به من قول بده پدر

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
به من قول بده پدر (nbookcity.com)

دانلود کتاب به من قول بده پدر

کتاب به من قول بده پدر، خودزندگینامه جو بایدن است که در سال 2017 نوشته شد و به یکی از پرفروشترین های نیویورک تایمز تبدیل شد.

جو بایدن سیاستمدار آمریکایی و چهل و ششمین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا است. او که یک دموکرات است، پیش‌تر از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷، تحت ریاست‌ جمهوری باراک اوباما چهل و هفتمین معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا بوده و از ۱۹۷۳ تا ۲۰۰۹ به مدت ۳۶ سال ایالت دلاور را به‌عنوان یکی از سناتورهای ایالات متحده آمریکا نمایندگی کرد.

بایدن اولین‌ بار در سال ۱۹۷۲ به‌عنوان سناتور ایالات متحده از دلاور انتخاب و در نتیجه ششمین سناتور جوان تاریخ آمریکا شد. او شش بار دیگر به این سمت انتخاب شد و در زمان رسیدن به معاونت رئیس‌جمهور در سال ۲۰۰۹ چهارمین سناتور ارشد در سنای ایالات متحده آمریکا بود.

خلاصه کتاب

جو بایدن در کتاب به من قول بده پدر، در مورد تلاشش برای رسیدن به اهداف می‌گوید. به‌ طوری‌ که می‌خوانیم او بعد از بیماری پسرش «بو» برای رسیدن به موفقیت‌ها بیشتر سعی می‌کند تا او را خوشحال کند:

«بعد از آن روز هر روز زندگی‌ام را طبق این توصیه بنا کردم؛ هدف داشته باش. هر اتفاقی هم که می‌افتاد، به هدفم چسبیده بودم. به زندگی ارزشمند چسبیده بودم. اگر این کار را نمی‌کردم و اجازه می‌دادم جنگ «بو»، من را تحلیل ببرد، آن‌ وقت ممکن بود کل دنیایم فروبریزد. نمی‌خواستم کشور، دولت «اوباما»، خانواده‌ام، خودم و مهمتر از همه «بو» را ناامید کنم.»

کتاب به من قول بده پدر را به کسانی که می‌خواهند درباره روش کاری و زندگی شخصی جو بایدن اطلاعات بیشتری داشته باشند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از متن کتاب

نخست وزیر عبادی در تماس تلفنی در آن روز، ۴ مارس ۲۰۱۵، همکاری های نظامی جدی در نبرد جدیدی در تکریت میخواست و میخواست که هرچه سریعتر این کار انجام شود. عبادی در خطر از دست دادن کنترل نبردی محوری علیه غده بدخیم جدید ترس و وحشت، دولت اسلامی عراق و شام یا همان داعش که در خاورمیانه در حال رشد بود قرار داشت. درخواست بزرگی داشت که هم برای عراق و هم برای آمریکا تبعاتی داشت؛ و جدای از پیامدهای جهانی، مسئله ای بود که برای خود من بسیار مهم بود.

اکثر آمریکایی ها از زحمات دوازده ساله هزینه برمان در عراق خسته شده بودند و خیلیها آن را مثل یک صدای مزاحم در پس زمینه میدانستند. من این طور نبودم. من که از سال ۲۰۰۳ برای کمک به ایجاد یک دولت کارآمد در عراق فعالیت می کردم که ممکن بود به یک دموکراسی واقعی بینجامد عمیقاً در این جریان غرق بودم. بیش از ۲۰ بار به عراق سفر کرده بودم، نخستین بار به عنوان عضو عالی رتبه و رئیس کمیته روابط خارجی سنا، و بعدها به عنوان معاون رئیس جمهور پس از اینکه باراک در سال ۲۰۰۹ من را در جلسه مقامات ارشد در دفتر بیضی انتخاب کرد.

عراق میشود گفت که خسته کننده ترین مسئله حرفه ۴۰ ساله من در روابط خارجی بوده است. روابط میان سه جناح اصلی در عراق: عربهای شیعه، عربهای سنی و کردها، با خشونت و بدبینی همراه بود و خشونتی آشکار در میان آنها وجود داشت. این سه جناح کینه های کهنه و تازه ای نسبت به همدیگر داشتند. مرزهای امروزی این کشور پس از جنگ جهانی اول و فروپاشی امپراتوری عثمانی این طوری طراحی شده است.

رژیم بعثی صدام حسین ۱۳۵ مطلوب اقلیت اعراب سنی این کشور بود.  در حالی که آرمانها و خواست اکثریت شیعه عرب این کشور که در مرکز و جنوب عراق مستقر هستند، اقلیت کرد در شمال هستند، هر دو با بی رحمی سرکوب میشدند. حمله آمریکا در سال ۲۰۰۳ این نظم را برهم زد. سنی ها را از حکومت محروم کرد، شیعیان را نیرومند ساخت و رؤیاهای کردها برای استقلال را دوباره زنده کرد.

چندین سال تلاش برای متقاعد کردن رهبران سیاسی در عراق برای دیدن منافع و مزایای دولتی بر اساس چیزی فراتر از قدرت ناب و برتری فرقه ای و جناحی کاری بسیار زمان بر، خسته کننده و در نهایت نزدیک به غیرممکن بود؛ اما من نمی توانستم که دست بکشم. بو زندگی و اعضای بدنش را در طول یک سال استقرار نظامی در عراق به خطر انداخته بود. در آن شاهد مرگ و نابودی بود، گرچه زیاد درباره آن حرف نمیزد؛ اما…

نقد کتاب به من قول بده پدر

نویسنده کتاب ، با شکست‌ دادن دونالد ترامپ در نوامبر ۲۰۲۰، به عنوان چهل و ششمین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا انتخاب شد. بدین ترتیب برای اولین بار از زمان جرج بوش، یک رئیس‌جمهور در حال کار نتوانست در دومین انتخابات خود پیروز شود. بایدن در روز معارفه خود در ۲۱ ژانویه ۲۰۲۱ پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا و اولین رئیس‌جمهور از ایالت دلاور بود.

همچنین او یکی از دو معاون رئیس‌جمهوری است که در حالی در انتخابات ریاست‌ جمهوری به پیروزی می‌رسد که دوره معاونتش تمام شده‌ است. بایدن دومین رئیس‌ جمهور کاتولیک رومی و غیر پروتستان پس از جان اف کندی، و اولین رئیس‌جمهور از نسل خاموش است. رئیس‌جمهور مستقر دونالد ترامپ از شرکت در مراسم تحلیف او خودداری کرد، اتفاقی که اولین بار در ۱۰۰ سال گذشته رخ می‌دهد.

بایدن در روز اول ریاست‌جمهوری خود تعدادی فرمان اجرایی مبنی بر اجباری‌ شدن پوشیدن ماسک در بناهای دولت فدرال، پیوستن مجدد آمریکا به توافق اقلیمی پاریس، پایان دادن به وضعیت اضطراری ملی در مرز ایالات متحده آمریکا–مکزیک و پی‌ریزی مقدمات پیوستن دوباره ایالات متحده به سازمان جهانی بهداشت صادر کرد.

خواندن کتاب به من قول بده پدر برای هرکسی که به سیاست و زندگینامه افراد معروف علاقه دارد، لذت بخش خواهد بود.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 158 بار

Joe%20Biden%20(%D8%AC%D9%88%20%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D9%86)

عنوان کتاب: به من قول بده پدر

سالی پر از امید، سختی و اراده

نویسنده: جو بایدن

مترجمان: محسن صالحی اصیل و علی سلامی

تعداد صفحات کتاب: 217 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 19.65 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

در زندگی هر یک از افراد بشر دو راه وجود دارد: راه خوب و بد. اگر بعضی ها راه خوب را انتخاب می کنند برای آن است که راه بد بر اثر کثرت عبور ما بسته است! این سه کلمه جادویی را در روز چندین...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 1812
«حبیب بن مظاهر» از همراهان وفادار و شجاع پیامبر بود که در جنگ‌های بسیاری مانند صفین، نهروان و جمل در رکاب امام علی (ع) جنگیده بود. او شخصیتی ماندگار و برجسته در میان ائمه بود و نامش به عنوان یکی از...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 281

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *