تئودور بون پسرک وکیل

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
تئودور بون پسرک وکیل (nbookcity.com)

دانلود کتاب تئودور بون پسرک وکیل

جان گریشام نویسنده‌ی ژانر جنایی برای خلق داستان تئودور بون پسرک وکیل تحقیقات زیادی کرده و از تجربه‌ی فعالیتش در زمینه‌ی وکالت استفاده کرده است. او برای آفریدن شخصیت تئودور از حوادث واقعی زندگی و اخبار روزانه الهام گرفته و درباره‌ آن می‌گوید :الهام‌بخش من برای تمام داستان‌هایم آدم‌ها و اتفاقات دور و برم هستند که مرا تحت تاثیر قرار می‌دهند.

خلاصه کتاب

کتاب تئودور بون پسرک وکیل اولین کتاب از مجموعه ی تئودور بون است که جان گریشام آن را در سال 2010 منتشر کرد. این کتاب داستان جستوجوهای پسری است که به دنبال عدالت است و آرزوی وکیل شدن را در سر دارد. کتاب حاضر بعد از انتشار، مقدمه ی نوشتن شش کتاب دیگر هم شد که آخرین کتاب این مجموعه سال 2019 با عنوان «تئودور بون، شریک جرم» راهی بازار شد. جان گریشام با نوشتن داستان های مرتبط به فضای دادگاه برای نوجوانان در این مجموعه سعی دارد گروه سنی نوجوانان را با علم حقوق آشنا کند.

داستان تئودور بون پسرک وکیل مربوط به خانواده ای است که تنها یک فرزند پسر به نام تئودور دارند. مادر و پدر تئودور هر دو از وکلای پرمشغله و موفق شهرشان هستند که بیشتر اوقات زمان خود را در محل کارشان می گذرانند. تئودور نیز به تاثیر از خانواده اش علاقه دارد که وکیل سرشناسی شود تا بتواند عدالت را در جامعه برقرار کند. این کودک خردسال ۱۳ساله که پسری باهوش است در پی علاقه اش درگیر پرونده ی قتلی می شود که در آن ماجرا آقای دافی مظنون است. قاضی گانتری در جریان این پرونده ی قتل که هیچ شاهدی برای آن وجود ندارد تصمیم می گیرد آقای دافی را تبرئه کند تا این که تئودور با مدارک تازه ای به سراغ این پرونده ی جنایی می رود.

بخشی از متن کتاب

تئو همچنین می‌دانست که اعضای هیات منصفه به متهمی که برای نجات جان خود حاضر به شهادت دادن نمی‌شوند، بسیار مشکوک می‌شوند. اما تئو نمی‌توانست تشخیص دهد که آیا به پیت دافی مشکوکند یا نه. همه با دقت حرکات دافی را زیر نظر داشتند. او را نگریستند که روی صندلی شاهد نشست، دست راستش را بلند کرد، و سوگند یاد کرد که چیزی جز حقیقت نگوید. تئو خیلی خوب می‌توانست همه چیز را ببیند چون به لطف دستور قاضی گانتری در ردیف دوم و پشت سر میز وکیل مدافع نشسته بود. آیک در سمت راستش نشسته بود و پدرش در سمت چپش. مادرش به دفتر برگشته بود تا به ملاقات‌هایش برسد.

گفته بود که نمی‌تواند تمام بعدازظهرش را هدر دهد و محاکمه را تماشا کند، در حالی‌که هر سه بون مطمئن بودند واقعا دوست داشت که این کار را بکند. کلیفورد نانس گلویش را صاف کرد و متهم خواست که نامش را بگوید. اگر چه براساس قانون باید این کار را می‌کرد اما در این مورد خاص بسیار احمقانه به نظر می‌رسید.

همه کسانی که در سالن بودند، نه تنها پیت دافی را می‌شناختند، بلکه خیلی چیزها در مورد او می‌دانستند. آقای نانس شروع به پرسیدن سلسله سوال‌های ساده‌ای کرد. از وقتش نهایت استفاده را می‌برد تا تمام مسائل کوچکی که می‌خواست را بشنود. مانند تاریخ‌چه خانواده دافی، میزان تحصیلات، شغل عدم داشتن سابقه، و این چیزها. ساعت‌ها با هم در مورد این سوال‌ها تمرین کرده بودند و اکنون شاهد خیلی عادی به این سوالات پاسخ می‌داد. هرازچندگاهی به هیات منصفه نگاه می‌کرد تا به نوعی با آن‌ها ارتباط برقرار کند. به نظر می‌رسید که می‌خواست بگوید :بهمن اعتماد کنین.

نقد کتاب تئودور بون پسرک وکیل

در داستان تئودور بون پسرک وکیل، در شهر کوچک استراتنبورگ، وکلای زیادی مشغول به فعالیت هستند. تئودور بون نیز با وجود این‌که سن کمی دارد، خود را یکی از آن‌ها می‌پندارد. تئو همه قاضی‌ها، مسئولان دادسرا و پلیس‌ها را به خوبی می‌شناسد و اطلاعات فراوانی در مورد قانون دارد. آینده درخشانی را برای خود متصور است و آرزو دارد به یکی از بزرگ‌ترین وکلای تاریخ بدل شود. اما تئو بسیار زودتر از آن‌چه تصور می‌کرد، خود را در دادگاه می‌یابد. یک قاتل خونسرد در آستانه تبرئه شدن است و تنها تئو حقیقت را می‌داند. خطر همواره او را تهدید می‌کند، اما تئو تا برقرار شدن عدالت از پا نخواهد نشست.

در کتاب تئودور بون پسرک وکیل ، تئودور بون قهرمانی است که ما را از اشتیاق تلف شدن زمان کودکی می رهاند و با تجربیاتش همراه می کند: در این همراهی نکته جالب شاید این باشد که تئودور نقطه بارز شخصیتی اش در این نیست که علاقه اش را می شناسد و برای رسیدن به هدفش تلاش می کند بلکه به این خاطر است که ظرفیت و تواناهایی های خود را خوب می شناسد.

تعداد بازدید: 696 بار

John%20Grisham%20 %D8%AC%D8%A7%D9%86%20%DA%AF%D8%B1%DB%8C%D8%B4%D8%A7%D9%85

عنوان کتاب: تئودور بون پسرک وکیل

نویسنده: جان گریشام

مترجم: محمد نورالهی

تعداد صفحات کتاب: 236 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 3.7 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

رولف دوبلی نویسنده، کارآفرین و رمان نویس مشهور سوئیسی است  که در ۱۵ ژوئیه ۱۹۶۶ در لوتسرن سوئیس متولد شد. او با کتاب هنر شفاف اندیشیدن به شهرت بالایی دست یافت. وی پس از نوشتن...
بروزرسانی: 6 دقیقه قبل
تعداد بازدید: 35120
بامدادان در این کتاب با اتکا به منابع تاریخی و با استفاده از روشی تحلیلی، به بررسی روایت های مختلف از پیدایش اسلام می‌پردازد. او در این کتاب به این نتیجه می رسد که روایت های سنتی از پیدایش اسلام...
بروزرسانی: 6 روز قبل
تعداد بازدید: 106

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *