بازی مهره شیشه ای

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
بازی مهرهٔ شیشه یی (nbookcity.com)

دانلود کتاب بازی مهره شیشه ای

حوادث کتاب بازی مهره شیشه ای در قرن بیست و سوم میلادی می‌ گذرد و هرمان هسه خواننده را با خود به سرزمین کمال مطلوب که به آن نام کاستالیا داده، می‌کشاند، سرزمینی که مشتاقان عالم معنا، دور از غوغای جهان در آن سکونت دارند.

این سرزمین نمایشی از تلفیق فلسفه غرب با عرفان شرق، زیبایی با افسون، فرمول‌های دقیق علمی با ترنم موسیقی است. سرگذشت قهرمان کتاب سرگذشتی است که هسه خود آرزوی آن را در سر می‌پروراند. نظر هسه آن است که بشر در هیچ مرحله‌ای از زندگی نباید عقب بماند و پیوسته باید در دایره‌ای جدید نفوذ کند، همچنان که در این بازی مهره‌ها باید پیوسته پیش بروند، زیرا سرشت توقف را نمی‌شناسند.

چکیده کتاب

رمان بازی مهره شیشه ای، آخرین رمان هرمان هسه که جایزه ی نوبل ادبیات را در سال 1946 برای او به ارمغان آورد، داستانی شگفت آور درباره ی پیچیدگی های زندگی معاصر است و اثری کلاسیک در ادبیات مدرن به حساب می آید. رمان بازی مهره ی شیشه ای در قرن بیست و سوم گذشته و روایت گر زندگی فردی به نام جوزف نشت است که به درجات بالای انجمن کاستالیا رسیده است؛ کاستالیا، نام مکانی دوردست بوده که جامعه به منظور رشد و شکوفایی استعدادهای برتر نخبگان، آن را به وجود آورده است. جوزف از همان دوران کودکی، علاقه ی شدید و عجیبی به مهارت یافتن در بازی تیله شیشه ای داشت؛ این بازی، نیازمند آمیزش قوانین زیبایی شناسی با هنرهای علم گرایانه از قبیل ریاضیات، موسیقی، منطق و فلسفه است. شخصیت اصلی کتاب در بزرگسالی به دنبال تسلط بر این هنرها رفته و فراز و نشیب های فراموش نشدنی و جذابی را از سر می گذراند.

جملاتی از متن کتاب

  •  در ما هیچ جاودانگی ای نیست؛ ما موجی هستیم که برای گرفتن هر قالبی که پیدا کنیم، در جریانیم.
  • هر کدام از ما تنها یک انسانیم، صرفا یک تجربه ایم، یک نقطه ی سکون در مسیر. اما همه ی ما باید در راه رسیدن به کمال باشیم، باید تلاش کنیم به مرکز برسیم نه حاشیه.
  • نمی دانم که آیا زندگی ام بی فایده و صرفا یک سوء تفاهم بوده، یا این که معنی هم داشته است.

نقد و بررسی کتاب بازی مهره شیشه ای

کتاب‌های هرمان هسه، نویسنده و شاعر معروف آلمانی، به بیش از پنجاه زبان زنده دنیا ترجمه شده‌اند و بیش از هشتاد میلیون نسخه از آثارش در سراسر دنیا به فروش رفته است. اما آنچه برای هسه بیشترین اهمیت را داشت تاثیر نوشته‌هایش ب روی خوانندگان بود. او سعی داشت مخاطب خود را به اندیشیدن وا دارد. هسه، که در سال 1946 برای رمان بازی مهره شیشه ای موفق به دریافت جایزه نوبل ادبیات شد، همچنان یکی از پرخواننده‌ترین نویسندگان دنیا به حساب می‌آید. او  علاوه بر جایزه نوبل، موفق به دریافت هشت جایزه ادبی دیگر از جمله جایزه جهانی گوته شد.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

تعداد بازدید: 972 بار

Hermann%20Hesse%20 %D9%87%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%20%D9%87%D8%B3%D9%87 3

عنوان کتاب: بازی مهره شیشه ای

نویسنده: هرمان هسه

مترجم: عبدالحسین شریفیان

تعداد صفحات کتاب: 751 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 11.1 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

جنایت خفته (Sleeping Murder) رمانی جنایی از آگاتا کریستی است. این کتاب از سری داستان های کارآگاه پوارو می باشد که در آن به کشف راز قتلی مرموز پرداخته است و با بیان روایت قتل از زبان شاهدین پرده از این راز برداشته می شود ...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1615
کتاب دیروز و امروز به روایت یکی از ماجراهای زندگی «نیکولو ماکیاولی» سیاستمدار ایتالیایی می پردازد. بخش عمده ای از این روایت، تخیلی و زاییده ذهن داستان پرداز سامرست موام نویسنده رمان است و کتاب سرشار از همان شوخ طبعی و نکته سنجی اوست که بر جذابیت این رمان می افزاید...
بروزرسانی: 3 سال قبل
تعداد بازدید: 420

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *