مجموعه بهترین اشعار ویکتور هوگو

آخرین ویرایش: 3 هفته قبل
مجموعه بهترین اشعار ویکتور هوگو (nbookcity.com)

دانلود کتاب مجموعه بهترین اشعار ویکتور هوگو

ویکتور هوگو معروفترین شخصیت ادبی در ایران است، در نزد آشنایان ادب به اندازه سعدی و حافظ شهرت دارد.

این شهرت فقط خاص کشور ایران نیست، برای اینکه هوگو یکی از سه شخصیت تاریخی فرانسه است که در سرتاسر جهان پیش ازهر شخصیت دیگر تاریخ این کشور سر شناس است و از این حیث جز ژاندارک وناپلئون رقیبی ندارد. درباره هوگو تذکر یک نکته خاص، ضروری است، و آن وابستگی شدید این قهرمان بزرگ فکر و ادب فرانسه، به آئین و فلسفه ی مذهبی ایران باستان است.

تقریباً همه ی کسانی که در زندگی او تحقیق کرده اند، نوشته اند که هوگو باطناً پیرو آئین دوگانگی “اهورا مزدا و اهریمن” بوده است. کتاب “افسانه قرون” شاهکار ادبی وی بر این اصل تکیه دارد. مجموعه بهترین اشعار ویکتور هوگو یکی دیگر از آثار این  نویسنده بزرگ می باشد.

شعر گور به گل گفت

گور به گل سرخ گفت: ای گل عاشقان، باقطره های اشکی که هر شب از دیده ی سحرگاهان بر چهره تو می ریزد چه میکنی؟ گل گفت: ای گور تیره، من این اشک ها را در درون سایه، آرام آرام به صورت عطر و عسل در می آورم و تحویل مردم می دهم.

گل گفت: تو بگو، با آنچه پیوسته در کام خود فرو می بری چه می کنی؟ گورگفت: ای گل،من نیز از هر روحی که به من می سپارند فرشته ایی می سازم و به آسمانش می فرستم.

درباره نویسنده

اگر ویکتور هوگو نبود شاید 200 سال پیش لایحه ای در مجلس فرانسه به تصویب می رسید که شاید سرنوشت فرانسه به نابودی و تباهی کشیده میشد.. بزرگمردی چون هوگو نمایندهٔ مجلس بود و حکومت کلیسا و مسیحیت و در کل مذهبی را رسوا کرد و جنبه های ارتجاعیِ رهبران کلیسا و مسیحیت را آشکار نمود و علناً گفت: نمی گذاریم سرنوشت سرزمین ما همچون اسپانیا و ایتالیا شود. ‎ما ایرانی های زیادی را داشتیم که در فرانسه و در مکتب هوگو تحصیل کردند امّا از آنها بخاری در نیامده… 😶

ویکتور ماری هوگو بزرگ ‌ترین شاعر سده نوزدهم فرانسه و شاید بزرگترین شاعر در گستره ادبیات فرانسه و نیز داستان‌ نویس، درام‌ نویس و بنیانگذار مکتب رومانتیسم است. آثار او به بسیاری از اندیشه‌ های سیاسی و هنری رایج در زمان خویش اشاره دارد که از برجسته‌ ترین آنها می‌توان به بینوایان، گوژپشت نتردام، مردی که می خندد و شمار زیادی مجموعه شعر اشاره کرد. وی هم‌چنین چندین نمایشنامه نوشته ‌است.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 8,921 بار

Victor%20Marie%20Hugo%20 %D9%88%DB%8C%DA%A9%D8%AA%D9%88%D8%B1%20%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%20%D9%87%D9%88%DA%AF%D9%88 3

عنوان کتاب: مجموعه بهترین اشعار

شاعر: ویکتور هوگو

مترجم: شجاع الدین شفا

تعداد صفحات کتاب: 97 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 3.33 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کلمه «اُمی» شش بار در قرآن تکرار شده است که دوبار به صورت مفرد و چهار مرتبه به شکل جمع ذکر شده است. دو مورد مفرد آن در وصف پیامبر اسلام می باشد. قرآن اُمی بودن را از صفاتی می داند که پیامبر اسلام در تورات...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 517
کتاب استیو جابز، استیو وزنیاک و رایانه شخصی نوشته دونالد بی لمکه از مجموعه کتاب های تصویری مخترعان و کاشفان، با تصاویر کمیک قصه دوستی جابز و وزنیاک و شکل‌گیری شرکت اپل را بازگو می کند...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 201

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *