کافه ای به نام چرا

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
کافه ای به نام چرا (nbookcity.com)

دانلود کتاب کافه ای به نام چرا

کتاب کافه ای به نام چرا با این که حجم کوتاهی دارد در قالب 19 فصل نوشته شده است. هر کدام از این 19 فصل حجم اندکی دارد و بخش کوچکی از داستان در آن روایت شده است.

این فصل‌ها در نهایت به فصلی با عنوان موخره ختم می شوند که در آن جان پی استرلکی حجاب داستانی کتاب را دریده و حقیقت پشت‌ پرده‌ی کتاب را بر خواننده آشکار می کند. این اثر در مدت یک سال بیش از ده هزار نسخه به فروش رساند. همچنین برای چند هفته متوالی در فهرست پرفروش‌های کشور‌های اتحادیه‌ی اروپا در سال ۲۰۱۸ قرار دارد.

ماجرای این کتاب در یک کافه رخ می دهد. جایی که در آن، جان با افرادی که در کافه هستند در مورد سوالات خاصی صحبت می کنند. جان یک هفته مرخصی گرفته است و می خواهد از هرچیزی که مربوط به کار است دور باشد و یک تعطیلات خوب را سپری کند. اما در راه بندان جاده گیر می افتد و چون حوصله ماندن در ترافیک را ندارد، تصمیم می گیرد از راه دیگری به مقصد خود برسد. اما در تلاش برای پیدا کردن راه دیگر، مسیر خود را گم می کند و در نهایت سر از کافه ای به نام چرا در می آورد.

خلاصه کتاب

نویسنده با نوشتن این داستان به آدم‌ها کمک می کند تا در جستجویشان برای رسیدن به معنای زندگی موفق باشند. شاید بتوان گفت این کتاب بر پایه این سخن نیچه نوشته شده است: «کسی که چرای زندگی را یافته، با هر چگونه‌ای نیز خواهد ساخت.» او در کتابش از زندگی کسی می نویسد که برای کمی فکر کردن و دور بودن از کار، راهی سفر می شود. او مدت‌ها است که به معنا و مفهوم زندگی فکر می کند و در تلاش است تا آن را دریابد. به نظرش کار کردن طولانی مدت و در ازای آن، دریافت حقوق نمی تواند همان معنای زندگی باشد.

در داستان کتاب کافه ای به نام چرا جان، مردی عجول و شتاب زده که در تقاطع های واقعی و استعاری سرگردان شده،خود را مقابل غذاخوری کوچک و دور افتاده ای می یابد که گویا در وسط نا کجا آباد واقع شده است.او که فقط به قصد بنزین زدن برای ادامه سفر پیاده شده به طرزی کاملا متفاوت تغذیه می شود.در آن مکان استثنایی،مشتریان تشویق می شوند درباره این سوال تعمق کنند: چرا اینجا هستند؟ آیا از مرگ می ترسید؟ آیا راضی هستید؟ جان با این غذای فکر و راهنمایی سه شخصیتی که در کافه ملاقات می کند وارد سفر خود شناسی می شود،و در طول راه به نگرشی تازه نسبت به زندگی و روابط دست می یابد

بخشی از متن کتاب

هر روز آدم های زیادی هستند که سعی دارند وسوسه ات کنند وقت و انرژی ات را صرفشان کنی. برای مثال، ایمیل هایت را در نظر بگیر. اگر قرار باشد در هر فعالیت، خرید، یا خدماتی که از طریق ایمیل ها به تو پیشنهاد می شود شرکت کنی، هیچ وقتِ آزادی برایت باقی نمی ماند. تازه این فقط مربوط به ایمیل هایت می شود. علاوه بر این، آدم هایی را در نظر بگیر که تشویقت می کنند پای کدام برنامه تلویزیون بشینی، کجاها غذا بخوری، کجاها بگردی… و یک وقت به خودت می آیی و می بینی ای دلِ غاقل! داری همان کارهایی را می کنی که همه می کنند، یا می خواهند بکنی…

هیچ کس غیر از خودت نمی تواند بگوید چه چیز باعث رضایت و خشنودی تو می شود، پس خودت باید آن را شناسایی کنی. زندگی حکایتی بی نظیر است، فقط بعضی از آدم ها متوجه نمی شوند که خودشان نویسنده ی این حکایت هستند و می توانند آن را هر طور که می خواهند بنویسند. وقتی با دید باز و گسترده به مسائل بنگریم، فشارها، نگرانی ها، پیروزی ها، شکست ها، دیگر در نظرمان کوچک می شوند.

نقد کتاب کافه ای به نام چرا

مطالعه‌ی کتاب‌های روانشناسی و خودسازی به دلیل پیام‌های تکراری و خسته‌ کننده‌شان ممکن است به تدریج برای مخاطب دشوار و ملال‌آور شود اما کافه ای به نام چرا کتابی است که توانسته است تمام این مفاهیم عمیق معناشناسانه را در قالب داستانی تمثیلی و دلنشین بیان کند. حتی بدون فصل آخر این کتاب که در آن نویسنده اقدام به رمزگشایی از مفاهیم کتاب می کند هم مخاطب باهوش می تواند ساختار تمثیلی و تشبیهات را در رخدادها و گفت و گو‌هایی که اتفاق می‌افتد با زندگی واقعی امروزمان درک کند.

کتاب کافه ای به نام چرا انتخابی مناسب برای کسانی خواهد بود که در جست و جوی معنای زندگی‌شان هستند و کتاب‌های دیگر روانشناسی خودسازی به دلیل اشاره‌ی مستقیمشان به موضوعات تاکنون نتوانسته‌اند کمکی به وی برسانند.

تعداد بازدید: 2,568 بار

John%20Strelecky%20 %D8%AC%D8%A7%D9%86%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D9%84%DA%A9%DB%8C

عنوان کتاب: کافه ای به نام چرا (کافه چرا)

مکانی برای یافتن چراهای زندگی

جز کتاب هایی که زندگی تان را دگرگون خواهند کرد

جزو لیست پرفروش ترین کتاب ها در آمریکا و اروپا

نویسنده: جان استرلکی (جان پی استرلکی)

مترجم: امیرحسین مکی

تعداد صفحات کتاب: 60 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 1 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

رمان آتش خامو‌ش یکی از کتابها و نوشته های ارزشمند سیمین دانشور  و نخستین مجموعه داستانی است که توسط یک بانوی ایرانی نوشته شد. این کتاب شامل 16 داستان است که برای نخستین باز در سال 1327 شمسی به چاپ رسید.
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 3597
بر خلاف انتظارها رمان خواهر من قاتل زنجیره ای است با ژانر کمدی سیاه و از دل اتفاقات و فرهنگ آفریقایی، خوش درخشید و برنده جوایز زیادی شد. بریث ويت با هوشیاری و بازی با کلمات خواننده را درگیر ماجرایی می کند که نمی داند از مقتول عصبانی...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 481

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *