وحدت کلمه بر اساس کلمه توحید

آخرین ویرایش: 1 هفته قبل
وحدت کلمه براساس کلمه توحید (nbookcity.com)

دانلود کتاب وحدت کلمه بر اساس کلمه توحید

کتاب وحدت کلمه بر اساس کلمه توحید تلاشی است برای تصریح عقاید ناب دینی و برنامه مکتب اسلام برای هدایت و نجات بشریت.

بیان باورهای راستین اسلام و پیام نجات‌بخش آن برای جهانیان است. در سال‌های اخیر که هجمه‌های تبلیغاتی دشمنان، قلب دین را نشانه گرفته و اسلام و سنت رسول صلی الله علیه وسلم را آماج تهمت‌های ناروا کرده‌اند، لزوم دفاع از آرمان‌های دین و ندای توحیدی و حق‌طلبانه اسلام، بیش از هر زمان دیگری حس می‌شود.

و این حقیقت، انگیزه اصلی تألیف کتاب حاضر است. نویسنده با رعایت اختصار، اصل و اساس دین را به نقل از آیات قرآن توضیح می‌دهد و ضمن دفاع از هویت مسلمانان، به شبهات و تهمت‌های مغرضان پاسخ می‌گوید.

بخشی از متن کتاب

در کتاب وحدت کلمه بر اساس کلمه توحید می‌خوانیم: باید دانست که اسلامی به جز آیین محمدی وجود ندارد، و ھر کس بگوید که در این زمان یھودیان و مسیحیان بر آیینی ھستند که موسی و عیسی علیھم السلام به آن دعوت داده اند چنین فردی باید بداند که فراگیر بودن رسالت و ناسخ بودن آن، و نصوص قرآن و سنت را که تحریف شدن تورات و انجیل را ثابت می کند، تکذیب کرده، و چنین کاری به اتفاق ھمه کفر است.

خدائی گرفته اند (ترسایان افزون بر آن) مسیح پسر مریم ر ا نیز خدا می شمارند. بدیشان دستور داده شده که: تنھا خدای یگانه را بپرستند و بس، جز خدا معبودی نیست و او پاک و منزه از شرک ورزی و چیزھایی است. «که ایشان آنھا را انباز قرار می دھند تا بعثت اسلام بر ھمه یکتاپرستان و موحدان از زمان نوح محمدص اطلاق می شود.

و با محمد(ص) ھمه شریعت ھای گذشته منسوخ گردیده اند. ھر کس با این امر مخالفت نماید مسلمان نیست. چون او کلی بودن رسالت پیامبر و ختم نبوت او، و وجوب پیروی از یکی از اصول اسلام که بدون آن اسلامی نمی ماند، را انکار و تکذیب می کند. پس اگر با تو به ستیز پرداختند بگو:

من و کسانی که از من پیروی کرده اند، خویشتن را تسلیم خدا کرده ایم و رو بدو نموده ایم به ھمین مطلب اشاره دارد، و منظور از اسلام در اینجا و در دیگر آیات، آیینی است که پیامبر ما محمدص بر آن است. و این اسم (اسلام) شامل ھیچ کس دیگ ر د ر زمان او و بعد از ا و نخواھد شد، مگر کسانی که از او پیروی کرده اند.

و در حدیث نیز اسلام ھمین گونه تفسیر شده است. از ابن پیامبر خدا را از اسلام پرسید. ، عمرس روایت شده که جبرئیل ایشانص در پاسخ فرمود: اسلام یعنی اینکه گواھی بدھی که ھیچ معبود به حقی جز الله نیست. و اینکه محمدص پیامبر خداست، و نماز را برپاداری، و زکات را بپردازی، و ماه رمضان ر ا روزه بگیری، و اگر توانایی داشتی به حج خانه خدا بروی. 

شریعت محمدص به ھمه مردم اختصاص دارد، و ناسخ ھمه ادیان پیش از خود است. در قرآن و سنت نصوص متواتری در بیان تحریف شدن تورات و انجیل وارد شده است و ھر کس این مطلب را تکذیب کند به اتفاق ھمه کافر است. 

و ھرکه کسی دیگر را که بر آیین محمدص نیست از زمرۀ مسلمین قرار بدھد، یا کافری را کافر نداند، در حقیقت ھمه این نصوص را تکذیب کرده است.

وحدت کلمه بر اساس کلمه توحید - شیخ عبدالعزیز طریفی

عنوان کتاب: وحدت کلمه بر اساس کلمه توحید

نویسنده: شیخ عبدالعزیز طریفی

تعداد صفحات کتاب: 51 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: کمتر از 1 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

بعد از شروع فعالیت در سایت خودم تلاش کردم که در ابتدا سری از مقالاتی که به عنوان BSD  به زبان ساده را در سایت ارايه کنم برای  آموزش مقدماتی BSD  این دوره بعد از تکمیل شدن درکانال تلگرام سایت ارایه شد .
بروزرسانی: 1 هفته قبل
تعداد بازدید: 553
در طی سالهای ۱۹۷۰ «سیا» به سرنوشتهای متضاد و گوناگونی دچار شد؛ در قضیه واتر گیت و کمیسیونهای تحقیق، «سیا» مورد طعن و لعن قرار گرفت، بعدا حیثیت خود را بازیافت و وجود آن ضروری و لازم اعلام شد ...
بروزرسانی: 1 هفته قبل
تعداد بازدید: 1065

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *