بیشترش چیز خاصی نیست

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
بیشترش چیز خاصی نیست (nbookcity.com)

دانلود کتاب بیشترش چیز خاصی نیست

کتاب بیشترش چیز خاصی نیست تازه ترین اثر داگلاس آدامز است که در ادامه آثار قبلی خود نوشته است.

این رمان جلد پنجم و نهایی مجموعه‌ی «راهنمای کهکشان برای اتواستاپ زن‌ها»ست. اگر تاکنون از سفرهای زمانی و مکانی آرتور و فورد در کهکشان سردرگم نشده‌اید، در جلد پنجم دنیاهای موازی هم به ماجرا اضافه می شوند تا آشفتگی کامل شود. آرتور دوباره در سیاره‌ای دورافتاده زمین گیر شده، فورد به دنبال صاف کردن حسابش با انتشاراتی راهنمای کهکشان است و تریلیان در کره‌ی زمینی که نابود نشده با موجودات فضایی مواجه می‌شود که به دنبال طالع بینی‌اند. و البته الویس پرسلی هم این میان نقش خود را بازی می کند.

خلاصه کتاب

کتاب بیشترش چیز خاصی نیست رمانی است که اولین بار در سال 1992 منتشر شد. وقتی که سیاره تان از بین رفته، زنی که عاشقش هستید به خاطر سوءتفاهمی درباره ی فضا/زمان ناپدید شده، سفینه ای که در آن هستید در سیاره ای دوردست دچار سانحه شده، و تمام چیزی که می توانید به آن اتکا کنید توانایی هایتان در درست کردن ساندویچ است، دلسرد شدن اصلا کار سختی نیست. با این حال، «آرتور دنت» به جای دلسرد شدن، مرتکب اشتباهی بزرگ می شود و شروع می کند به لذت بردن از زندگی خود! اما دیری نمی گذرد که جهنمی عجیب از راه می رسد. آیا «آرتور» می تواند زمین را از نابودی کامل و چندبعدی نجات دهد؟ آیا او می تواند از یورشی همه جانبه توسط بیگانگان جان سالم به در ببرد؟

طنزو بافت کنایی رمان در همان فصل نخست رخ می نماید. نابودی زمین درون مایه و موضوع اصلی بسیاری از کتاب ها و فیلم های علمی- تخیلی است و در اغلب این آثار سیاره ی زمین از نابودی نجات می یابد اما در رمان راهنمای کهکشان برای اتواستاپ زن ها کره ی زمین در همان فصل اول نابود می شود و نابودی آن، چون تخریب خانه ی آرتور، نه موضوع اصلی رمان که حادثه ای فرعی و بی اهمیت و رخدادی است حاشیه ای که داستان با آن آغاز می شود و از آن فاصله می گیرد. سیاره ی زمین نیزنه بر اثر حمله ی موجودات فضایی یا سانحه ای طبیعی چون برخورد با ستاره ی دنباله دار، که فقط به این دلیل که سر راه یک بزرگراه کهکشانی است، نابود می شود.

بخشی از متن کتاب

دعا اینجوری شروع می‌شه. “من رو از دونستن چیزهایی که لازم نیست بدونم برحذر دار. من رو حتی از دونستن این که چیزهایی برای دونستن هست که من نمی‌دونم برحذر دار. من رو از دونستن این که تصمیم گرفتم چیزهایی رو ندونم که تصمیم گرفتم ندونم شون برحذر دار. آمین.” همینه اون چیزیه که خودتون به هرحال یواشکی برای خودتون دعا می‌کنید. برای همین فرقی نمی‌کنه بلند بگیدش یا برای خودتون.

نقد کتاب بیشترش چیز خاصی نیست

حضور در جایی که حضور معقول، معمول، پیش بینی پذیر و بهنجار نیست، جدیتی که تناقض مؤلفه های موقعیت، آن را به مضحکه بدل می کند و رسمیتی که جدیت آن، آن را مضحک می کند، از شگردهای خلق طنز است و کتاب بیشترش چیز خاصی نیست با خلق موقعیت هایی از این دست در اغلب پاراگراف های خود، خواننده را به طنزی کنایی و متعالی دعوت می کند.

داگلاس آدامز در این رمان بافت و ساختار، درون مایه ها و چالشهای ساختاری رمان های علمی تخیلی، رمانهای ناکجاآبادی و کتابهای فلسفی را با زبان کنایی خود واژگون می کند. شگردهای نوآورانه ی آدامز در خلق موقعیت داستانی و شخصیت های داستان و در بسط رمان، تکنیک های ابداعی او در طرح داستانی مباحث و مفاهیم فلسفی، برخورد بدیع و خلاق او با برخی مباحث مهم فلسفی چون معنای زندگی و با برخی پرسشهای علمی چون سفرهای میان ستاره ای، سفر در زمان، تکنولوژیهای پیشرفته، موجودات فضایی، فرهنگ ها، زبان ها و تمدن های مختلف در کهکشان، رمان را به اثری متعالی تبدیل می کند.

اگر چهار جلد قبلی کتاب راهنمای کهکشان برای اتواستاپ زن‌ها را خوانده اید کتاب بیشترش چیز خاصی نیست را از دست ندهید.

تعداد بازدید: 272 بار

Douglas%20Adams%20 %D8%AF%D8%A7%DA%AF%D9%84%D8%A7%D8%B3%20%D8%A2%D8%AF%D8%A7%D9%85%D8%B2

عنوان کتاب: بیشترش چیز خاصی نیست

کتاب پنجم از مجموعه راهنمای کهکشان برای اتواستاپ زن ها

نویسنده: داگلاس آدامز

مترجم: آرش سرکوهی

تعداد صفحات کتاب: 251 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 24.1 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

ماجرای رسیدن آرتور و همسفرانش به رستوران آخر جهان، دیدار آن ها با مردی که دنیا را اداره می کند و تفسیر طنز آمیز رمان از تاریخ کره ی زمین، از شیرین ترین، پُر معنا ترین و موفق ترین خط های داستانی جلد دوم مجموعه اند.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 385
آدامز در این اثر با نقل داستانیِ ماجراهایی که در فضای بین‌کهکشانی و سیاره‌هایی دور از کرهٔ زمین رخ می‌دهند، زمین، زمان، قدرت، مراجع و اتوریته‌های جهان معاصر، آدم‌ها و مفاهیم، افکار و کردار انسان‌ها را با زبانی...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 362

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *