چگونه گورخر راه راه شد

قیمت اصلی 34.000 تومان بود.قیمت فعلی 28.000 تومان است.

و سایر داستان های داروینی باری به هر جهت

نویسنده:

مترجم: کاوه فیض اللهی

تعداد صفحات کتاب: 134 صفحه

حجم فایل: 10.5 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب چگونه گورخر راه راه شد pdf

دانلود کتاب چگونه گورخر راه راه شد pdf

لئو گراسه در کتاب چگونه گورخر راه راه شد مطالبی درباره انتخاب طبیعی و تکامل زیستی جانوران مطرح می‌کند که خواندنش برای تمامی کسانی که به مطالب علمی علاقه‌دارند جذاب است.

مطالبی درباره تولید مثل حیوانات، اسرار رفتار جانوران، موجودات استثنایی مثل سوسگ‌های سرگین غلطان و گورکن های عسل خوار، عامل انسانی به عنوان نابود کننده دنیای جانوران دیگر. در این راهنمای آموزنده و بامزه به این معماهای تکاملی و واقعیت‌های شگفت‌انگیز دنیای جانوران پاسخ داده می‌شود. خودتان را آماده کنید که هنگام خواندن کتاب چگونه گورخر راه راه شد مجذوب و شگفت‌زده شوید و از آن بهتر لذت ببرید.

  • چرا زرافه گردنی به این درازی دارد؟ چرا گورخر راه‌راه است؟
  • چرا گلهٔ بوفالوها کمابیش دموکراتیک است اما فیل‌ها دیکتاتوری را ترجیح می‌دهند؟
  • علت معماری درخشان تپهٔ موریانه‌ها یا پیچیدگی‌های زندگی جنسی کفتارها چیست؟
  • چرا گورکَن عسل‌خوار طوری تکامل یافته که یکی از مؤثرترین عوامل کشتار جمعی باشد؟

لئو گراسه نویسنده کتاب چگونه گورخر راه راه شد از بااستعدادترین و آینده‌دارترین طبیعی‌دانان جوان فرانسه است. او که اکنون 29 ساله است زیست‌شناسی تکاملی و روزنامه‌ نگاری خوانده است و بیشتر وقتش را صرف ترویج علم می‌کند. در پنج سال گذشته بیش از 700 هزار نفر مشترک کانال یوتیوبی او با نام «زیست‌شناسی کثیف» (DirtyBiology) شده‌اند؛ کانالی که در آن با نگاه طنز به شگفتی‌های حیات می‌پردازد.

نقد کتاب چگونه گورخر راه راه شد pdf

کتاب چگونه گورخر راه راه شد یکی از معدود آثاری در زمینه زیست‌شناسی نظری است که برای خواننده عمومی نوشته شده است. زیست‌شناسی نظری در برابر زیست‌شناسی تجربی قرار می‌گیرد و رشته‌ای است که در آن برای شناخت اصول حاکم بر رفتار یک سیستم از مدل‌های ریاضی استفاده می‌شود. زیست‌شناسی نظری آکنده از جذابیت‌های بی‌نظیر است و اسراری از طبیعت آشکار می‌کند که معمولاً با کار تجربی به زحمت می‌توان آن‌ها را کشف کرد.

از میان قانون‌هایی که بر تکامل جاندارن حاکم‌اند، انتخاب طبیعی از همه قدرتمندتر است. قدرت انتخاب طبیعی، به ویژه در علفزار بزرگ آفریقا (ساوانا) بسیار مشهود است. اگر فردی امتیاز یا برتری کوچکی نسبت به دیگری داشته باشد، فرزندان بیشتری تولید خواهد کرد. اگر این فرزندان همان امتیاز را به ارث ببرند و آن را به نسل بعد منتقل کنند، زادگان فرد ممتاز سرانجام بر کل خزانه ژنی آن گونه غالب خواهند شد، در حالی که زادگان رقیب سابقش به فراموشی تکاملی سپرده خواهند شد. این البته روایت شده چیزی است که در طبیعت روی می‌دهد: در جهان واقعی هرگز به این سرراستی نیست.

گراسه در کتاب چگونه گورخر راه راه شد با هدف ترویج زیست شناسی تکاملی، یک رویکرد سرگرم کننده را که همزمان از سطحی نگری به دور است، اتخاذ می کند.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1138 نویسنده:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “چگونه گورخر راه راه شد”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *