قله ها و دره ها

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
قله ها و دره ها (nbookcity.com)

دانلود کتاب قله ها و دره ها

کتاب قله ها و دره ها داستان مرد جوانی را برای ما روایت می‌کند که در زندگی و کسب و کار خودش با مشکلات و ناگواری‌های فراوانی روبرو است. وی روزی یک چالش برای خودش تعیین می‌کند و تصمیم می‌گیرد که به قله کوهی که در حوالی محل زندگی او است صعود کند. در مسیر صعود به قله با پیرمردی روبرو می‌شود که اتفاقاً آن پیرمرد هم یکی از اهالی آن منطقه است. آن‌ها با یکدیگر مسیر را طی می‌کنند و اینجا است که زندگی مرد جوان در اثر این برخورد و رویایی متحول می‌شود.

پیرمرد سخنان شگفت انگیزی را با مرد جوان در میان می‌گذارد و این سخنان به قدری گیرا و قدرتمند است که زندگی آن مرد جوان را متحول می‌کند. مهم‌ترین و اصلی‌ترین چیزی که پیرمرد به آن مرد جوان می‌آموزد این است که زندگی را از زاویه و منظری دیگر تماشا کند. همین درس می‌تواند زمینه رشد و پیشرفت یک شخص را فراهم کند. این کتاب بیش از آن‌که بخواهد در مورد موفقیت با ما صحبت کند، تمرکز خودش را روی سبک زندگی ما می‌گذارد و برای کسانی که احساس می‌کنند در زندگی خود با مشکلات و سختی‌های زیادی روبرو هستند، عالی و تأثیرگذار است. با خواندن کتاب قله‌ها و دره‌ها می‌توانیم بفهمیم سختی و مشکل برای همه هست، مسئله مهم واکنشی است که ما به اتفاقات مختلف نشان می‌دهیم. مزیت این کتاب نسبت به نوشته‌های دیگر این است که مفهوم خودش را در قالب داستان بیان می‌کند و همین کار، جذابیت و تأثیرگذاری مطلب را برای ما دوچندان می‌کند.

چکیده کتاب

اسپنسر جانسون در کتاب قله ‌ها و دره‌ ها، داستانی خواندنی را نوشته است که تجربه عجیب رویارویی روزهای خوش و روزهای سخت زندگی است. این کتاب آخرین نوشته‌ی اسپنسر جانسون است و مانند بیشتر کتاب‌های او بلافاصله بعد از انتشارش در فهرست کتاب‌های پرفروش قرار گرفت. کتاب قله‌ها و دره‌ها کتابی راهگشا برای همه‌ی خوانندگان است. این کتاب در دسته‌ای از کتاب‌های روانشناسی قرار می‌گیرد که به آن‌ها کتاب‌های خودیاری می‌گویند. خواندن این دسته از کتاب‌ها به خواننده کمک میکند تا بتواند زندگی بهتری داشته باشد.

این کتاب برای مدیریت کردن لحظه های خوب و بد و رسیدن به آنچه می خواهید، راهی در اختیارتان قرار می دهد. کتاب قله ها و دره ها درباره‌ی لحظات و تجربه‌های خوب و بد است. تجربه‌های تلخی که به دره تعبیر می‌شوند و تجربه‌های شیرینی که قله‌اند. این کتاب به شما یاد می‌دهد که چطور با این قله‌ها و دره‌ها رو به رو شوید و چطور بعدا، دره‌های کمتر و قله‌های بیشتری را تجربه کنید.

قله‌ها و دره‌ها داستان مرد جوانی است که در دره‌ای زندگی می‌کند و ناشاد است تا زمانی‌که با پیرمرد قله‌ها آشنا می‌شود و او زندگی مرد جوان را برای همیشه تغییر می‌دهد. شما نیز می‌توانید در این داستان سفر کنید و هر آن‌چه را مفید می‌یابید، در کار و زندگی به‌کار گیرید. در داستان قله‌ها و دره‌ها شما کشف خواهید کرد که چگونه می‌توانید: زودتر از دره خارج شوید. مدت‌زمان بیشتری در قله بمانید. قله‌های بیشتر و دره‌های کمتری داشته باشید. قله‌ها و دره‌ها به یکدیگر مرتبط‌اند؛ اشتباهاتی که امروز در لحظه‌های خوب و بد خود مرتکب می‌شوید، لحظه‌های بد فردای شما را می‌سازند. کارهای خردمندانه ای که در لحظه‌های بد امروز انجام می‌دهید، لحظه‌های خوب فردای شما را می‌سازند.

بخشی از متن کتاب

روزگاری جوانی باهوش در دره‌ای زندگی می‌کرد اما باگذشت زمان افسرده شده بود تا اینکه برای دیدن پیرمردی که در قله زندگی می‌کرد به آنجا رفت. وقتی جوان‌تر بود زندگی شادی در دره داشت. در چمن‌زارها بازی و در نهرها شنا می‌کرد. تا آن زمان از دره خارج نشده بود و فکر می‌کرد تمام زندگی خود را آنجا خواهد گذراند. دره بعضی روزها آفتابی و بعضی دیگر ابری بود. اما یکنواختی زندگی برای او آرامشی به همراه داشت. با این‌ وجود هر چه سن وی بیشتر می‌شد نقایص را بیشتر از موارد درست می‌دید. او از اینکه پیشتر تمام نقایص دره از دیدش پنهان مانده بود تعجب می‌کرد.

زمان می‌گذشت و مرد جوان هرروز از پیش غمگین‌تر می‌شد اما علت آن را نمی‌دانست. او سعی کرد مشاغل مختلفی را در دره امتحان کند اما هیچ‌کدام آنچه او می‌خواست نبود. در یک شغل مدیر، دائم او را به خاطر خطاهایش سرزنش می‌کرد و انگار هیچ‌گاه کارهای خوب او را نمی‌دید. در شغل دیگری او یکی از کارمندانی بود که سخت‌کوشی و کار دشوار آن‌ها برای هیچ‌کس اهمیت نداشت و کارهای او هرگز موردتوجه قرار نمی‌گرفت.یک‌بار فکر کرد شغلی را که به دنبال آن بوده پیداکرده است. او احساس می‌کرد از او قدردانی می‌شود، همکاری توانمند داشت و به محصول شرکت افتخار می‌کرد. مرد جوان در شغلش پیشرفت کرد و مدیر بخش کوچکی از شرکت شد.
اما متأسفانه احساس کرد امنیت شغلی ندارد.زندگی شخصی او نیز چندان بهتر نبود. و ناامیدی تمام زندگی او را در برگرفته بود. او تصور می‌کرد دوستانش او را درک نمی‌کنند و والدینش به او می‌گفتند دوران تغییر و تحول را پشت سر می‌گذارد. مرد جوان فکر می‌کرد شاید با نقل‌مکان حال او نیز بهتر شود. گاهی مرد جوان در چمن‌زار می‌ایستاد و به قله‌های برافراشته در بالای دره خیره می‌شد. او خود را درحالی‌که در بالای قله ایستاده است تصور می‌کرد. و این‌گونه برای لحظه‌ای احساس بهتری به او دست می‌داد. اما هر چه بیشتر قله را با دره مقایسه می‌کرد غمگین‌تر می‌شد. او درباره سفر به قله با دوستان و والدینش صحبت کرد. اما آن‌ها تنها مشکلات رسیدن به قله و آرامش دره را برای او بازگو می‌کردند. تمام آن‌ها او را از رفتن به‌جایی که خودشان هیچ‌گاه نرفته بودند دلسرد می‌کردند.

جملات برگزیده کتاب قله‌ها و دره‌ها:

  • اگر خوبی‌هایی که در لحظات بد وجود دارند را پیدا کنی و از آن‌ها استفاده کنی، می‌توانی دره‌ات را به قله تبدیل کنی.
  • وقتی در قله هستی، اوضاع را بهتر از آنچه ‌که هست نبین و وقتی ‌که در دره هستی، شرایط را بدتر از وضع موجود، ندان. واقعیت را دوستت بدان.
  • راه خروج از دره را زمانی پیدا می‌کنی که متفاوت ببینی.
  • همه‌ی مردم، در کار و زندگی فراز و نشیب‌هایی دارند.
  • قله‌ی شخصی همان غلبه بر ترس است.

معرفی اسپنسر جانسون

اسپنسر جانسون یکی از نویسندگان معروف آمریکایی است که در سال 1938 در ایالات متحده به دنیا آمد. حرفه اصلی او پزشکی بود ولی به دلیل عشق و علاقه‌ وافرش به نویسندگی در زمینه سبک زندگی، توانست کتاب‌های خوبی بنویسد. توانایی شگفت‌انگیز او در زمینه انتقال مفاهیم به صورت داستان باعث شد که بعضی از منتقدان از او به عنوان «پادشاه تمثیل» یاد کنند. یکی از دلایل معروفیت او این است که می‌توانست در کتاب‌های خودش، مفاهیم سخت و پیچیده را بگیرد و برای آن‌ها راهکارهای ساده و آسان ارائه دهد.

از جمله کتاب‌های معروف اسپنسر جانسون می‌توان به «چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟» و «مدیر یک دقیقه‌ای» اشاره کرد. وی در نهایت در 78 سالگی (سال 2017) پس از یک مبارزه نفس‌‎گیر و طولانی با سرطان از دنیا رفت.

عناوین فصل های کتاب

  1. احساس افسردگی داشتن در دره
  2. یافتن پاسخ‌ها
  3. از یاد بردن
  4. آرمیدن
  5. آموختن
  6. دریافتن
  7. سهیم‌ بودن
  8. به کار گرفتن شیوه‌ی قله‌ها و دره‌ها
  9. لذت‌بردن از قله

نقد و بررسی کتاب قله ها و دره ها

باید بدانیم که قرار نیست تمام روزهای زندگی ما اسراسرآمیز باشد. اسپنسر جانسون به ما می‌گوید که بعضی روزها باید متفاوت باشد تا زندگی برای ما حس جدید و نو بودن داشته باشد. به تصویر زیر نگاهی بیندازید. این تصویر شباهت زیادی به نوار ضلب یک انسان دارد. وقتی فراز و نشیب و قله و دره در زندگی ما باشد، نشانگر آن است که ما زنده و در حال تکاپو هستیم ولی وقتی قلب ما ضربان نداشته باشد و زندگی ما هیچ فراز و نشیبی نداشته باشد، باید بدانیم که تکاپو و تحرک خود را از دست داده و به سکون رسیده‌ایم و این می‌تواند برای یک انسان بسیار خطرناک باشد.

در کتاب قله ها و دره ها یک ایده اصلی مطرح و به تدریج به آن ایده بال و پر داده می‌شود. در واقع حرف حساب کتاب مورد بحث این است که هر کسی در زندگی خود فراز و فرودهایی دارد. قرار نیست که ما در تمام روزهای زندگی خودمان، خوش و خرُم باشیم. مهم‌ترین چیزی که انسان‌ها را از یکدیگر متفاوت و متمایز می‌کند، شیوه برخورد و واکنش آن‌ها به خوش‌ها و ناخوشی‌ها است. pdf کتاب حاضر برای کاربران vip شهر کتاب قابل دانلود و مطالعه است.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید: 

تعداد بازدید: 2,677 بار

Spencer%20Johnson%20 %D8%A7%D8%B3%D9%BE%D9%86%D8%B3%D8%B1%20%D8%AC%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%88%D9%86 3

عنوان کتاب: قله ها و دره ها

موفقیت در کسب و کار

نویسنده: اسپنسر جانسون

مترجم: مهران پیری جنیدآباد

تعداد صفحات کتاب: 88 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 17.2 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

رابرت کیوساکی در کتاب تجارت قرن 21، درباره چگونگی تجارت موفق در قرن ۲۱ صحبت می کند و به مخاطبان خود می آموزد که با تغییر نگرش می توان در هر حوزه کاری موفق بود. وی در این راستا بینش ضروری برای کسب خلاقیت و سازندگی؛ جهت یابی صحیح و مهارت های رهبری...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 2308

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *