آداب معاشرت برای همه

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
آداب معاشرت برای همه (nbookcity.com)

دانلود کتاب آداب معاشرت برای همه

کتاب آداب معاشرت برای همه یک راهنمای به روز شده و بسیار کاربردی برای بالا بردن کیفیت ارتباط شما با دیگران است.

جهان ما به شدت نیازمند زنده نگاه داشتن سنت های اجتماعی است؛ این سنت ها بر پایه ی ادب و نزاکت و مهربانی بنا شده اند و تحت عنوان آداب معاشرت به ما رسیده اند. این آداب را می توان با در نظر گرفتن تغییر ذائقه ها و روش ها در جامعه ی در حال تحول معاصر و احترام به آن ها به جا آورد. این کتاب به شما در انجام هردوی این کارها کمک می کند.

کاربران عزیز، نیک می دانند که گاهی فقط عملی صحیح است که کارساز باشد، این عمل می تواند دادن یک هدیه، فرستادن یک دعوتنامه ی رسمی یا یک دعوتنامه ی تبریک یا تسلیت و همدردی باشد. مردم به کتابفروشی ها می آیند تا آنچه نیاز دارند را انتخاب کنند. یک شیء مناسب یا اطلاعات صحیح، که هم قابل دسترس باشد و هم مطبوع. این کتاب مهم ترین روش ها را برای رسیدن به این هدف عرضه می کند. اثری است جامع، دقیق و مفرح. آن را با روحیه ی خوبی بخوانید و با یکدیگر مهربان باشید.

خلاصه کتاب

کتاب آداب معاشرت برای همه در چند بخش اصلی نوشته شده است. یک بخش توضیحات کلی کتاب است که تک تک مهم‌ترین آداب معاشرت را شرح می‌دهد و ۵ نوع کادر که هرکدام نکات مهمی را می‌گویند. کادر اول به اخبار و حقایق آداب معاشرت می‌پردازد، کادر دوم خطاها و نباید‌های این آداب را بیان می‌کند، کادر سوم نکات رفتاری را توضیح می‌دهد، کادر چهارم درمورد لحظه بحرانی و راه خروج از آن می‌گوید و کادر آخر سخن گذشتگان درباره آداب معاشرت را بیان می‌کند.

از آنجایی که آداب معاشرت و هنر برقراری ارتباط با دیگران،‌ نشانگر هویت و شخصیت شماست،‌ ضروری است که ظرافت‌های آداب معاشرت را بیاموزید و آن را در زندگی خود به کار بگیرید. جان کور و ماری میچل؛ این کتاب را در 6 فصل و با موضوعات مشخصی تدوین کرده‌اند. با خواندن این راهنمای تخصصی و کاربردی،‌ شیوه رفتار صحیح را درباره آداب غذا خوردن،‌ آداب محیط کار، مکاتبات،‌ آداب معاشرت در خانه،‌ گفتن حقیقت و مسابقات و سرگرمی می‌آموزید.

آشنایی با آداب معاشرت یک انتخاب نیست. آداب معاشرت یکی از معدود عواملی است که اجتماعات بشری را سرپا نگه می‌دارد. این آداب ممکن است مربوط به فرهنگ‌های متفاوت و متعددی باشد اما کارکرد همگی آن ها ایجاد یک ارتباط صحیح و دلخواه بین ابنای بشر است. احاطه و استفاده از آداب از پیش تعیین شده‌ی معاشرت عاملی است که می‌تواند تعیین کننده‌ی واقعی شخصیت اجتماعی و اصالت شما باشد. کتاب آداب معاشرت برای همه در دسته‌ی کتاب‌های علوم اجتماعی قرار دارد.

بخشی از متن کتاب

سؤال های فرزندان ممکن است رک و اساسی باشد اما اغلب اوقات آنها می خواهند نحوه رفتار بزرگترها را بدانند. برای مثال او می پرسد: «فرض کن توی میهمانی کسی را نشناسم در کنار چه کسی باید بنشینم؟ در مورد چه چیزی صحبت کنم؟ مطمئناً شما او را درک می کنید اما در جواب ممکن است او را درست راهنمایی نکنید. والدین و فرزندان (کودکان و بزرگترها) گاهی اوقات به یکدیگر به چشم عضو ناسازگار می نگرند که البته این حالت بیشتر برای بچه ها به وجود می آید.

به هر حال هر دو گروه زمانی که برای نخستین بار با کسی دیدار می کنند مقداری احساس ناراحتی دارند. بزرگترها با گفتن جملاتی نظیر «بار آخر که دیدمت قنداقی بودی با این احساس رویاروی می شوند اما کودکان در چنین شرایطی حرف نمی زنند و می کوشند از دیدها پنهان باشند. تقریباً تمام کودکان خجالتی اند البته با درجات متفاوت. شما میتوانید با استفاده از مطالب زیر فرزندتان را هدایت کنید تا بر خجالتش غلبه یابد. هر فردی با هر سن و سال هنگام رویارویی با افراد غریبه و محیط ناآشنا خجالت می کشد.

به جای نگران بودن در مورد خود بیشتر روی طرف مقابل تمرکز کنید. نکات زیر را به آنها آموزش دهید هنگام ملاقات با افراد ناآشنا: +برخیزند. + دست بدهند زیرا این کار نشانه حسن نیت و خوش آمدگویی است. + لبخند بزنند. + با نگاه کردن به چشم های طرف مقابل به او سلام کنند… به فرزندانتان آموزش دهید که برای شروع مکالمه از سؤالات زیر استفاده کنند: شما در همسایگی ما زندگی میکنید؟ آیا فرزند دارید؟ چه طور با والدین من آشنا شدید؟…

نقد کتاب آداب معاشرت برای همه

همه کسانی که دوست دارند در زندگی اجتماعی و روابط خود،‌ بهترین شیوه رفتاری را به کار بگیرند و ارزش هویت شخصی خودشان را بالا ببرند، ‌می‌توانند کتاب آداب معاشرت برای همه را بخوانند. ادب چیز خوبی ست. پس چرا آن را به دیگران تقدیم نکنیم؟ کسی که حرف می زند می کارد و کسی که می شنود درو می کند! اگر دیگران بد اخم هستند، شما خوش رو باشید. هزینه یک لبخند خیلی کم تر از هزینه برق است. ولی خیلی بیش تر از آن روشنایی می بخشد. با لبخند زندگی کنید، سلام کنید، تعارف و پذیرایی کنید.

در زندگی هر یک از افراد بشر دو راه وجود دارد: راه خوب و بد. اگر بعضی ها راه خوب را انتخاب می کنند برای آن است که راه بد بر اثر کثرت عبور ما بسته است! این سه کلمه جادویی را در روز چندین بار به کار برید: لطفا ً، متشکرم، ببخشید. در زندگی خانوادگی، شوم ترین کلمات این دو هستند : مال من، مال تو…

کتاب آداب معاشرت برای همه را به تمام کسانی که می‌خواهند آداب معاشرت را به درست‌ترین شکل یاد بگیرند پیشنهاد می‌کنیم.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 1,811 بار

Mary%20M.%20Mitchell%20 %D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%20%D9%85%DB%8C%DA%86%D9%84

عنوان کتاب: آداب معاشرت برای همه

نویسندگان: ماری میچل و جان کور

مترجم: ژاله طاهرنسب

تعداد صفحات کتاب: 223 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 5.77 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

در این کتاب چهار مقاله درباره شناخت نفس، فرایند تفرد، انسان کیهانی، رویارویی با شخصیت مهتر از ماری لوئیز فون فرانتس و ادوارد اف  ادینجر، دو نفر از بزرگترین مفسران اندیشه‌ های یونگ، می‌خوانید...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 399
توجه دقیق متفکران مدرنیته به جهان هستی و تمایز گذاری بین طبیعت و جامعه، ذهنیت و عینیت، مردم و چیزها در سایه سیاست، علم و تکنولوژی در هم می آمیزد و مفهومی ناواضح از مدرن شدن را ارائه می دهد...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 174

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *