شهابی در شب

آخرین ویرایش: 3 ساعت قبل
شهابی در شب (nbookcity.com)

دانلود کتاب شهابی در شب 

کتاب شهابی در شب، خلاصه ای از کتاب شبهای پیشاور است. قبل از مطالعه کتاب حاضر لازم است توجه محققین به پدیده تحریف و تبدل که در کتب اهل سنت رایج است، جلب گردد تا با دید بازتری به کنکاش و تحقیق بپردازند.

کتاب شبهای پیشاور، مشروح مذاکرات مجلس مناظره ای است که ایشان در سال ۱۳۴۵ قمری در حضور حدود ۲۰۰ نفر از رجال و بزرگان شیعه و اهل سنت در شهر پیشاور پنجاب هند «پاکستان کنونی» داشته است.

بخشی از متن

از احمد بن حنبل منقول است که هرگاه امری بر عمر مشکل می شد، آن را از علی (ع) می پرسید. اگر به تاریخ خلفا مراجعه کنید موارد متعددی را خواهید یافت که نشان از بی اطلاعی خلفا و مراجعه ی ایشان به امیرمومنان دارد. از بحث اصلی مان دور نیفتیم. 

خلاصه ی کلام ما این است که حدیث مورد استناد ابوبکر برای غصب فدک از درجه ی اعتبار ساقط است و هیچ ارزشی ندارد. زیرا مباین با عقل و نقل و حتی مخالف با عملکرد خلفای راشدین است. حافظ: منظورتان چیست؟ عملکرد کدام یک از خلفای راشدین را می گویید؟ 

واعظ: عملکرد ابوبکر و عمر!! در تاریخ ضبط است که ابوبکر از بابت سهم الارث زنان به دختر خودش، عایشه و به دختر عمر، حفصه، حجراتی را اختصاص داد. از این جالب تر این که ابوبکر پس از شنیدن استدلالات حضرت صدیقه ی طاهره، دستور استرداد فدک را به صاحب آن، فاطمه زهرا، صادر کرد؟ 

حافظ: این حرف شما خیلی عجیب است.  من تاکنون نشنیده بودم که ابوبکر فدک را برگردانده باشد. واعظ: از این موارد عجیب در تاریخ خلفا بسیار است. علی بی برهان الدین می نویسد: «ابوبکر از گفتار فاطمه متأثر شد …

می توانید پی دی اف کتاب شهابی در شب را به صورت رایگان از وبسایت شهر کتاب دانلود نمایید.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

کتاب شهابی در شب - ضیاء توحیدی

عنوان کتاب: شهابی در شب

نویسنده: ضیاء توحیدی

تعداد صفحات کتاب: 193 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 1.2 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

بخش های پایانی کتاب اختصاص دارد به ذکر چند نمونه از نامه هایی که امام جواد به افراد مختلف نوشته اند، مشخصات ظاهری امام، نام ها و کنیه ها و القاب حضرت، زیارت نامه ی حضرت جواد به نقل از سید بن طاوس به همراه ترجمه و در آخر...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 241
هدف از این نوشتار مطلقا نفی کل پدیده و نقد کل عمل نیست ؛ بدیهی است که تبلیغات هم همانند هر پدیده ی دیگری در حیات اجتماعی بشر خوب و بدش یا نفع و زیانش نسبی است !
بروزرسانی: 2 ماه قبل
تعداد بازدید: 764

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *