داستان های کوتاه کافکا

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
داستان های کوتاه کافکا (nbookcity.com)

دانلود کتاب داستان های کوتاه کافکا

مجموعه داستان های کوتاه کافکا داستان‌هایی است که کافکا در طول حیات خود نوشته بود. بعضی از تمثیل ها و پارادوکس هایی که وی به نگارش درآورده نیز در این کتاب گردآوری شده است. مترجم در مقدمه این کتاب نوشته است: « برخی از آثار گردآمده در این مجموعه را نمی‌توان داستان نامید. اصولا کاربرد مفاهیمی همچون داستان و یا قصه در مورد بخش اعظمی از نوشته‌های کوتاه کافکا چندان خالی از اشکال نیست زیرا این آثار اشکال ادبی دیگری همچون حکایت و تمثیل را هم در بر می‌گیرد…داستان‌های به جا مانده از کافکا آن بخش از آثار او را در بر می‌گیرد که ماکس برود از میان دستنوشته‌های دوست فقید خود گردآوری کرد و به مرور به چاپ رساند. برخی از این آثار کامل‌اند و برخی حال‌هوایی طرح‌گونه دارند و برخی ناتما‌م‌اند.

چکیده کتاب

به عقیده‌ی برخی، زیباترین نوشته‌های کافکا همان داستان‌های کوتاه وی هستند؛ چراکه نه داستان‌اند نه قصه! یک معما هستند. معماهایی که هرچه بیشتر آن‌ها را می‌خوانید از ارزششان کم و کم‌تر می‌شود و در پایان شما می‌بیند که اصلا قرار نبوده معمایی حل شود. کافکا به علت شیوه‌ی منحصر‌به‌فردی که در نوشته‌های خود به‌کار می‌گرفت (منظور بیان ناگوارترین اتفاقات با لحنی طنزگونه و ساده، گویی که انگار هیچ‌ اتفاقی نیوفتاده است) و همینطور به‌علت سبک زندگی‌اش، بیش‌از هر نویسنده‌ی مدرن توجه فیلسوفان را به آثار و زندگی‌ خود جلب کرده است.

بخشی از متن کتاب

 احتمالاً مرد بیمار هم که با گونه های اندک از تب سرخ دراز کشیده بود و گاهی نگاهی به او می انداخت، همین نظر را داشت. آنقدرها هم جوان نیست، پسر را می گویم، مردی به سن و سال من با ریشی پر و کوتاه و به خاطر بیماری، نامرتب.«ن» پیر، مردی بلند و چهارشانه که با شگفتی متوجه شدم از فرط ناراحتی لاغر و خمیده و پریشان شده است، هنوز همانطور که از راه رسیده بود، پالتوی پوست به تن ایستاده و به نجوا به پسرش چیزی می گفت.

زنش کوچک اندام و ظریف اما پرتحرک، – گرچه حواسش به «ن» بود و به هیچ یک از ما توجهی نداشت _ سعی می کرد تا پالتوی پوست را از تن «ن» درآورد که به خاطر اختلاف قدشان با اشکال مواجه شده بود، اما سرانجام موفق شد. شاید هم مشکل اصلی این بود که «ن» قرار نداشت و مدام با دست هایش دنبال صندلی می گشت که بالاخره پس از کندن پالتو زنش به سرعت به طرفش کشید. خود زن پالتوی پوست را برداشت و در حالی که تقریبا زیرش گم شده بود از اتاق بیرون رفت.به نظر می آمد که بالاخره نوبت من رسیده بود. به عبارت دیگر نرسیده بود و اوضاع نشان می داد که هرگز هم نمی رسید.

نقد و بررسی کتاب داستان های کوتاه کافکا

داستان های کوتاه کافکا مجموعه ای از آثار کوتاه کافکا است. این مجموعه در چهار بخش تنظیم شده است: آثاری که در زمان حیات کافکا منتشر شدند، آثاری که کافکا به طور پراکنده در مجلات ادبی منتشر کرد، آثاری که پس از مرگ کافکا منتشر شدند، تمثیل ها و پارادوکس ها. این مجموعه یادداشت ها، برخی نوشته های انتقادی و نوشته های موجز فرانتس کافکا را در بر نمی گیرد. بخشی از این نوشته ها را کافکا در زمان حیاتش منتشر کرده است و بخش هایی از آن را ماکس برود، دوست صمیمی و وصی او، پس از درگذشت کافکا تدوین و منتشر کرد. کافکا وصیت کرده بود نوشته های چاپ نشده اش سوزانده شوند. اما برود از انجام این خواسته سر باز زد.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

تعداد بازدید: 3,077 بار

Franz%20Kafka%20 %D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B3%20%DA%A9%D8%A7%D9%81%DA%A9%D8%A7 2

عنوان کتاب: داستان های کوتاه کافکا

جزو لیست برترین کتاب های تاریخ ادبیات به انتخاب انجمن کتاب نروژ

نویسنده: فرانتس کافکا

مترجم: علی اصغر حداد

تعداد صفحات کتاب: 651 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 7.4 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

جووانی بوکاچیو کتاب دکامرون را به سبک هزار و یک شب نگاشته و مواد خام این قصه‌ها را از افسانه‌های یونانی، رومی و کشورهای مشرق زمین و گاه از زندگی روزمره مردم گرفته‌است. او این کتاب را بلافاصله پس از شیوع طاعون سال ۱۳۴۸ در فلورانس نوشت...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 1933
موضوع اصلی کتاب ژاک قضا و قدری و اربابش، رابطهٔ میان ژاک (نوکر) و اربابش است، که هرگز نام او در کتاب نمی‌ آید. ژاک و اربابش عازم مکانی نامعلوم هستند و در طول سفر برای آن که از کسالت سفر بکاهند...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 795

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *