اهرام اسرارآمیز مصر

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
اهرام اسرارآمیز مصر (nbookcity.com)

دانلود کتاب اهرام اسرارآمیز مصر

کتاب اهرام اسرارآمیز مصر از مجموعه‌ کمیک های انتشارات عصر اندیشه است که با روایتی جذاب به نوجوان آموزش می دهد.

اگنیسکا بیسکاپ در این کتاب به گذشته و حال اهرام ثلاثه مصر می پردازد، آخرین بازمانده از عجایب هفتگانه جهان که هنوز بشر از دیدنش به حیرت می افتد. این کتاب جذاب و کتاب‌های دیگر این مجموعه برای افزایش اطلاعات تاریخی و علمی نوجوانان نوشته شده‌اند.

خلاصه کتاب

نویسنده در کتاب اهرام اسرارآمیز مصر: کشف رموز اهرام با دکتر ایزابل سوتو از چگونگی خلق اهرام ثلاثه مصر می گوید. هیچ کس واقعاً نمی‌داند که دقیقاً چرا مقبره فراعنه مصر به صورت هرم ساخته می شد. مصرشناسان می گویند شاید اهرام بازتاب دهنده نور خورشید بودند یا فقط سمبل اولین زمینی بودند که پس از سیل رود نیل از آب سر بر آوردند. در آن زمان آهن هنوز برای استفاده در ابزار مورد استفاده قرار نمی‌گرفت. سازندگان هرم از ابزار چوبی، سنگی و مسی برای ساخت بناهای یادبود استفاده می‌کردند.

مصرشناسان معتقدند که برای ساخت بزرگ‌ترین هرم بین بیست هزار تا بیست و پنج هزار کارگر به مدت پنج سال کار کرده‌اند. در آن‌جا چهار هزار کارگر مقیم بودند، که شامل کارگران بنا، کارگران ساده و کارگران بالابر بودند. در حدود شانزده تا بیست هزار نفر نیز کارگران ثانویه بودند که شامل سازندگان سطوح شیب‌دار، ابزارسازها، هم‌زن‌های مصالح و مردمی که برای تهیه غذا و لباس به دیگر کارگران کمک می کردند، می شدند.

بخشی از متن کتاب

آهن هنوز برای استفاده در ابزار مورد استفاده قرار نمی گرفت. سازندگان هرم از ابزار چوبی، سنگی و مسی برای ساخت این بناهای یادبود استفاده می کردند. دزدان به تمام اهرام دستبرد زده اند. هیچ اتاقی در هرم تا کنون سالم نمانده است. هرم بزرگ ۴۰۰ سال پس از ساخت مورد دستبرد قرار گرفت. مصریان بخاطر دزدان مقبره کار ساخت اهرام را متوقف کردند. در حدود ۳۵۰۰ سال پیش فراعنه مصردر دره ای به نام دره پادشاهان دفن می شدند. مقبره تات آنخ آمن نیز در اینجا کشف شد.

در یک دوره گردشگران قادر به بالا رفتن از اهرام جزا بودند اما به خاطر خطری که آنها را تهدید می کرد و خساراتی که به اهرام میزد این کار متوقف شد. امروزه اهرام با خطر دیگری مواجه هستند: آلودگی هوا. اهرام بسیار به شهر قاهره بزرگترین شهر مصر نزدیک هستند. آلودگی که از ترافیک شهر تولید می شود باعث فرسایش سریع اهرام می شود. هرم بزرگ ۱۴۶متر بلندی دارد و اصولا دارای سنگ نمای سفید بر روی اضلاع خود بود. اما به خاطر کیفیت بسیار بالا، این سنگ ها برای ساخت بناها و ساختمان های قاهره توسط مردم از هرم جدا شد. امروزه هرم بزرگ در حدود ۱۳۷ متر ارتفاع دارد.

نقد کتاب اهرام اسرارآمیز مصر

کتاب اهرام اسرارآمیز مصر برای کودکان 9 تا 12 ساله که به تاریخ کشورهای مختلف علاقمند هستند، بسیار جذاب و سرگرم کننده است.

تعداد بازدید: 512 بار

%D8%A7%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%85%20%D8%A7%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%B1%D8%A2%D9%85%DB%8C%D8%B2%20%D9%85%D8%B5%D8%B1%20 nbookcity.com 1

عنوان کتاب: اهرام اسرارآمیز مصر

کشف رموز اهرام با دکتر ایزابل سوتو

نویسنده: اگنیسکا بیسکاپ

مترجم: فرشید مزینانی

تعداد صفحات کتاب: 34 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 15.7 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

در این کتاب مفاهیم اصلی ریاضیات مناسب برای کودکان هم آموزش داده شده است که تصاویر و عنوان‌های جذابی دارد. این کتاب را به تمام کودکان و دانش‌آموزان پیشنهاد می‌کنیم از طرفی برای والدین و مربیانی که دغدغه آموزش به...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 372
کتاب انواع سس ها توسط ساناز مینایی (اکرم مینایی) نوشته شده است و توسط انتشارات ساناز سانیا به چاپ رسیده است. همان گونه که از عنوان پیداست در این کتاب صوتی با دستور درست کردن انواع سس ها آشنا می شوید. سس یکی از چاشنی‌های محبوب غذاهاست که در...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 2739

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *