ثریا در اغما

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
ثریا در اغما (nbookcity.com)

دانلود کتاب ثریا در اغما

داستان کتاب ثریا در اغما ، رمانی با «موقعیت اغما» است. به این معنا که فضای رمان، علی‌رغم جذابیت داستان، چنان سرد و خاکستری است که گویی جغرافیای ذهن «مردمی به اغما رفته» را روایت می‌کند و نگاهی دارد به ایرانِ در حال جنگ، خاطرات جبهه، مناسبات روشنفکران و سرمایه‌داران ایرانی مقیم خارج که گویی جملگی در «اغما» به ‌سر می‌برند. این کتاب رمانی نسبتا بلند از اسماعیل فصیح می باشد که به صورت رایگان از شهر کتاب در اختیار کاربران عزیز قرار گرفته است.

خلاصه رمان

ثریا، خواهرزاده آریان، که شوهرش را در تظاهرات از دست داده، در بحبوحه جنگ هشت‌ساله عراق با ایران و به اصرار مادر برای ادامه تحصیل به پاریس مهاجرت می‎کند، ولی طی یک حادثه در حین دوچرخه‎ سواری به «اغما» می‌رود. کتاب ثریا در اغما از زبان جلال آریان، شخصیت اصلی داستان که بازنشسته شرکت نفت است، روایت می‌شود که خود نیز در خلال رمان با بیماری پیچیده روحی – روانی دست و پنجه نرم می‌کند. «ثریا در اغما» با این بیت از «شاهنامه» فردوسی آغاز می‌شود: جهان را شب و روز پیدا نبود/ تو گویی سپهر و ثریا نبود.. همین تک‌ بیت، نشان از موقعیتِ پر تنشِ رمان دارد.

چکیده کتاب ثریا در اغما

این رمان در سال ۱۳۶۲در تهران منتشر شد و در عرض یک سال به چاپ چهارم رسید. هم‌زمان با چاپ چهارم این اثر، ترجمهٔ انگلیسی آن در سال ۱۹۸۵منتشر شد. ثریا در اغما را در کنار «زمستانً ۶۲» بهترین آثار اسماعیل فصیح شمرده‌اند.این کتاب که تا سال ۱۳۸۵، یازده بار تجدید چاپ شده، جزو پرخواننده‌ترین آثار ایرانی شمرده شده است. باید یکی دو اثر از  اساعیل فصیح را خواند تا به لم و سبک نوشتاری و روایتی کتابهای ایشان پی ببرید. نویسنده در این کتاب قصه ثریا را آوررده که در کتابی دیگر این شخصیت وجود داشته اما در این روایت محور اصلی حول ثریاست.این کتاب یک قصه قوی و پر از دیالوگهای زیبا دارد.

بخشی از متن داستان

جویای خبری از ثریا می‌شوم. پرستار سرش را تکان می‌دهد و فقط می‌گوید “خبری قطعی” نیست. اما هیچ دردی ندارد. از او تشکر می‌کنم. درد! و امشب همه فقط از درد حرف می‌زنند. به هیچ جا هم ارجاع داده نمی‌شود. از سلامتی هم حرفی زده نمی‌شود. فقط درد. همه جا درد. ایران که هزاران سال است کرم معده هشت جایش را گاز گرفته. من خودم به شانکر مصیبت مبتلام. مخ پاریس هم سفلیس گرفته، ولی امشب همچون ستاره تابناک پگاه بر سینه آسمان تمدن می‌درخشد…

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

  1. سفر به ولایت عزرائیل
  2. ماندن در وضعیت آخر
  3. فراموشخانه و فراماسونری در ایران جلداول
  4. فرهنگهای غلط یا غلطهای فرهنگی

تعداد بازدید: 3,143 بار

Esmail%20Fassih%20 %D8%A7%D8%B3%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C%D9%84%20%D9%81%D8%B5%DB%8C%D8%AD 1

عنوان کتاب: ثریا در اغما

نویسنده: اسماعیل فصیح

تعداد صفحات کتاب: 325 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 4.48 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

«وضعیت آخر» با عنوان فرعی «من خوب هستم، شما خوب هستید» یکی از کتاب‌های مشهور روان‌شناسی تامس ای. هریس است. این کتاب می‌کوشد به زبانی ساده، رویکرد روانشناسانه تحلیل رفتار متقابل را معرفی کند...
بروزرسانی: 4 هفته قبل
تعداد بازدید: 8207

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *