ده قرن عاشقی

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
ده قرن عاشقی (nbookcity.com)

دانلود کتاب ده قرن عاشقی

آیا تا به حال این احساس را داشته‌اید که زندگی دیگری را تجربه کرده‌اید؟ آیا نسبت به جایی احساس آشنایی داشته‌اید در حالی که قبلا هرگز آن‌جا نبوده‌اید؟ آیا احساس کرده‌اید کسی را خیلی خوب می‌شناسید در حالی که اولین بار است او را می‌بینید؟ ده قرن عاشقی به شما نشان می‌دهد که چنین چیزی امکان دارد. این رمان شامل هفت بخش است که هریک تحت تاثیر یک ماه قرار دارد؛ ماه گل؛ ماه علف، ماه گندم، ماه میوه، ماه شکارچی، ماه برف و ماه خون و داستان اریک و مرلی را روایت می‌کند که بعد از جدایی نابه‌هنگام‌شان، روح هریک در جستجوی دیگری است.

چکیده کتاب

کتاب ده قرن عاشقی، رمانی نوشته ی مارکوس سجویک است که نخستین بار در سال 2011 به انتشار رسید. باستان شناسی که شیئی اسرارآمیز را از دل زمین بیرون می کشد، خلبانی که کیلومترها دورتر از خانه گیر افتاده، یک نقاش، یک روح، یک خون آشام، و یک وایکینگ: هفت داستان این رمان هیجان انگیز و متفاوت، همگی در یک جزیره ی دورافتاده در اسکاندیناوی روی می دهند، جایی که گیاهی عجیب و قدرتمند رشد می کند که شبیه یک اژدها است. اما چه چیزی این داستان ها را به هم گره می زند؟

چه اسراری در زیر سطح این جزیره ی آرام نهفته است؟ و چه چیزی آنقدر قدرت دارد تا چرخه ی ده قرن عاشقی را بشکند؟ مارکوس سجویک در کتاب ده قرن عاشقی، داستانی پراحساس و بسیار خواندنی خلق کرده که کاوشی است در محدودیت ها و چارچوب های عشق.

بخشی از متن کتاب

اریک به ساعتش نگاه می‌کند و با تعجب متوجه می‌شود از ظهر گذشته است. مدتی طولانی خوابیده است. در روشنایی روز بیرون می‌رود و تصمیم می‌گیرد درراه‌های پرپیچ‌وخم پرسه بزند. از کنار مردمی که مشغول رسیدگی به باغچه‌هایشان هستند، می‌گذرد و فقط راه می‌رود و کار خاصی انجام نمی‌دهد. آن‌ها لبخند می‌زنند و او باکمی خجالت، برایشان سر تکان می‌دهد. وارد جاده‌ی میان درخت‌هایی می‌شود که یک‌طرف خانه‌اش را احاطه کرده‌اند. از سربالایی جاده، بالا و بعد از سرپایینی طرف دیگر آن پایین می‌رود. زمینی پوشیده از درخت را در برابر خود می‌بیند. دریا و ساحل سنگلاخی، آن‌سوی درخت‌ها قرار دارد.

ناگهان وسوسه می‌شود شنا کند. روز آفتابی و گرمی است و دریا او را به شنا کردن دعوت می‌کند. اطرافش را نگاه می‌کند و طولی نمی‌کشد که پناهگاه کوچک و دنجی را در میان تخته‌سنگ‌ها پیدا می‌کند. دوباره دور و برش را نگاه می‌کند. حوله بالباس شنا همراهش نیست، اما کسی آنجا نیست. مطمئن است اگر کسی از همان مسیر پایین بیاید، او را می‌بیند. با عجله لباس‌هایش را در می‌آورد و از روی تخته سنگی داغ، داخل دریا شیرجه می‌زند. احساس خوبی به او‌ دست می‌دهد. آب ابتدا سرد است، اما شوری آن طعم خوبی دارد.از آب بیرون می‌آید و همان موقع تخته سنگ بزرگ‌تری را برای شیرجه زدن پیدا می‌کند. از روی تخته سنگ شیرجه می‌زند. آب‌های نزدیک سطح دریا، امن‌تر است؛ اما هر چه به دنیای زیر دریا نزدیک‌تر می‌شود، آب سردتر، تاریک‌تر و خطرناک‌تر می‌شود. تاریکی، زیر زیبایی.

نقد و بررسی کتاب ده قرن عاشقی

در کتاب ده قرن عاشقی هر داستان با داستان‌های دیگری که درگذشته رخ‌داده پیوند می‌خورد و اریک و مل را دوباره به هم می‌رساند. داستان‌ها گاهی از زبان اول‌شخص و گاهی از زبان سوم شخص نقل می‌شوند. بااین‌حال هر ۷ داستان سبکی عاشقانه شبیه به رومئو و ژولیت دارند.

اریک و مرا در همه‌ی داستان‌ها عاشق و متحد هستند. بعد از هزار سال اریک دوباره راهش را به زندگی مرل باز می‌کند. در عوض مرل هم با فداکاری و دانایی‌اش به اریک قدرت می‌بخشد. اریک جاده‌ای را می‌سازد که او و مرل را به هم پیوند داده؛ اما مرل کسی است که باید در این مسیر قدم بردارد و با دنبال کردن اریک به او قول دهد همیشه همراهش می‌ماند. هر بخش از کتاب ده قرن عاشقی تحت تاثیر یک ماه قرار دارد. ماه گل، ماه علف، ماه گندم، ماه میوه، ماه شکارچی، ماه برف و ماه خون.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

تعداد بازدید: 647 بار

Marcus%20Sedgwick%20 %D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D9%88%D8%B3%20%D8%B3%D8%AC%D9%88%DB%8C%DA%A9

عنوان کتاب: ده قرن عاشقی

هفت بار زندگی، هفت بار عاشقی

بی شک جادوی عجیب این کتاب عاشقانه و پر رمز و راز تسخیرتان خواهد کرد.

برگزیده جوایز ادبی پرینتز، کارنگی، گاردین انتخاب نوجوانان و پابلیشر ویکلی

نویسنده: مارکوس سجویک

مترجم: ندا شادنظر

تعداد صفحات کتاب: 169 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 2 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کتابی است برای زنان، که می‌تواند به شما کمک کند تا در امور مالی‌تان زنی موفق و مستقل باشید. اگر قصد داشته باشید زندگی خود را تغییر دهید و اشتباه رایج خود را در امور مالی کنار بگذارید این کتاب انتخابی مناسب و ایدئال برای...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 309
کتاب تجسم شفابخش ، نتیجه تحقیقات خوزه سیلوا در مورد بیماری های روان - تنی است و شیوه های مبارزه با این گونه اختلالات را به وضوح نشان می دهد. این اندیشمند نوع دوست که تحقیقات ارزنده خود را در سال ۱۹۴۴ آغاز نمود به انسانها می آموزد...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 3061

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *