یکصد دلیل و هزارویک اطمینان

آخرین ویرایش: 1 هفته قبل
یکصد دلیل و هزار و یک اطمینان (nbookcity.com)

دانلود کتاب یکصد دلیل و هزارویک اطمینان

کتاب یکصد دلیل و هزارویک اطمینان از اینکه پیرو اهل بیت رسول اکرم گرامی ام به قلم سید عبدالحسین شرف الدین در ۱۳۲ صفحه برای علاقمندان تهیه شده است.

همیشه بحث در اجتماعات محدودتر با وضوح و روشنی بالا و البته با سند و مدرک ضعیف یا اصلا بدون سند مطرح می شود که گرچه لازم می باشد و گاهی باقتضاء مراتب ضروری هم هست اما بهمین دلیل خاص یعنی مستند نبودن کلام به سند معتبر هیچموقع به باوری نشسته در دل که هیچ، حتی به نقش پذیرفته شده ملموسی در ذهن نیز نمی انجامد.

اما این بنده در پی جستجویی از سرنیازی هشدار گونه، خوشبختانه به کتابی بسیار مفید و موثر به نام” النص والاجتهاد” رهنمون شده. یکصد مورد از موارد عمده ای را که خلفای ثلاثه ( جنابان ابوبکر، عمر و عثمان) و اعوان و انصار آنان که بر اساس توضیح مترجم با نص صریح مخالفت نموده عمل کرده اند.

کتاب اجتهاد

یکصد دلیل و هزار و یک اطمینان از این که پیرو اهل بیت رسول گرامی ام، خلاصه ای از کتاب اجتهاد در برابر نص می باشد. در بخشی از این کتاب می خوانیم: سرپیچی مجدد از فرمان پیغمبر: مورد دیگری که شیخین در مقابل نص اجتهاد نمودند، روزی بود که برای دومین بار، پیغمبر (ص) به آن ها دستور داد تا این عنصر مرتد را به قتل برسانند. 

ولی آنان مانند بار اول، از اجرای فرمان رسول خدا امتناع ورزیدند. ابوسعید خدری روایت می کند که ابوبکر خدمت پیغمبر آمد و گفت: یا رسول الله! من از فلان دره می گذشتم، دیدم مردی وارسته و خوش سیما، نماز می گزارد. پیغمبر اکرم فرمود: برو و او را بکش! ابوبکر رفت، ولی چون او را به آن حال دید، خوش نداشت او را بکشد و نزد پیغمبر بازگشت! 

رسول خدا به عمر فرمود: تو برو و او را به قتل برسان. وقتی عمر آمد و او را به همان حال که ابوبکر دیده بود، دید حاضر نشد او را بکشد. از این رو برگشت و گفت: یا رسول الله! چون دیدم با خشوع نماز می گزارد از کشتن او خودداری کردم! پیغمبر فرمود: یا علی! برو و این مرد را بکش. علی (ع) رفت ولی او را ندید. 

سپس برگشت و گفت: یا رسول الله ! او را نیافتم. در اینجا رسول خدا فرمود: این مرد و همفکران او قرآن می خوانند، ولی هنوز صدای تلاوت آن از گلویشان نگذشته که از دین خارج می شوند. مانند تیری که از کمان بیرون رود و دیگر بازگشت به دین نمی کنند. چنان که تیر وقتی رها شد دیگر به جای خود بازنمی گردد. آن ها را بکشید که بدترین مردم روی زمین هستند.

کتاب یکصد دلیل و هزارویک اطمینان را بصورت رایگان می توانید دانلود کنید.

کتاب های پیشنهادی

کتاب یکصد دلیل و هزارویک اطمینان - سید عبدالحسین شرف الدین

عنوان کتاب: یکصد دلیل و هزارویک اطمینان

نویسنده: سید عبدالحسین شرف الدین

تعداد صفحات کتاب: 132 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل : 2 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع : شهر کتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

در این بازخوانی، خطِ حادثه پررنگ و به ترتیب و توالی وقوعِ حادثه‌ها دقّت شده و آدم‌هایی را که اسم‌شان در اوّلِ حادثه یک‌چیز بود و در اثنای حادثه یک‌چیز و در انتها یک‌ چیزِ دیگر، یکی گشته و نقل‌های پراکنده در جای‌جای کتاب را...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 879
کتاب آشتی با مرگ کتابی در زمینه مرگ و مردن است . در این کتاب توضیح داده است که مرگ بخشی از زندگی است و نباید از مرگ و مردن ترسید چرا که یکی از حقایق زندگی انسان است . هر انسانی یک روز به دنیا آمده و یک روز نیز از دنیا خواهد رفت. جهان امروز دست به هر ترفندی میزند تا...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 1128

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *