم می گیرند تا یک برنامه ی تمرینی در برابر طرفداران جیمی اجرا شود، اما جیمی دچار اضطراب شده و سر صحنه خشکش می زند.

این سبب می شود تا تهیه کنندگان از او ناامید شده و شخص دیگری را انتخاب کنند تا به جای او بازی کند. سرانجام او موفق می شود تا دوباره اعتماد تهیه کنندگان را جلب کند و برنامه اش را پس بگیرد و یک افتتاحیه عالی برای آن اجرا کند. جیمی، علاوه بر اینکه شخصیت اصلی قصه است، دوست داشتنی ترین کاراکتر کتاب نیز هست، چون با وجود اتفاقات غم انگیزی که در زندگی اش رخ داده، نظیر از دست دادن خانواده و توانایی راه رفتن، هنوز سرشار از حس شوخ طبعی است و این نشاط و شوخ طبعی را با جهان تقسیم می کند.

یکی از مواردی که کتاب مورد بحث قرار داده، مساله ی زورگویی است. مثلا در این داستان جیمی بخاطر معلولیتش توسط دو کودک دیگر مورد زورگویی و تمسخر قرار می گیرد و نشان داده می شود که این نوع از زورگویی ها به طور روزمره اتفاق می افتند و لازم است که هرچه سریع تر متوقف شوند.

بخشی از متن کتاب

سلام من جیمی گریم هستم و از ته دل دعا می کنم که شما هم بیننده برنامه تلویزیونی جدیدم باشید؛ البته اگه آخرش بتونم یه برنامه بسازم. ببینید، موضوع از این قرار بود که وقتی من توی مسابقه نمکی ترین بچه کمدین دنیا که توی هالیوود برگزار می شد برنده شدم، یکی از جایزه هام این بود که ستاره برنامه تلویزیونی مخصوص خودم توی شبکه بی ان سی باشم. اما ممکنه هیچ وقت این فرصت نصیبم نشه چون- بیاین روراست باشیم- کلی کار تلویزیونکی هست که من از پسشون بر نمیام.برنامه پلیسی که دیگه هیچی، من اصلا در تعقیب آدم ها توی کوچه پس کوچه های تاریک استعداد ندارم.

نقد کتاب من حتی توی تلویزیون هم جوکم

جیمز پترسون نویسنده پرفروش اهل آمریکا به خاطر نوشتن رمان‌های علمی و تخیلی‌اش درباره الکس کراس شهرت دارد.  او در سال ۲۰۱۶ میلادی در مجله فوریز جزو پردرآمدترین نویسندگان معرفی شد. کتاب‌های «مکس اینشتین»، «من جوکم» و «من حتی جوکترم» و «مدرسه است…لطفا جای خالی را پرکنید» و کتاب بزرگسالان «رئيس‌جمهور گم‌شده است» که یک داستان سیاسی است از آثار ترجمه شده این نویسنده‌اند.

تعداد بازدید: 276 بار

Chris%20Grabenstein%20 %DA%A9%D8%B1%DB%8C%D8%B3%20%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D9%86

عنوان کتاب: من حتی توی تلویزیون هم جوکم

یک داستان نوجوانانه

جز لیست پرفروش ترین کتابهای نیویورک تایمز

نویسندگان: کریس گرابنستاین و جیمز پترسون

مترجم: زهرا غفاری داریان

تعداد صفحات کتاب: 320 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 20.3 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

لازم به ذکر است در مجموعه دوجلدی نکته ها از گفته ها شاهد نکته‌های‌ برگزیده از سایر سخنرانی‌های این عالمِ واعظِ درس‌آموز نیز خواهید بود. مسجد و حسینیه الزهرا (س) از مراکز تبلیغی فرهنگی شهر مقدس مشهد است‌ که...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 970
این سومین اثر نویسنده‌اش است، مثل دو داستان قبلی جذاب و غافلگیر کننده با یک کارگاه کوچک دوست داشتنی که مسایل را به دقت بررسی و موشکافی می‌کند. درگیری پیپ با مسائل خودش و اینکه آیا می تواند برای خودش...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 602

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *