به آن ها که عاشقشان بودم

آخرین ویرایش: 1 ماه قبل
به آن ها که عاشقشان بودم (nbookcity.com)

دانلود کتاب به آن ها که عاشقشان بودم

داستان کتاب به آن ها که عاشقشان بودم، واقعا جذاب و شخصیت‌های آن کاملا باورپذیرند. اقتباس سینمایی مشهوری نیز از این رمان در هالیوود ساخته شده است.

جنی هان این کتاب را با بیانی جذاب و با چاشنی طنز نوشته است که توانسته مخاطبان زیادی را به خودش جذب کند. با خواندن این کتاب می‌توانید تفاوت احساساتی را که در هر برهه از زندگی برایتان رخ می‌دهد، بهتر درک کنید.

خلاصه کتاب

کتاب به آن ها که عاشقشان بودم، رمانی عاشقانه و بامزه با داستانی جذاب برای دوستداران رمان‌های نوجوانان و رمان‌های عاشقانه است. این رمان داستان دختر جوانی به نام لارا جین را تعریف می‌کند که با یک اشتباه، نامه‌های خصوصی‌ عاشقانه و ساختگی‌اش لو می‌رود و او را در موقعیت عاطفی پیچیده و در عین حال طنزآمیزی قرار می‌دهد. موقعیتی که باعث می‌شود لارا عشق واقعی را تجربه کند و چیزی که ابتدا قرار بود تنها تظاهر به عاشق بودن باشد، کم‌کم به واقعیتی انکار‌ناپذیر تبدیل می‌شود.

لارا دختر 16 ساله‌ای است که اتفاقاتی در زندگیش او را به دردسر می‌اندازد. ماجرا از این قرار است که او هرگز آشکارا علاقه‌اش به پسران را اعتراف نمی‌کرد، اما در عوض برای هر کدام از آن‌ها نامه‌ای درباره احساساتش می‌نوشت، آن‌ها را مهر و موم می‌کرد و در جعبه‌ای زیر تختش پنهان می‌نمود.

اما سرانجام در میانه داستان اتفاقاتی رخ می‌دهد که لارا جین کم‌کم به سمت عشق واقعی حرکت می‌کند و در نهایت به آن دست می‌یابد. اتفاقاتی که برای لارا رنگ‌ و بوی جدیدی می‌گیرد و حتی مسیر زندگی‌اش را به سمت و سوی دیگری می‌برد. جنی هان یکی از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز است که از سال ۲۰۰۶ تا کنون تقریبا هر سال با یک کتاب تازه، توجه مخاطبان را جلب کرده است. اما در بین همه‌ی آثار او، نام رمان به آن ها که عاشقشان بودم بیش از همه شنیده می‌شود.

بخشی از متن کتاب

از پیتر میپرسم: «به نظرت اگه دو نفر مدت زیادی با هم باشن خیلی به هم نزدیک میشن؟» دو تایی نشسته ایم کف کتابخانه تکیه داده ایم به دیواره بخش کتابهای مرجع که هیچ کس گذرش به آنجا نمیافتد ساعت مدرسه تمام شده کتابخانه خالی است و ما مشغول انجام تکالیف هستیم. نمرات پیتر در درس شیمی تعریفی ندارد پس تصمیم گرفتم کمکش کنم. پیتر که یکباره موضوع برایش جالب شده سرش را از روی کتاب شیمی بر می دارد کتاب را می اندازد کنار و میگوید: «به اطلاعات بیشتری نیاز دارم مثلاً چند وقته که با هم هستن؟»

یه مدت زیاد مثلاً دو سال. سن شون چقدره؟ همسن خودمون؟» «تقريباً.» احتمالش هست اما نه حتماً بستگی به آدمش داره اما اگه قرار باشه شرط ببندم میگم آره. «اما دختره اهل این حرفها نیست. همین طور پسره.» راجع به کی ها داریم حرف میزنیم؟» «این یه رازه.» مکث می کنم. بعد می گویم: «کریس میگه محاله این طور نباشه. میگه غیرممکنه.» پیتر پوزخند میزند. چرا از اون مشورت میگیری؟ اون دختره عین یه قطار تصادفی میمونه.»

نخیر هم قطار تصادفی نیست. نگاهی بهم می اندازد سال اول دبیرستان با آبجوی کم درصد مست کرد، رفت روی پشت بوم خونه تایلر بویلان و ایستاد و نمایش استریپ کلاب اجرا کرد. «تو هم اونجا بودی؟ با چشمهای خودت دیدی؟ «بعله که دیدم. آقایی که خودم باشم لباسهاش رو از آب استخر واسه ش گرفتم.» لپهایم را باد میکنم خب کریس هیچ وقت درباره ش چیزی بهم نگفت، بنابراین نمیتونم حرفی بزنم. گذشته از اون آبجوی کم درصد که ممنوع نیست.» هنوزم تولید میشه منتها آب بستن .بهش باید نوشابه انرژی زا قاطیش کنی تا همون اثر رو داشته باشه.»

نقد کتاب به آن ها که عاشقشان بودم

نویسنده کتاب به آن ها که عاشقشان بودم، که از چهره‌های شاخص ادبیات پرفروش غرب به شمار می‌آید، پدر و مادر کره‌ای دارد، ولی در آمریکا به دنیا آمده و در نیویورک زندگی می‌کند.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رابطه‌ی تأثیرگذار لارا جین (شخصیت اصلی رمان) با دو خواهر و پدر مهربان و متفاوتش که سعی دارد جای خالی مادرشان را پر کند، سرشار از لحظات زیبا و به‌یادماندنی است که هر خواننده‌ای را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

از این کتاب خواندنی یک اقتباس سینمایی موفق و پرطرفدار نیز وجود دارد که در سال 2018 و به کارگردانی سوزان جانسون ساخته شده است. این سریال با نام «تقدیم به همه پسرانی که عاشق‌شان بودم» روانه بازار شد.

کتاب به آن ها که عاشقشان بودم، برای همه نوجوانانی که از خواندن روایت‌های داستانی عاشقانه و طنز لذت می‌برند بسیار مناسب است.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 467 بار

Jenny%20Han%20 %D8%AC%D9%8A%D9%86%D9%8A%20%D9%87%D8%A7%D9%86

عنوان کتاب: به آن ها که عاشقشان بودم

نامزد جایزه انتخاب خوانندگان جوان پنسیلوانیا سال 2016

نامزد جایزه لینکلن سال 2018

نامزد جایزه بهترین کتاب نوجوان گودریدز سال 2014

جز برترین آثار درباره ی خوراک ها

جزو برترین رمان های نامه نگارانه

نویسنده: جنی هان

مترجم: رضا اسکندری آذر

تعداد صفحات کتاب: 301 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 21.77 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

فلسفه زندگی از دید مری چیس همان چیزی است که «الوود» در این نمایشنامه می گوید: مادرم، همیشه به من می گفت: «الوود»، در این دنیا یا باید خیلی باهوش باشی، یا خیلی خوش مشرب. من سال ها باهوش بودم، پیشنهاد می کنم خوش مشرب باشید».
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 450
زن‌ها با توجه به شمار بیشتر آنها در جهان، خواستار دگرگونی‌اند. هرچه دختران و زنان آزادتر و آموزش یافته‌تر می‌شوند فرزندان کمتری می‌آورند؛ مردان مانع مسلم تنظیم خانواده هستند. حتی در ...
بروزرسانی: 5 ماه قبل
تعداد بازدید: 748

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *