شاهزاده خانم همیشگی

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
شاهزاده خانم همیشگی (nbookcity.com)

دانلود کتاب شاهزاده خانم همیشگی

شاهزاده خانم همیشگی نام رمانی تاریخی و پرفروش از فیلیپا گریگوری است.این کتاب در مورد سرگذشت كاترين آراگون دختر پادشاه اسپانيا است كه به دربار انگلستان مي‌آيد و بعد از وقوع حوادث خواندني به عقد هنري هشتم پادشاه قدرتمند و عياش انگلستان درمي‌آيد.

“کاترین آراگون”، ملکه ای است که همه انگلستان دوستش داشتند. شاهزاده خانمی که در تجمل باشکوه دربار اسپانیا بزرگ شده و بعد در پانزده سالگی پا به انگلستان می گذارد تا با “آرتور تئودور” فرزند ارشد و ولیعهد “هانری هفتم”، پادشاه انگلستان ازدواج کند. اما سرنوشت برای او مسیر دیگری را مقدر کرده است و او که در دامن “ایزابلا” ملکه مقتدر اسپانیا بزرگ شده، با عزمی راسخ به مقابله با توطئه ها و دسیسه ها برمی خیزد تا روزی که به عنوان ملکه انگلستان در راس سپاهی عظیم به مقابله با اسکاتلندی ها می رود.

چکیده کتاب

داستان شاهزاده خانم همیشگی در سال 1491 میلادی و از شهر غرناطه شروع می شود. امارت غرناطه (به عربی: إمارة غرﻧﺎﻃﺔ) یا امیرنشین گرانادا نام پادشاهی مسلمان‌نشینی در شبه‌جزیره ایبری در اسپانیا بود که در اوایل سدهٔ سیزدهم میلادی در ۱۲۳۸ توسط ابوعبدالله ابن یوسف ابن نصرالاحمر بنیاد نهاده شد و تا ۱۴۹۲ به حیات خود ادامه داد. ماجرای ابتدای کتاب به شرح نبرد فردیناند دوم آراگون و ایزابلای اول کاستیا پادشاهان اسپانیا (پدر و مادرِ کاترین آراگون) با این پادشاهیِ مسلمان نشین می پردازد. در این هنگام کاترین پنج ساله است.

با این معرفی کوتاه از کاترین آراگون، بخش بعدی کتاب در سال 1501 میلادی و در انگلستان گشوده می شود. در این هنگام کاترین پانزده ساله است و قرار است با آرتور تئودور پسر و ولیعهد هانری هفتم پادشاه انگلستان ازدواج کند. این ازدواج دیری نمی پاید و آرتور در سال 1502 از دنیا می رود. تصمیم بر این گرفته می شود که کاترین با برادرِ کوچکترِ آرتور یعنی هانری هشتم ازدواج کند. در آنزمان هانری دوازده ساله بود و ازدواج آنها تا به بلوغ رسیدن او به تعویق می افتد.

در سال 1509 با مرگ هانری هفتم، هانری هشتم تاجگذاری می کند و کاترین نیز به همسری وی درمی آید. بقیه ماجراهای کتاب تا سال 1513 به ماجرای زندگی کاترین و هانری هشتم می پردازد. در پایانِ این ماجراها نیز پیروزی کاترین بر اسکاتلندیها در نبرد فلادن روایت می شود. در انتهایِ کتاب، نویسنده در زمان به جلو جهش می کند و به شانزده سال بعد یعنی سال 1529 می رود که صحنه پایانی است و کاترین را در برابر دادگاه پاپ توصیف می کند که می خواهد از خود دفاع کند.

سخن نویسنده درباره کتاب

شاهزاده خانم همیشگی یکی از جالب ترین و تکان دهنده ترین رمان هایی است که تاکنون نوشته ام. از جستجو در زندگی کاترین خردسال تا موضوع دروغ بزرگی که گفت و تمام زندگی بر سر آن ایستاد. این که کاترین دروغ گفته محتمل ترین پاسخی است که به آن رسیده ام. فکر می کنم ازدواج او با آرتور ایرادی نداشت. لااقل در آن زمان هر کس چنین فکر می کرد. تنها اصرار ندیمه او، “دونا الویرا” بعد از آن که کاترین بیوه شد و پافشاری خود کاترین بعد از جدا شدن از هنری، این موضوع را مورد تردید قرار می دهد.

بعدها مورخانی که کاترین را تحسین می کردند و اتهامات او علیه هنری را باور دارند، این دروغ را در مدارک تاریخی ثبت کرده اند که امروز به دست ما رسیده است.دروغ، نقطه عطف رمان را تشکیل می دهد، اما در حین تحقیقاتم آن چه مرا به تعجب واداشت، تاریخچه ی زندگی کاتالینا زاده ی اسپانیاست.

سفری تحقیقاتی به گرانادا (غرناطه) شهر تاریخی اسپانیا کردم که بسیار برایم شگفت انگیز بود. در آن جا چیزهای فراوانی آموختم و هم شجاعت آن ها را تحسین کردم و هم تاسف خوردم از این که آن ها تمدن مغربی ها را که تمدن بسیار باشکوه و عمیقی بود در اسپانیا نابود کرده بودند. در این کتاب سعی کردم این نکته را بگنجانم که از بین برد این تمدن چه خسارتی به فرهنگ بشری وارد آورد. مردم اهل ایمان و کتاب، زمانی در صلح و احترام با هم در اسپانیا می زیستند.

بخشی از متن رمان

اکنون این منم دختری پنج ساله کوچک که به صندوق جواهرات تکیه داده ام. با چهره ای به سپیدی مرمر و چشمانی که از ترس گشاد شده اند به خود اجازه لرزیدن را نمی دهم. لبانم را به دندان می گزم تا فریاد نکشم. این منم، زاده شده در فاصله میان دو نبرد، در میدانی سرد و سیلابی، پرورده شده در آغوش زنی نیرومند، در لباس رزم، تمام کودکی ام در اردوکشی های گذشته، تقدیرم چنین رقم خورده که برای جایگاهم در این جهان بجنگم، برای ایمانم در برابر دیگران بجنگم، بجنگم برای عهدم؛ زاده شدم برای نامم، برای ایمانم و برای تاج و تختم بجنگم.

من “کاتالینا” هستم، شاهزاده خانم اسپانیایی. دختر دو تن از بزرگترین تاجدارانی که جهان تا کنون به خود دیده است: “ایزابلا” از کاستیل و “فردینالد” از آراگون. نام آنها همه جا از قاهره تا بغداد، از کنستانیتاپول تا هند و از همه بیشتر، مغربیان را و سرزمین دورتر از آن و ترک ها و ستایندگان ما را و رقبای ما را و دشمنان ما را تا هنگام مرگ به خود می لرزاند. نام والدین مرا پاپ تبرک کرده تا بر علیه دشمنان بجنگند. آنها بزرگترین جنگجویانی هستند که اسپانیا تا کنون به خود دیده و من کوچکترین دختر آنها کاتالینا، شاهزاده خانم ولز، ملکه انگلستان خواهم شد.

از آن هنگام که دختری 3 ساله بودم نامزد شاهزاده “آرتور” پسر شاه انگلستان “هنری” شدم و هنگامی که پانزده ساله شدم، باید سوار بر کشتی زیبایی که پرچم اسپانیا بر فراز بزرگترین دکل آن در اهتزاز است به کشور او بروم و من همسر او خواهم شد و ملکه او. کشور او غنی و حاصلخیز است و پر از چشمه های زیبا و صدای ابشار هایی که فرو میریزند و میوه های رسیده و گرم و سرشار از عطر گل ها و کشور او، کشور من خواهد شد و باید از آن حفاضت کنم و همه این ها از هنگام تولد من معین شده، همیشه میدانستم که چنین خواهد بود و گرچه از ترک مادرم و سرزمینم متاسف خواهم بود، اما از آنجا که شاهزاده خانم زاده شدم مقدرم چنین بوده که ملکه باشم و وظیفه ام را نیک میدانم. من کودکی هستم با ایمان راسخ، میدانم که ملکه انگلستان خواهم شد زیرا اراده خداوند چنین است و فرمان مادرم، و من مانند مردم سرزمینم میدانم که اراده خداوند و فرمان مادرم همیشه در این جهت بوده و به تحقق خواهد پیوست.

نقد و بررسی رمان شاهزاده خانم همیشگی

در ابتدای داستان شاهزاده خانم همیشگی با کاتالینا شاهزاده خانومی اسپانیایی آشنا می شویم که از 3 سالگی مقرر بوده با آرتور شاهزاده انگلستان ازدواج کند ، در 15 سالگی  این اتفاق می افتد و با اینکه در ابتدا از آرتور متنفر است اما بعدها عاشق هم می شوند و از سر عشق قولی به آرتور می دهد که به خاطر این قول سختی های خیلی زیادی می کشد. دانلود و مطالعه کتاب شاهزاده خانم همیشگی را به همه طرفداران رمان های تاریخی توصیه می کنیم.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

  1. شاهزاده عقیم جلد اول
  2. کتاب راسپوتین
  3. صد سال تنهایی
  4. از عمل تا اندیشه
  5. شاهزاده عقیم جلد دوم
  6. ملکه برفی

تعداد بازدید: 1,173 بار

Philippa%20Gregory%20 %D9%81%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%BE%D8%A7%20%DA%AF%D8%B1%DB%8C%DA%AF%D9%88%D8%B1%DB%8C

عنوان کتاب: شاهزاده خانم همیشگی

نویسنده: فیلیپا گریگوری

مترجم: ارغوان جولایی

تعداد صفحات کتاب: 415 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 4.9 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

بامدادان در این کتاب با اتکا به منابع تاریخی و با استفاده از روشی تحلیلی، به بررسی روایت های مختلف از پیدایش اسلام می‌پردازد. او در این کتاب به این نتیجه می رسد که روایت های سنتی از پیدایش اسلام...
بروزرسانی: 3 روز قبل
تعداد بازدید: 94
ان تولی زمانی که تصمیم گرفت کتاب دهکده‌ی آدمخواران را بنویسد، تنها به مدارکی که در دست داشت بسنده نکرد. او به همان روستا سفر کرد و با مردم صحبت کرد. این گفتگوها تا حدی پیش رفت که مردم روستا او...
بروزرسانی: 3 ساعت قبل
تعداد بازدید: 4860

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *