بچه های واگنی

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
بچه های واگنی (nbookcity.com)

دانلود کتاب بچه های واگنی

کتاب بچه های واگنی اثری خواندنی و منحصربفرد و برگزیده بهترین کتاب زمستان ۱۳۹۵ لاک‌پشت پرنده در بیست و چهارمین فهرست لاک‌پشت پرنده است.

این رمان که برای مخاطبان کودک و نوجوان نوشته شده، یکی از عناوین سری مجموعه رمان‌های گرترود چندلر وارنر است. این معلم، زمانی‌ که تدریس می‌کرده، به این نتیجه می‌رسد که کودکان و نوجوانان، داستان‌‌های هیجان‌ انگیز را بسیار دوست دارند اما در این حوزه، کتابی که خواندنی و آسان‌خوان باشد، پیدا نمی‌کنند. به همین دلیل به نوشتن چنین کتاب‌هایی رو می‌آورد. رمان پیش رو اولین کتاب او با این رویکرد است.

خلاصه کتاب

کتاب بچه های واگنی درباره‌ی چهار بچه‌ است که پدر و مادرشان را از دست داده‌اند، هنری، جسی، وایولت و بنی. بچه‌ها از پدربزرگشان فرار می‌کنند. آن‌ها هیچوقت پدربزرگشان را ندیده‌اند اما می‌دانند که او از مادرشان بدش می‌آمده و به همین دلیل نمی‌خواهند با او باشند. در یک روز بارانی وقتی آنها در جنگل سرگردانند و به دنبال یک مکان خوب هستند تا از دست باران در امان بمانند، ناگهان یک فکر عجیب به سرشان می‌زند. این کتاب را به تمام کسانی که به دنبال ماجراجویی هستند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از متن کتاب

دخترها با دیدن گوشت و سبزیجات کلی ذوق کردند. با چاقوی هنری گوشت را بریدند. بعد کتری را از آب آبشار پُر کردند و گوشت ها را ریختند توی آن و یک بشقاب کوچک هم به عنوان در روی کتری گذاشتند. هنری شروع کرد به آتش درست کردن چسی سبزیجات را پاک کرد در آبِ نَهر شست و گفت: «بعد از این که گوشت ها پختند، سبزیجات را هم میریزم تا کمی بپزد. خیلی زود وقتی آب جوش آمد بوی خوب غذا بلند شد. نگهبان نشست و به سمت غذا خیره شد. گرسنه بود؛ بو میکشید و یکسره پارس میکرد.

بچه ها نشستند دور اجاق و شیرونان خوردند. گهگاهی چسی با یک قاشق بزرگ غذا را هم می زد. هنری گفت: «غذای معرکه ای میشود بگذار همین طور بجوشد. حواست بهش باشد. شب که برگردم کمی نمک هم میخرم. فقط هر کاری می کنید به آتش دست نزنید.» وایولت به پارچ و قوری پر از آب اشاره کرد و گفت: «اینها را گذاشته ایم برای وقتی که بنی یا نگهبان به آتش دست زدند.»

هنری خندید و خوشحال راهی شهر شد دلش میخواست میماند خانه و عطر غذای روی آتش را بو میکشید اما فکر کرد که باید برود سر کار. دوباره برگشت به خانه ی دکتر مور و خیلی خوشحال شد وقتی دکتر گفت: «میخواهی گاراژ را تمیز کنی؟» گاراژ اصلاً وضع خوبی نداشت و دکتر مور خنده اش گرفت وقتی دید که هنری دنبال جارو میگردد. دکتر گفت: «تا تو این جا را تمیز میکنی من می روم بیرون.

نقد کتاب بچه های واگنی

کتاب بچه های واگنی داستان ۴ کودک از یک خانواده به نام آلدن است. گرترود چندلر وارنر ماجراهای این خانواده داستانی را در ۱۹ کتاب بعدی خود ادامه داد و در مجموع ۲۰ کتاب در این باره نوشت. این نویسنده در سال ۱۹۷۹ از دنیا رفت.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 150 بار

Gertrude%20Chandler%20Warner%20 %DA%AF%D8%B1%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%AF%20%DA%86%D9%86%D8%AF%D9%84%D8%B1%20%D9%88%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%B1

عنوان کتاب: بچه های واگنی

نویسنده: گرترود چندلر وارنر

مترجم: آیدا مرادی آهنی

تعداد صفحات کتاب: 111 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 7.68 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

احمدرضا احمدی از بیست سالگی به طور جدی شعر گفتن را آغاز کرد و اولین مجموعه شعر خود را با نام «طرح» در سال 1341 منتشر کرد. احمدی حرف‌های خود را مال خودش می‌داند. او به دلیل...
بروزرسانی: 10 ماه قبل
تعداد بازدید: 248
کلود در همه رمان شاهکار در تلاش است میراثی از خود بر جای بگذارد. میراثی که بتواند در اختیار تاریخ و آیندگان قرار دهد و با خیال راحت سر بر زمین بگذارد. اما هرچه بیشتر در جستجوی خلق این شاهکار است...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 326

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *