آواره و سایه اش

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
آواره و سایه اش (nbookcity.com)

دانلود کتاب آواره و سایه اش

کتاب آواره و سایه اش شامل گزین گویه ها و سخنان قصار با ساختاری خلاقانه و منحصر به فرد است.

این کتاب با گفتگوی تامل برانگیز سایه با آواره که شاید کنایه از دوپاره بودن وجود آدمی، آغاز شده است. فریدریش نیچه از رمانتیسم، اخلاق، نثر، ادبیات، موسیقی، طبیعت و غیره سخن می گوید، تا به این پرسش برسد که: تو کجایی؟ کجایی تو؟ و بعد از آن گزارشی کوتاه از اندیشه ها و آثار نیچه در ایران مطرح شده و نیز در پایان، کتاب شناسی آثار نیچه در زبان فارسی آورده شده است.

خلاصه کتاب

کتاب آواره و سایه اش شرح یک داستان نمادین میان یک آدم آواره و سایه است. مباحث مطروحه  در اصل یک دیالکتیک فلسفی میان این دو است.

اگر شرایط بر وفق مراد باشد،زمانی می رسد که برای نگه داشتن ارزش های اخلاقی _عقلانی خودمان ،دلمان میخواهد خیلی بیشتر از انجیل ،کتاب های تفکر و اندیشه ی سقراط را بخوانیم و از آثار مونتانیه و هوراس در جایگاه پیشگامان و راهنمایان استفاده کنیم تا بتوانیم ساده ترین و جادوانه ترین احکام میانجی، یعنی سقراط سود ببریم.بسیاری از حکمت های فلسفی در نهایت به او می رسد و این حکمت ها در اصل حکمت طبیعت های مختلف است که با نیروی عقل و عادت و با تمام سرعت ،هدف رسیدن به شادی و خوشبختی در زندگی است.

بر همین مبنا می توان نتیجه گرفت که نقطه خاص سقراط، در مورد تمام سرشت های گوناگون بشری است. قبل از آنکه مسیحیت بنیان نهاده شود، سقراط روش شاد کامی و حکمتی سرشار از بازیگوشی از بنیان نهاده بود که برترین شرایط روحی را برای آدم ها مهیا می کرد؛ علاوه بر این سقراط درک و فهم زیادی هم داشت.

در سال 1876 ، نیچه از واگنر جدا شد ، و در همان سال سلامتی فزاینده او (احتمالا اثرات اولیه تومور مغزی) وی را مجبور به درخواست مرخصی از وظایف دانشگاهی خود در دانشگاه بازل کرد. در پاییز 1876 ، او در سورنتو ، در خانه یک حامی هنری ثروتمند ، مالویدا فون میسن باگ ، به دوستش پاول ری پیوست و کار در مورد کتاب آواره و سایه اش را شروع کرد.

بخشی از متن کتاب

سایه: البته سایه ها خجول تر از آدمیانند؛ تو به هیچ کس نمی توانی بفهمانی، چگونه ما با همدیگر سخن گفته ایم! – آواره: چگونه ما با همدیگر سخن گفته ایم؟ پناه بر خدا از گفتگوهای نوشتاری پراطناب! اگر افلاطون لذت کمتری از به هم بافتن می برد، خوانندگانش لذت بیشتری از افلاطون می بردند. گفتگویی که در واقعیت انگشت به دهانمان می کند، همینکه تبدیل به نوشتار می شود و می خوانندش، نگارهای ست با سایه روشن های آشکارا نادرست: همه چیز یا بسیار بلند است یا بس کوتاه.

– ولی ممکن است بتوانم بگویم، برای چه با هم ساخته ایم؟ سایه: چون من خرسندم؛ زیرا همگان تنها باورهایت را در این باز می شناسند که: سایه یاد آور هیچکس نیست! آواره: شاید برخطایی دوست من! تا کنون در عقایدم بیشتر از من، به سایه ام پی برده اند. سایه: پی بردن به سایه بیش از نور؟ مگر ممکن است؟

 شکنندگی زمین و علت العلل آن. – وقتی به پیرامونمان می نگریم همواره به کسانی بر می خوریم که در تمام زندگی شان تخم مرغ خورده اند، بدون اعتنا به اینکه بیضی ترین چیزها خوشمزه ترین چیزها هستند! کسانی که نمی دانند هوا هم برای پایین تنه ضروری ست، که بوهای خوش در هوای روشن و سرد بیشترین تأثیر را دارند، که حس چشایی مان در جاهای مختلف دهان یکسان نیست و صحبت کردن یا به دقت گوش دادن موقع غذا خوردن به شکم آسیب می رساند. برای نقصان حی مشاهده به این مثالها رسند نمی شویم. حتی باید اعتراف کنیم که بسیاری از امور ثانوی تر را بسیار بد نگریسته اند و آنها را به ندرت مشاهده کرده اند. و این آیا بی اعتنایی ست به آنها؟ آدمی می پندارد که تقریبا همه شکنندگی های جسمانی و روحانی تک تک افراد از این نقصان منشعب می شود.

نقد کتاب آواره و سایه اش

کتاب آواره و سایه اش نخستین بار در سال ۱۸۷۹ به صورت پیوست و مکمل کتاب انسانی، زیاده انسانی و بعدها به صورت مستقل منتشر شد. این کتاب در پایان دوره‌ی نخست تفکر نیچه و پس از زایش تراژدی و تأملات نابه‌هنگام نوشته شد.

کتاب های نیچه رو باید کامل بخوانید، به دو علت: یکی اینکه با افاکر نیچه آشنا بشوید و دیگر اینکه هر کتاب مراحل خاص خودش را دارد .

تعداد بازدید: 394 بار

Friedrich%20Nietzsche%20 %D9%81%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%B4%20%D9%86%DB%8C%DA%86%D9%87

عنوان کتاب: آواره و سایه اش

نویسنده: فریدریش نیچه

مترجم: علی عبداللهی

تعداد صفحات کتاب: 260 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 2.9 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

در کتاب مت هیگ می‌توانید اطلاعات زیادی درباره انواع آفت‌های زندگی مدرن از قبیل از کار افتادیگ، معضلات سلامت روانی، اضطراب‌های اینترنتی، واهمه های تلفنی، تنهایی مزمن، اختلالات تغذیه، اعتیاد به اینترنت...
بروزرسانی: 1 روز قبل
تعداد بازدید: 634
کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه به قلم جان مورفی در سال ۱۹۹۹ میلادی توسط مؤسسه مالی نیویورک منتشر شد. این کتاب بیش از ۵ سال عنوان پرفروش‌ترین منبع آموزشی چاپی در زمینه سرمایه‌گذاری را به خود...
بروزرسانی: 1 روز قبل
تعداد بازدید: 40997

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *